Polítiques Digitals

La vicepresidenta i les diputacions catalanes signen un conveni per al nou sistema informàtic de gestió del Padró Municipal d'Habitants

query_builder   23 març 2015 18:02

event_note Nota de premsa

La vicepresidenta i les diputacions catalanes signen un conveni per al nou sistema informàtic de gestió del Padró Municipal d'Habitants

  • Aquesta iniciativa implica un impuls addicional als projectes d’interoperabilitat que garanteixen el dret dels ciutadans a no presentar documents que ja es troben en poder de les administracions
  • La vicepresidenta afirma que el nou sistema permetrà “fer més amb menys”, aportarà significatius estalvis econòmics i facilitarà futurs projectes col·laboratius entre les administracions
  • Joana Ortega signa el conveni en qualitat de presidenta del Consorci AOC, organisme que, juntament amb les diputacions catalanes, impulsa aquest projecte
La vicepresidenta i els presidents de les quatre diputacions catalanes
La vicepresidenta del Govern i presidenta del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya, Joana Ortega, ha signat amb les diputacions catalanes el Conveni de col·laboració per a la definició, implantació i posada en marxa d’un sistema informàtic per gestionar el Padró Municipal d’Habitants. El projecte és fruït de la col·laboració entre les administracions catalanes i del treball de les diputacions amb el Consorci AOC, que és qui en coordinarà el manteniment. La vicepresidenta ha ressaltat que “aquesta iniciativa permetrà fer més amb menys, generar importants estalvis econòmics per a les diputacions i un significatiu estalvi per als projectes d’interoperabilitat entre les administracions i l’AOC, atès que se’n facilitarà el manteniment i una major garantia de governança”.
 
El nou Padró Municipal d’Habitants significa un impuls addicional als projectes d’interoperabilitat que garanteixen el dret dels ciutadans a no presentar documents ja en poder de les administracions, com és el cas dels volants i certificats del padró. Per tal de fer efectiu aquest dret (recollit a la Llei 29/2010, d’ús dels mitjans electrònics) i proporcionar al ciutadà estalvis de temps relacionats amb documentació ja aportada a l’administració, el sector públic català disposa de la plataforma Catàleg de Dades i Documents Interoperables a Catalunya, amb més de 60 tipologies d’informació cadastrals, estadístiques, tributàries, etc.
 
L’acte de signatura del conveni, que ha tingut lloc a la Sala Torres García del Palau de la Generalitat, ha comptat amb la participació del president de la Diputació de Barcelona, Salvador Esteve;  el president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet; el president de la Diputació de Girona, Joan Giraut, i el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé. També hi ha assistit el director del Consorci d’Administració Oberta de Catalunya, Àlex Pèlach, i el secretari de Cooperació i Coordinació de les Administracions Locals, Marc Prat.
 
Fins a 1’8 milions de consultes al servei de padró municipal
 
La gestió del padró municipal d’habitants (PMH) és un dels serveis principals que ofereixen les diputacions als ajuntaments i des de fa més de 20 anys s’està prestant en la modalitat de servei al núvol, amb molts beneficis i un alt nivell de satisfacció per a les administracions usuàries. Al llarg de 2014, les consultes realitzades mitjançant el servei Via Oberta de l’AOC als padrons municipals d’habitants van apropar-se als 1,8 milions, fet que implica un estalvi de 1,8 milions de desplaçaments dels ciutadans que ja no han hagut de presentar aquest document, i un estalvi econòmic global de 8 milions d’euros anuals de tasques administratives i desplaçaments als ciutadans i a les administracions.
 
Fins ara, cada diputació ha vingut oferint el servei de forma individualitzada i, dins de l’estratègia del projecte d’Administració Oberta de Catalunya, on es fomenta la col·laboració, la cooperació i compartir solucions comunes, la Diputació de Barcelona va proposar una iniciativa adreçada a compartir una solució comuna per a tots els ajuntaments catalans en la gestió del padró d’habitants. Aquesta iniciativa ha tingut el suport de la resta de diputacions, així com del Consorci AOC.
 
Aquest projecte donarà servei, d’entrada, als 745 ajuntaments (80%) que actualment ja fan servir el padró de les diputacions i es podrà ampliar a altres ajuntaments que s’hi vulgui afegir i generarà importants estalvis econòmics pel que fa a l’adquisició de llicències, la implantació i el manteniment gràcies a la compra agregada.

4  

Imatges

150323 Conveni nou Padró Municipal Habitants (I)

150323 Conveni nou Padró Municipal Habitants (I) 2448

150323 Conveni nou Padró Municipal Habitants (II)

150323 Conveni nou Padró Municipal Habitants (II) 2538

150323 Conveni nou Padró Municipal Habitants (III)

150323 Conveni nou Padró Municipal Habitants (III) 2668

150323 Conveni nou Padró Municipal Habitants (IV)

150323 Conveni nou Padró Municipal Habitants (IV) 3066

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia