Territori

Nou punt del Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge, a Granollers

query_builder   30 març 2015 15:47

event_note Nota de premsa

Nou punt del Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge, a Granollers

Imatge
Donarà cobertura a tot el municipi
Avui s’ha presentat el Servei d'Intermediació en Deutes de l'Habitatge (SIDH) de Granollers, que la Diputació de Barcelona ha posat en marxa amb la col·laboració de l’Ajuntament, l'Agència de l'Habitatge de Catalunya i el Col·legi d'Advocats de Granollers.
 
El punt SIDH de Granollers, que atén els ciutadans del municipi, se suma al punt que ja funciona a Sant Celoni i que atén la ciutadania del Baix Montseny: Campins, Fogars de Montclús, Gualba, Llinars del Vallès, Montseny, Sant Antoni de Vilamajor, Sant Celoni, Sant Esteve de Palautordera, Sant Pere de Vilamajor, Santa Maria de Palautordera, Vallgorguina i Vilalba Sasserra.
 
A la presentació d’avui han participar Josep Oliva, diputat de Benestar Social, Salut Pública i Consum, Igualtat i Ciutadania de la Diputació de Barcelona; Josep Mayoral, alcalde de Granollers; Carles Sala, secretari d'Habitatge i Millora Urbana del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, i Josep Medina, degà del Col·legi d'Advocats de Granollers.
A Ganollers ja existia un servei municipal d’intermediació bancària prestat per l’Ajuntament i el Col·legi d’Advocats de Granollers. Ara s’incorpora al SIDH, un servei de col·laboració entre administracions amb un circuit únic.
 
Aquest servei, que la Diputació està desplegant per totes les comarques de Barcelona, és fruit de la coordinació amb Ofideute, el servei de mediació hipotecària de la Generalitat de Catalunya. L'objectiu del SIDH, que compta amb la col·laboració dels Col·legis d'Advocats de la demarcació de Barcelona, és augmentar i estendre els punts d'atenció a les famílies que tenen problemes per afrontar els deutes hipotecaris, així com establir una acció coordinada i un model i circuit únics de mediació en tot el territori de la demarcació.
 
Ofideute, que és un servei que ofereix l'Agència de l'Habitatge de Catalunya de la Generalitat, es va crear l'any 2010 per pal·liar els efectes de la crisi en l'àmbit de l'habitatge i evitar l'exclusió social per motiu residencial. Des de llavors, treballa per estendre la mediació entre els particulars i les entitats bancàries als municipis.
 
El desembre de 2012 la Generalitat i la Diputació van signar un conveni per coordinar els serveis de mediació hipotecària amb què comptaven les dues administracions. Amb la signatura d'aquest conveni, el servei Ofideute es coordina amb el SIDH de la Diputació per oferir un servei de proximitat a la ciutadania.
 
El SIDH de Granollers
 
El Servei d’Intermadiació en Deutes de l’Habitatge (SIDH) es presta des de l’Oficina Local d’Habitatge de Granollers, però també s’hi pot accedir a través de les oficines de serveis socials o de consum. Les famílies que hi siguin derivades -una vegada feta la comprovació de les condicions d'accés (ser propietaris d'un únic habitatge que s'utilitzi com a habitatge principal i no poder afrontar el pagament de la hipoteca)-, són entrevistades per la persona lletrada especialitzada, que fa una proposta de modificació de les condicions del deute. Aquesta proposta és tramesa a Ofideute, de l'Agència de l'Habitatge de Catalunya, que farà la mediació amb l'entitat financera corresponent.
 
Punts SIDH en funcionament
 
Actualment funcionen 28 punts d'atenció, a l'Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Baix Montseny, Berguedà, Garraf, Osona, Barberà- Badia del Vallès, Castelldefels, el Prat de Llobregat, Gavà-Begues, Granollers, l'Hospitalet de Llobregat, Manresa, Martorell, Mollet del Vallès, Montcada i Reixac, Sant Adrià del Besòs, Sant Boi de Llobregat, Sant Cugat del Vallès, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa, Viladecans-Torroelles-Sant Climent, Arenys de Mar,  Maresme, Manlleu i Sant Feliu de Baix Llobregat. En aquests punts s'han atès 1.877 famílies i s'han acceptat un 76% de les propostes d'intermediació amb les entitats financeres.
 
Properament s’arribarà a 30 punts d'atenció que cobriran tota la demarcació de Barcelona, finalitzant el desplegament del servei.

2  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 161

Imatge

Imatge
JPG | 240

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia