·        El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, ha clausurat avui la International Wine Tourism Conference 2015 a Reims (França), on ha recollit el testimoni per organitzar a Catalunya l’edició de l’any vinent conjuntament amb la Diputació de Barcelona.
 
·        En el congrés d’aquest any l’ACT també ha estat present a la zona d’expositors i ha participat en diverses trobades per fer contactes i crear sinèrgies amb més d’una vintena d’operadors turístics especialitzats.
 
·        Aquesta acció forma part del programa Enoturisme Catalunya, que la Generalitat va endegar el 2013 i que té com a objectiu posicionar Catalunya com a destinació enoturística de referència a escala internacional.
 
 
Catalunya serà la seu de la International Wine Tourism Conference 2016 (IWINETC 2016). El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, ha assistit avui a la clausura del congrés IWINETC 2015 que ha tingut lloc a Reims (França), el 8 i 9 d’abril. Allí ha recollit el testimoni per organitzar l’edició de l’any vinent conjuntament amb la Diputació de Barcelona, ja que les comarques de Barcelona són una part important de la destinació enoturística catalana amb quatre Denominacions d’Origen.
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme ha realitzat una ponència sobre el potencial enoturístic de Catalunya, davant dels més de 300 professionals assistents de 45 països diferents. Durant la seva intervenció, Espasa ha volgut destacar “que Catalunya és una destinació enoturística de primer ordre, coneguda no només per la qualitat dels seus vins i cava, sinó també per la variada oferta turística que ofereix als amants d’aquest món”. I ha recordat que “la Generalitat de Catalunya, amb el suport dels diferents patronats de turisme i dels sectors implicats, ha elaborat un pla d’accions de l’enoturisme que, amb un pressupost de 600.000 euros, té com a objectiu promoure l’enoturisme català en els mercats de proximitat”.
 
L’International Wine Tourism Conference és un congrés anual que aquest any ha arribat a la seva setena edició, convertint-se en un referent de l’enoturisme a nivell mundial. En anys anteriors, el congrés s’ha celebrat en altres destinacions europees com Tbilisi, Geòrgia (2014), Zagreb, Croàcia (2013) o Perugia, Itàlia (2012).
 
Enguany, l’ACT també ha estat present a la zona d’expositors del congrés on, juntament amb Diputació de Barcelona, ha promocionat l’oferta enoturística de Catalunya. A més, ha participat en diverses trobades informals per fer contactes i crear sinèrgies, i té previst assistir a la jornada de comercialització de demà, on també participaran la Diputació de Barcelona i la Diputació de Tarragona. En total, quan finalitzi el congrés l’ACT haurà contactat amb més d’una vintena d’operadors turístics especialitzats entre els quals haurà pogut promoure i comercialitzar l’enoturisme català.
 
Com ja és tradicional, com a país amfitrió de la International Wine Tourism Conference de l’any vinent, Catalunya ha servit els vins del dinar del segon dia. Així, els assistents a la conferència han pogut degustar els vins de la casa Torres, soci de l’ACT, que ha donat una seixantena d’ampolles per a l’ocasió.
 
Catalunya, destinació enoturística de referència
 
Fa dos anys, la Generalitat de Catalunya va posar en marxa el programa Enoturisme Catalunya que té com a principal repte posicionar Catalunya com a destinació referent en enoturisme a escala mundial.
 
Des de llavors, diverses accions s’han dut a terme per potenciar l’oferta enoturística de la destinació: des de la creació d’una Taula d’Enoturisme que té com a objectiu treballar amb la màxima cooperació i coresponsabilitat publicoprivada en la millora de la competitivitat enoturística del territori, fins a la senyalització amb 30 plafons de les entrades a les Denominacions d’Origen (DO) vinícoles catalanes, a més de la convocatòria dels primers premis d’Enoturisme de Catalunya o la publicació d’un mapa guia de l’enoturisme català.
 
L’enoturisme és també un dels principals productes que serveix per promocionar l’oferta turística de les comarques de l’interior de Catalunya, una de les línies d’actuació establertes en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya. L’objectiu és donar a conèixer la riquesa turística de l’interior, alhora que reequilibrar el PIB turístic territorial. Per això, l’Agència Catalana de Turisme ha volgut que el 2015 sigui l’Any del Turisme Interior i de Muntanya, i ha organitzat diverses accions de comercialització i promoció específiques per aquesta oferta. Una d’elles és el Mercat d’Escapades, que es va celebrar del 20 al 22 de març a Barcelona, i que va servir perquè els visitants poguessin informar-se i comprar in situ viatges, activitats i experiències diferents per conèixer l’interior de Catalunya.

1  

Fitxers adjunts

El director de l'ACT, Xavier Espasa, durant la clausura de la convenció

El director de l'ACT, Xavier Espasa, durant la clausura de la convenció
JPG | 1667