• Aquesta setmana, les empreses catalanes han fet degustacions dels seus productes a Barcelona i Girona amb l’objectiu d’impulsar les exportacions
  • Les presentacions han reunit representants de més de 200 supermercats i centres de distribució dels Estats Units
  • Les empreses participants han presentat productes variats com xocolata, oli, mel, cafè o torrons
 Més de cinquanta empreses catalanes del sector de l’alimentació han presentat els seus productes a representants de més de 200 supermercats, distribuïdors i punts de venda dels Estats Units que han visitat aquesta setmana Catalunya. L’objectiu d’aquestes jornades és que els representants de supermercats i distribuïdors dels Estats Units coneguin nous productes catalans i els ofereixin en els seus punts de venda.
 
Les presentacions i degustacions, que s’han fet a Barcelona i Girona, han estat organitzades pel programa Catalan Gourmet USA d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa de la Generalitat. L’objectiu d’aquest programa és facilitar l’exportació i la promoció dels productes d’empreses catalanes del sector de l’alimentació als Estats Units. A més d’aquestes sessions que fa a Catalunya, el programa Catalan Gourmet USA també n’ha fet a restaurants de ciutats dels Estats Units com Washington i Chicago.
 
Els compradors americans que han participat a les presentacions són les cadenes de supermercats The Fresh Market (www.thefreshmarket.com, 160 establiments en tot el país), New Seasons Market (www.newseasonsmarket.com, 15 punts de venda als estats d’Oregon i Washington), AJ’s Fine Foods (www.ajsfinefoods.com, 11 establiments gourmet a Arizona), Mollie Stone’s Markets (www.molliestones.com, 9 punts de venda gourmet a Califòrnia). A més també hi seran presents DPI Specialty Foods (www.dpispecialtyfoods.com/, 9 centres de distribució a Califòrnia, Maryland, Oregon, Colorado, Massachusetts i Illinois) i Culinary Collective (www.culinarycollective.com/, importador amb magatzems a Washington State i New Jersey).
 
Les empreses catalanes que han presentat els seus productes en aquestes jornades són Algavira, Art Muria, Biocentury, Bombons Cudié,By Pepa, Can BEch, Can Moragues, Casanella Xocolateres, Casual Fruit, Dama de Elaia, Deliterranea, Dulce de Leche Mardel, Esconalbou Gourmet, Espuña, Frigorífics Costra Brava, Giro Fibra, Herbes de la Conca, Horno de San Juan, Infrusesa, Inpanasa, Just Married, Les Filos, Les Partides, Liquats Vegetals, Mar-Tret, Mas Marce, Molí de Pomerí, Molí de Rafelet, Montsagre, Mystic Convent Pastry, Noel, Oli Migjorn, Olis Solé, Oufil Ovoproductes, Pastas Gallo, Pastoret, Peixos Calsina-Bosch, Prior Dei, Priorat Natur, Rebost de l’Empordanet, Royal, Sant Aniol, Santiveri, Teb Barcelona, Tierras de Ensoñación, Torrons Vicens, Trisal, Tupinamba, Valgosa i Xertolí.

Cas d’èxit

L’empresa Oli de Ventalló, que forma part del segell de qualitat agroalimentària Girona Excel·lent (www.gironaexcellent.cat), ha participat a la sessió de Girona on ha presentat el seu oli Serraferran. La propietària de la companyia, Josefina Sala, ha explicat que és un oli “que compta amb la DO Oli de l’Empordà i que elaborem per a l’exportació amb les nostres olives”. L’empresa ha decidit participar a la jornada perquè “el 2014 vam iniciar les vendes al mercat americà i volem aprofitar la oportunitat que ens ofereix el Catalan Gourmet USA per ampliar els punts de venda del nostre oli als Estats Units”.