• S’hi analitzarà com influeix el context social i personal de les persones immigrades en la seva motivació per aprendre la llengua
Aquest divendres, 20 de març, tindrà lloc a la nova Biblioteca Pública Carles Rahola de Girona la jornada “L’acolliment lingüístic: el context social i personal i la motivació en l’aprenentatge. Setena Jornada de Presentació de Materials i Experiències”, a la qual s’han inscrit més d’un centenar de professionals i voluntaris que treballen amb persones immigrades: professorat del Consorci per a la Normalització Lingüística; personal d’entitats, d’aules d’acollida, tècnics d’immigració dels ajuntaments, etc. Començarà amb una intervenció a càrrec de la directora general de Política Lingüística, Ester Franquesa, i del director general per a la Immigració, Xavier Bosch. Tots dos explicaran el Decret dels serveis d’acollida de les persones immigrades i retornades a Catalunya, publicat recentment, i que és el marc reglamentari que estableix els requisits de coneixements sobre la societat catalana, el marc laboral i lingüístics necessaris per a l’obtenció del certificat d’acollida.
 
Es tracta d’una activitat formativa i alhora de trobada i intercanvi entre professionals molt consolidada a les comarques gironines: fa 15 anys que la el Departament de Cultura, a través Direcció General de Política Lingüística, organitza els cursos i jornades “L’acolliment lingüístic” conjuntament amb els altres membres del Grup d’Immigració de la Comissió d’Organismes i Serveis per al Foment de la Llengua Catalana de Girona (Consorci per a la Normalització Lingüística, Departament d’Educació -Equip LIC i Formació d’Adults, Direcció General per a la Immigració, Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Girona, Servei Lingüístic de Comissions Obreres, Servei Lingüístic de la UGT, Càritas Diocesana de Girona, Òmnium Cultural i Plataforma per la Llengua).
 
Aquest any la jornada vol debatre a l’entorn dels factors de context i personals que incideixen en la motivació i en el procés d’aprenentatge d’aquesta tipologia d’alumnat. Es volen trobar estratègies adequades de motivació per contrarestar fenòmens que es donen freqüentment, com l’abandonament o l’estancament de l’aprenentatge.
 
El programa, que es pot consultar al web Llengua catalana (www.gencat.cat/llengua/acolliment), inclou una taula rodona inicial en què participaran Andreu Domingo, subdirector del Centre d’Estudis Demogràfics de la UAB, Saïd El Kadaoui, psicòleg especialista en contextos de migració, i Llorenç Comajoan, professor del Departament de Filologia i Didàctica de la Llengua i la Literatura de la UVic-UCC. La moderarà Xavier Besalú, professor de pedagogia i d’educació intercultural de la UdG. Tot seguit es presentaran cinc bones pràctiques a l’entorn d’aquesta temàtica, i la coral de l’Associació Àkan clourà la jornada.
 
La jornada podrà ser seguida via Twitter a través del canal @jornadespl i l’etiqueta #7JALGirona.