Segons el Baròmetre sanitari de Catalunya, més de la meitat dels enquestats considera que l’atenció sanitària és bona o molt bona
 
L’atenció primària és el servei sanitari més ben valorat per la població (7,14), seguida de l’atenció hospitalària i de les urgències
 
Els usuaris puntuen amb un 8,16 el tracte rebut del personal sanitari, segons l’enquesta PLAENSA
 
El Baròmetre sanitari de Catalunya, que anualment recull la valoració de la població sobre l’assistència sanitària a Catalunya (tant de la població usuària com de la no usuària), conclou que la valoració dels serveis sanitaris a Catalunya se situa a prop del notable, amb una nota de 6,82, xifra que suposa el manteniment de la qualificació atorgada els dos darrers anys. El Baròmetre sanitari mostra que aquesta valoració millora fins a 7,33 entre el grup de persones de 65 anys o més.
 
Aquest estudi revela també que més de la meitat dels enquestats considera que l’atenció sanitària a Catalunya és bona o molt bona, i que el servei més ben valorat és l’atenció primària –puntuada amb un 7,14–, seguida de l’atenció hospitalària i de les urgències. Aquests resultats corroboren els objectius marcats al Pla de salut de Catalunya 2011-2015 en l’aposta per consolidar els serveis d’atenció primària.
 
La qualificació millora fins al notable alt en el cas de les persones que han utilitzat els serveis sanitaris públics de Catalunya i que es recull anualment en el Pla d’enquestes de satisfacció del CatSalut (PLAENSA).
 
La majoria dels ciutadans utilitza els serveis públics
 
En relació amb la utilització dels serveis sanitaris públics i privats, un 68,5% de la població declara utilitzar habitualment els serveis sanitaris públics. En aquest sentit, el Baròmetre revela que, en cas de malaltia greu, a Catalunya, 7 persones de cada 10 escolliria un centre de titularitat pública davant d’un de titularitat privada.
 
Aquests resultats es reforcen amb l’opinió manifestada per les persones que han utilitzat els serveis sanitaris públics en els estudis de 2014 recollits en el PLAENSA, en què el grau de fidelitat respecte als centres públics utilitzats arriba al 90% de mitjana.
 
Aspectes millor valorats i confiança en el sistema
 
Pel que fa als aspectes més ben valorats, els enquestats situen en primer lloc el tracte rebut per part del personal sanitari, amb una nota d’un 8,16, seguit de la proximitat del centre i la confiança i seguretat que transmet el personal mèdic. En aquest sentit, un dels aspectes més ben valorats pels usuaris dels serveis públics (enquesta PLAENSA) és el tracte i la informació rebuda per part dels professionals en totes les línies de servei.
 
En relació amb la confiança de la població amb el sistema sanitari català, gairebé la meitat dels enquestats opina que la sanitat catalana és millor o igual que a l’any anterior, mentre que més de la meitat creu que d’aquí a un any es mantindrà igual o millorarà.