Territori

Estació Reus Bellissens

Territori i Sostenibilitat i l'Ajuntament de Reus presenten l'estudi de la nova estació de tren Reus-Bellissens

query_builder   31 març 2015 12:38

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat i l'Ajuntament de Reus presenten l'estudi de la nova estació de tren Reus-Bellissens

  • El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, i l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, destaquen que la nova estació ferroviària permet donar cobertura a un àmbit d’equipaments estratègics i de nous creixements urbanístics
 
  • Es preveu que la nova instal·lació, situada a uns 4 quilòmetres tant de les estacions de Reus com de Vila-seca, capti 3.000 viatgers diaris
 
  • El projecte comporta una inversió estimada en 15 MEUR
Estació Reus Bellissens Ricard Font
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, acompanyat de l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, ha presentat avui l’estudi d’una segona estació ferroviària al municipi, a l’àmbit de Bellissens, per tal de donar cobertura a la zona sud del municipi, on es concentren diversos equipaments estratègics i una nova àrea de creixement urbanístic. L’estudi, que analitza la viabilitat tècnica i la demanda de la nova infraestructura, serà traslladat ara al Ministeri de Foment perquè l’inclogui en les seves inversions.
 
L’actual estació de Reus està situada al nord del municipi, allunyada de les zones de creixement previstes al POUM. La nova instal·lació ferroviària s’ubica en un punt equidistant –4,2 quilòmetres-- de les estacions existents de Reus i de Vila-seca, de les línies RT1 (Reus-Tarragona), R14 (Barcelona-Lleida) i R15 (Barcelona-Riba-roja d’Ebre).
 
La futura estació a l’àmbit de Bellissens permet ampliar l’accés al transport públic de la zona sud de Reus, tant a la població que ara queda lluny de l’estació actual com als nous habitatges previstos. A més, se situa en una zona estratègica, d’equipaments i d’activitat econòmica, amb la Universitat Rovira i Virgili (URV), l’hospital de Sant Joan i el polígon logístic Tecnoparc.
 
L’estudi presentat avui conclou que és viable la construcció d’una nova estació en el corredor ferroviari actual a la zona de Bellissens, a l’altura del campus universitari, tot modificant la rasant de les vies. Així, la proposta tècnica inclou com a principals actuacions:
 
-       Modificació de la rasant de les vies actuals en una longitud de 990 metres, per tal d’encaixar la nova estació
-       Construcció de dues andanes, una a cada costat de la via, amb marquesines
-       Construcció de l’edifici de l’estació i adequació en l’entorn
-       Formació d’un pas inferior per a comunicar les andanes
-       Encaminaments amb rampes adaptades a persones amb la mobilitat reduïda
-       Millora del pas inferior actual sota les vies del tren.
 
 
Es preveu que la nova estació rebi de mitjana uns 3.000 viatgers al dia, de manera que, sumant-hi els passatgers de l’estació actual de Reus, es doblaria la demanda ferroviària al municipi. L’existència de dues estacions permetria donar servei homogèniament a tot el nucli urbà; la de Reus podria cobrir uns 62.000 habitants i Reus-Bellisens, prop de 45.000.
 
 
Millora de la travessera de la TV-3141
 
D’altra banda, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha anunciat la licitació immediata de les obres de millora d’un tram de la carretera TV-3141, per un import de 580.000 euros. Les obres, que s’emmarquen en el conveni de traspàs d’aquesta via de la Generalitat a l’Ajuntament de Reus, començaran durant aquesta primavera.
 
El tram en què s’actua discorre entre la cruïlla amb la T-11 i el Santuari de la Misericòrdia. Els treballs que s’hi duran a terme són:
 
  • Construcció d’una vorera al costat esquerre del tram, de 4,5 metres d’amplada per al pas de vianants i ciclistes. Aquesta vorera constarà d’una franja de 3 metres d’amplada separada de la calçada per a vehicles per una línia d’escocells i d’il·luminació d’1,5 metres d’ample
 
  • Millora de l’accés a la rotonda de la T-11 per a facilitar la fluïdesa i seguretat del trànsit. Es formarà un carril més al giratori, que permetrà millorar les incorporacions. En aquest tram d’accés a la rotonda, es donarà continuïtat a la vorera existent al costat dret fins arribar a la secció de la TV-3141.
 
  • Millora en la superfície del ferm
 

3  

Imatges

Mapa

Mapa 425

Imatge virtual estació

Imatge virtual estació 486

Foto presentació

Foto presentació 709

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 185

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia