|
2012
|
2013
|
2014
|
Variació vs 13
|
1T
|
|
5.233.164,06
|
5.712.030,02
|
9,15%
|
2T
|
|
10.564.658,50
|
11.531.539,11
|
9,15%
|
3T
|
|
15.741.123,86
|
16.500.270,74
|
4,82%
|
4T
|
2.858.924,66
|
6.911.131,99
|
7.230.344,06
|
4,62%
|
Total
|
2.858.924,66*
|
38.450.078,41
|
40.974.183,93
|
6,56%
|
Tipologia
|
4T- 2012
|
2013
|
2014
|
variació vr 13
|
Establiment hoteler
|
2.546.787,16
|
31.192.929,77
|
32.660.927,67
|
4,71%
|
Càmping
|
26.717,62
|
2.434.905,09
|
2.559.333,95
|
5,11%
|
Habitatge d'us turístic
|
109.801,35
|
1.959.864,46
|
2.317.352,89
|
18,24%
|
Apartament turístic
|
56.677,05
|
1.333.274,76
|
1.334.939,62
|
0,12%
|
Alberg de Joventut
|
62.194,85
|
761.694,30
|
827.810,61
|
8,68%
|
Establiment de turisme rural
|
27.561,41
|
199.857,47
|
265.605,55
|
32,90%
|
Àrees de pernocta
|
1.828,65
|
16.781,76
|
21.170,95
|
26,15%
|
Creuers
|
7.382,25
|
200.207,25
|
270.625,50
|
35,17%
|
Altres*
|
11.699,94
|
300.678,89
|
239.563,59
|
-20,33%
|
Pendent d'assignació**
|
8.274,38
|
49.884,66
|
476.853,61
|
|
TOTAL
|
2.858.924,66
|
38.450.078,41
|
40.974.183,93
|
6,56%
|
- 5,6 milions destinats a diverses infraestructures del territori que, per la seva naturalesa, tenen un efecte d’inducció i permeten la creació i manteniment de llocs de treball i l’ocupació turística de la zona. Aquest apartat inclou una participació al Circuit de Catalunya, a les pistes d’esquí de Vallter i al producte turístic del Tren dels Llacs.
- Línia d’ajuts per contribuir a la renovació de la planta hotelera de Catalunya, dotada amb 4 milions d’euros.
- Execució de projectes de senyalització i impuls turístic: senyalització a la demarcació de Barcelona (190.000 euros) i a les portes d’entrada de les DO vinícoles catalanes (90.000), i una iniciativa de foment turístic a la Xarxa de Museus, en col·laboració amb la Direcció General de Patrimoni Cultural (121.000 euros).
- 13 milions d’euros a l’Agència Catalana de Turisme (ACT) que els ha destinat a la promoció de Catalunya com a destinació turística als mercats de major interès. Ho ha fet a través de diverses accions i iniciatives com ara:
- Diverses accions, emmarcades en la línia de treball Disseny de valor, que han comptat amb un pressupost d’1’4 milions d’euros. En aquest apartat, destaca el desenvolupament de la Catalunya experiencial, a través de la creació de noves categories de producte: marques i segells.
- Pel que fa a la línia de treball Comunicació, s’ha dotat amb 5,9 milions d’euros. Cal esmentar les campanyes de publicitat (estiu-hivern) “Si ho tens al cap, ho tens a Catalunya”, així com totes les accions vinculades al posicionament de Catalunya a les xarxes socials i a internet.
- Posada en marxa i posicionament de la plataforma de comercialització en línia d’experiències turístiques -el mercat virtual, i adaptació del sistema de venda a les oficines de turisme. El pressupost destinat va ser de 243.000 euros.
- Pel que fa als serveis de suport al sector, s’hi ha destinat 3,5 milions d’euros. Destaca l’organització de jornades de comercialització i presentacions, així com l’assistència a fires, entre elles les trobades internacionals més destacades (Fitur a Madrid; World Travel Market a Londres; la MITT de Moscou; la ITB de Berlin; l’EIBTM; IMEX; i ILTM). A les fires, assenyalar que l’Agència Catalana de Turisme ha anat sempre acompanyada d’altres institucions, entitats i empreses de tot Catalunya. També mereixen un esment especial els programes i accions que es duen a terme en estreta relació amb el sector turístic català (públic i privat) com ara el Programa Pirineus i el Fòrum Professional de Turisme de Reunions.
- 2 milions d’euros en el suport a grans esdeveniments de ressò internacional, entre ells:
- Volta Catalunya
- Cimera de Turisme Urbà de l’OMT (World Summit Urban Tourism – WTO)
- Seatrade Med
- Ral·li Catalunya Costa Daurada
- Candidatura a la Ryder Cup de Golf 2022
- Participació en diferents fires o esdeveniments de caràcter turístic, cultural o esportiu.
- Disseny i impressió de material gràfic promocional (guies, plànols, fulletons, etc.).
- Aplicació de les tecnologies de la informació i les comunicacions (eines TIC).
- Senyalització turística.
- Publicitat promocional en diferents mitjans de comunicació.
- Millora de l'experiència turística del visitant a les oficines de turisme (infraestructures, eines TIC, etc.).
- Quotes d’adhesió als distintius de qualitat turística promoguts per l’administració catalana.
- Creació de nous productes i rutes turístiques i manteniment dels ja existents.
- Aportació anual a diferents consorcis o entitats que centralitzen i gestionen la promoció turística d’alguns ens locals.
La Comissió del Fons per al Foment del Turisme és l’òrgan encarregat de proposar l’assignació dels recursos procedents de l’Impost sobre les estades en establiments turístics i les directrius d’actuació que reverteixen en la promoció, la modernització i la millora del sector turístic català. Aquest òrgan, presidit pel Conseller d'Empresa i Ocupació, està format per representants de diferents departaments de la Generalitat, representants del sector turístic i de les administracions locals catalanes
2