Territori

Mapa C-16 Berga-Bagà

Territori i Sostenibilitat licita obres de millora de la seguretat viària a la C-16 entre Berga i Bagà per valor de 4 milions d'euros

query_builder   10 abril 2015 14:03

event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat licita obres de millora de la seguretat viària a la C-16 entre Berga i Bagà per valor de 4 milions d'euros

  • Les obres abastaran un tram de 20 quilòmetres i inclouran com a mesura principal la implantació de mitjanes i franges de separació entre els sentits de la circulació per evitar xocs frontals
  • Els treballs començaran a principis d’aquest estiu i tindran una durada de quatre mesos
Mapa C-16 Berga Bagà
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha obert la licitació d’obres de millora en el tram de la C-16 entre Berga i Bagà, per un import de 4 milions d'euros. Aquesta actuació té com a objectiu principal millorar la seguretat viària en aquesta carretera mitjançant l’aplicació de diversos tipus de mesures, al llarg del tram de 20 quilòmetres entre Berga i l’inici de la concessió del túnel del Cadí, a Bagà.
 
Es preveu que els treballs comencin a principis d’aquest estiu i tinguin una durada de quatre mesos.
 
La carretera, que discorre per un terreny d’orografia accidentada, té en aquest àmbit una calçada única, amb un carril per sentit i trams de carril addicional per a l’avançament de vehicles lents. Registra un trànsit elevat, d’uns 12.000 vehicles diaris, amb puntes de trànsit més elevades durant els caps de setmana.
 
En concret, les actuacions que es portaran a terme són:
 
Ø  Mesures generals:
 
  • Implantació de mitjanes i franges de separació entre els sentits de circulació per evitar els xocs frontals. Des de Berga fins a Cercs, es continua la separació de sentits mitjançant un zebrejat central, fins enllaçar amb la barrera central existent. A partir d’aquest punt, la separació es reforça amb una doble línia continua
 
  • Millora del ferm a tot el tram
 
  • Millora de la senyalització horitzontal i vertical, l’abalisament i les barreres de seguretat
 
Ø  Mesures específiques, en funció de l’àmbit:
 
  • Implantació de barreres físiques de separació de sentits en un tram de revolts per evitar la invasió del sentit contrari. El sistema que s’emprarà és una barrera metàl·lica de 60 cm d’alçada, per a facilitar la visibilitat.
 
  • Aplicació d’un tractament antilliscant al paviment, en zones obagues i de revolts on s’ha detectat més risc que el vehicle se surti de la via. Aquesta mesura permet millorar l’adherència del vehicle i reduir el temps de frenada.
 
  • Modificacions puntuals en enllaços per millorar la seguretat viària;
 
-       A Berga Sud, es millora la incorporació dels vehicles a la C-16 en sentit nord;
 
-       A Berga Nord, es disposa una secció d’un carril per sentit amb zebrejat central per augmentar la visibilitat entre la intersecció i la boca sud del túnel de Berga;
 
-       Als accessos de Sant Corneli i la Nou de Berguedà, es reordenen els moviments amb l’eliminació del gir a l’esquerra cap a la Nou de Berguedà que es farà mitjançant l’accés a Sant Corneli, es milloren les incorporacions a dretes cap a Sant Corneli i la Nou de Berguedà i es redueixen l’amplada dels carrils per moderar la velocitat dels vehicles. Així mateix, es creen noves illetes i es col·loquen balises centrals entre les dues cruïlles.
 
 
 

1  

Imatges

Mapa

Mapa 139

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 61

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia