• Els treballs corresponen a la implantació de via i catenària, l’alimentació elèctrica, les comunicacions i la senyalització i enclavaments
Plànol FGC Sabadell
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació, per un valor de 24,6 MEUR, d’un conjunt d’obres en el marc del perllongament de la línia FGC a Sabadell. Aquestes actuacions abasten tr com la col·locació de via i catenària, l’alimentació elèctrica i les comunicacions o la senyalització i enclavaments.
 
El perllongament d’FGC a Sabadell (Metro del Vallès) abasta 4,4 quilòmetres de nova línia, tot incloent 4 noves estacions (Pl. Major, Eix Macià-Creu Alta, Pl. Espanya i Ca n’Oriac), la remodelació i soterrament de Sabadell Estació i la construcció d’unes cotxeres a Ca n’Oriac, al final de la línia. Aquesta actuació suposarà una inversió de 430 MEUR.
Recentment, s’han completat els treballs d’infraestructura, corresponents a l’execució dels túnels, als recintes de les estacions i la cua de maniobres situada al final de línia. Actualment, s’estan executant les tasques d’arquitectura i instal·lacions de les estacions  Sabadell Estació i Plaça Major, així com treballs de via i catènària, senyalització i instal·lacions en el tram des de l’inici de l’actuació i fins a Plaça Major.
 
Així, les actuacions que ara es liciten permeten anar completant els diversos elements necessaris de cara a la posada en servei del nou tram de línia ferroviària, el 2016. En concret, corresponen a:
 
  • Via i catenària entre Plaça Major i Plaça Espanya. Import licitació: 10,3 MEUR. Aquesta actuació inclou la superestructura de via –la via pròpiament dita i els aparells i instal·lacions perquè els trens hi puguin circular– i catenària –la línia aèria d’alimentació que transmet l’energia elèctrica als combois–, en el tram entre Pl. Major i Pl. Espanya, de prop de 2 quilòmetres de longitud.
  • Instal·lacions d'alimentació elèctrica, comunicacions i instal·lacions no ferroviàries de túnel, des de Pl. Major fins a les cotxeres, necessaris per a l’explotació de la línia. Inclou la instal·lació d’una subestació elèctrica a l’estació de Ca n’Oriac. Pressupost: 9,5 MEUR
  • Senyalització i enclavaments, des de Pl. Major fins a les cotxeres). Import: 4,8 MEUR. Comprèn els dispositius necessaris per la circulació segura i eficient dels trens. Cal remarcar la instal·lació dels sistemes ATP (Protecció Automàtica de Trens) i ATO (sistema de conducció automàtica).
 
Properament, el Departament de Territori i Sostenibilitat licitarà els treballs d’arquitectura i instal·lacions de les estacions de Creu Alta i Plaça Espanya. Posteriorment i durant aquest trimestre, s’impulsaran els 2 contractes restants en què s’ha dividit el perllongament d’FGC a Sabadell completant així la totalitat dels contractes necessaris per la posada en servei del perllongament.
 
 
 
 

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 101