El secretari general de l’Esport, Ivan Tibau, ha presidit avui al Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Dr. Melcior Colet, de Barcelona, la presentació del nou Campionat de Catalunya Open Fórmula Ashenkoff, una competició que va dirigida als joves pilots que volen donar el salt del kàrting als monoplaces i compta amb el suport de pilots professionals com Dani Clos, Mathias Lauda, Miguel Molina i David Bosch, així com de la Federació Catalana d’Automobilisme (FCA).
sge
Foto: Jordi Estruch
Ivan Tibau ha declarat que “la FCA i Ashenkoff s’uneixen per crear un campionat que ens ha de facilitar el naixement d’una nova fornada de pilots que rebin tota la formació necessària i l’assessorament per fer-se un lloc en un món tan exigent i selectiu com és el de les quatre rodes, on Catalunya té una gran tradició i prestigi”. El secretari general de l’Esport ha explicat que “hem de donar suport a l’esport d’alt nivell, que dóna molta rendibilitat mediàtica i econòmica, però encara és molt més important apostar per la promoció de la base, que és l’origen de tot el nostre sistema esportiu. No té sentit pensar en grans estrelles de l’esport si abans no se’ls ha ajudat quan ningú els coneixia i encara no guanyaven copes ni títols”. “Tant de bo, d’aquí a poc, es parli encara més el català a les graelles i als boxes dels principals campionats de monoplaces”, ha conclòs.
 
El projecte ha tingut una inversió inicial d'1,5 milions d’euros i actualment més de cinquanta pilots s'han mostrat interessats en participar-hi, tot i que només 25 seran els escollits. El Campionat de Catalunya Open Fórmula Ashenkoff consta de set proves d’àmbit català amb un total de 14 curses. Dani Clos, expilot F1, Mathias Lauda, expilot de GP2, Miguel Molina, pilot de la DTM i David Bosch, director tècnic de Parcmotor Castellolí, conformen l'equip coaching i s'encarregaran d'aconsellar, des d'un punt de vista d'un pilot d'elit, als pilots durant tota la competició per millorar el seu rendiment i ajudar-los a pujar a dalt del podi.
 
Les set proves segueixen el següent format: el dissabte es realitzarà un entrenament lliure i el diumenge es realitzarà un entrenament lliure, un altre entrenament lliure més la classificació i les dues carreres. A falta de confirmació, els circuits on es realitzarà el Campionat de Catalunya Open Fórmula Ashenkoff són: Parcmotor Castellolí (31 de maig/21 de juny), Circuit de Calafat (26 de juliol), Motorland Aragó (6 de setembre), Circuit d’Alcarràs (26/27 de setembre), Circuit de Navarra (10/11 d'octubre) i Circuit de Barcelona-Catalunya (14 de novembre).
 
Joan Ollé, president de la Federació Catalana d’Automobilisme, ha explicat que amb aquest campionat la FCA tanca un cercle d'excel•lència en la promoció de joves pilots, i ha afegit: “Compartim els mateixos valors amb Ashenkoff i sabem que l'esport del motor és altament formatiu. Per aquest motiu, considerem que aquest format serà trencador per a la progressió dels pilots tant a nivell esportiu, com a nivell personal”.
 
Per part de l'organització, Giacomo Franciosa, president de Fórmula Ashenkoff, ha assegurat que “actualment no existeix cap fórmula en aquest país que resulti tan accessible per als joves pilots que vulguin donar el salt del kàrting als monoplaces i és una gran oportunitat per ells”, a banda d’afirmar que “durant el 2016 traslladarem la fàbrica de producció de monoplaces a Catalunya on realitzarem l'evolució del monoplaça actual”.
 
El Campionat de Catalunya Open Fórmula Ashenkoff, que durarà de maig a novembre d'aquest any i amb un cost d’inscripció d’uns 35.000 euros per pilot, compta amb el suport de pilots d'elit que seran els “coaches” dels joves pilots. Com a representant de l'equip ha intervingut Dani Clos, expilot Fórmula 1 i coach de Fórmula Ashenkoff, que ha apuntat que “és un plaer col•laborar en aquest projecte. És una bona manera de poder compartir les meves experiències com a pilot amb els altres pilots i ajudar-los a millorar. El treball de "coach" m'apassiona, i poder fer-ho en aquest campionat amb pilots de casa encara més”.
 
D’altra banda, Vicenç Aguilera, president del Circuit de Barcelona-Catalunya, ha mostrat el seu suport al projecte amb la finalitat de donar suport als joves pilots en aquest moment de transició en què es troben entre el kàrting i la fórmula, que “és un moment delicat ja que els pilots maduren i realitzen un canvi important en la manera de conduir”. Aguilera ha afegit que “aquest nou campionat és una fórmula orientada a un baix cost d'explotació i en el qual estan involucrats expilots que van començar amb nosaltres al programa, fets molt significatius que ajudaran els joves pilots”.
 
Després de l'acte, ha tingut lloc la presentació oficial del monoplaça del campionat, definit pels seus creadors com el perfecte cotxe escola que alhora transmet sensacions d'un monoplaça de categories superiors. El cotxe és susceptible a reglatges i compta amb adquisició de dades, la qual cosa permetrà els joves pilots aprendre a posar a punt el seu monoplaça.

1  

Imatges

Fotografia de la presentació (Autor: Jordi Estruch)

Fotografia de la presentació (Autor: Jordi Estruch) 308