• El nou traçat del tram Blanes – Lloret redueix en un 40% l’impacte ambiental i incorpora noves mesures correctores respecte el projecte original de l’any 2000
 
  • Serà un procés informatiu i deliberatiu entre administracions, ciutadania i societat civil, obert a la presentació d’al·legacions
 
  • L’audiència pública s’iniciarà durant la segona setmana d’abril i tindrà una durada de 30 dies i la Generalitat tindrà fins al 15 de juny per contestar les al·legacions
 
 
 
La Generalitat de Catalunya impulsarà un procés d’audiència pública sobre el projecte de perllongament entre Blanes i Lloret de la carretera C-32, presentat el passat 6 de març.  L’audiència, que s’iniciarà entre el 7 i el 10 d’abril i tindrà una durada de 30 dies, obrirà un diàleg entre administracions, la ciutadania i la societat civil, permetent presentar noves al·legacions al projecte.
 
Una vegada finalitzada l’audiència pública, les al·legacions trameses al Departament de Territori i Sostenibilitat seran contestades en un període màxim d'un mes, aproximadament fins el 15 de juny.
 
La figura de l’audiència pública no està recollida en cap precepte legal i se celebra per decisió voluntària de la Generalitat, apel·lant als principis de transparència, de dret a la informació i de participació ciutadana. El perllongament de la C-32 ja va passar pel preceptiu procés d’informació pública i té la Declaració d’Impacte Ambiental aprovada, la vigència de la qual va ser ratificada a finals de 2014 per la Ponència Ambiental.
 
La Generalitat celebrarà audiències públiques als ajuntaments de Lloret de Mar, Blanes i Tordera, que són els afectats pel pas de la infraestructura.
 
El nou traçat del tram Blanes – Lloret de la C-32 redueix en un 40% l’impacte ambiental respecte el projecte original de l’any 2000. El més significatiu és el seu redimensionament, ja que s’abandonen els 2 carrils per banda previstos originalment. El ramal estarà format en la major part del recorregut per tres carrils, dos de pujada i un de baixada, amb els sentits de circulació separats per una mitjana per afavorir la seguretat viària.
 
Igualment, s’incorporen un seguit de mesures per afavorir la integració paisatgística i la permeabilitat de la infraestructura, com ara nous viaductes i falsos túnels o talussos més verticals que redueixen el consum de territori.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 145