· Puig ha assegurat que “l’oferta turística catalana i els serveis de primer nivell, més la nostra voluntat d’acollida i d’integració, ens fan ser cada cop més atractius”.
· Amb l’eslògan de la nova campanya promocional “Catalunya és casa teva”, la Generalitat presenta, entre d’altres propostes, l’Any del Turisme Interior i de Muntanya, l’enoturisme i l’oferta dels “hotels gastronòmics” catalans.
· En el marc del saló, s’han lliurat els Premis Alimara, un dels quals ha estat per a la campanya de l’Agència Catalana de Turisme basada en la promoció a través dels muntatges de cinc vídeo-artistes.
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha inaugurat aquest matí el B-Travel, el renovat Saló Internacional del Turisme a Catalunya, que té lloc des d’avui i fins aquest diumenge al recinte Montjuïc de Fira de Barcelona.
Aquest saló renovat —més orientat a les experiències viatgeres— és una de les cites més destacades de l’any pels turistes catalans. El nou canvi d’orientació del saló va en sintonia amb el que des de fa temps treballa la Generalitat que, entre d’altres iniciatives, destaca la creació d’una plataforma de comercialització en línia d’experiències a Catalunya, amb més de 220 propostes.
El conseller Puig ha declarat que “hem d’anar avançant cap el nou model de turisme interpretant constantment les necessitats dels nous turistes tal i com marca el pla Estratègic de Turisme de Catalunya” i ha afegit que “cal incrementar la desestacionalització, l’equilibri territorial, la diversificació per continuar estant a la primera divisió mundial del turisme”. En aquest sentit, el conseller ha destacat que ”l’oferta turística catalana i els serveis de primer nivell, més la nostra voluntat d’acollida i d’integració, ens fan ser cada cop més atractius”.
Els catalans són un públic molt viatger i la Generalitat participa al B-Travel amb l’objectiu de dinamitzar la demanda turística del mercat català arreu de Catalunya. Puig ha manifestat que “s’està notant una certa recuperació del turisme espanyol i català i espera que el 2015 sigui un molt bon any turístic”.
L’estand català es presenta amb l’eslògan de la nova campanya de promoció d’aquest any, “Catalunya és casa teva”, protagonitzada, en aquest cas, pel jugador del FC Barcelona, Xavi Hernández, i la nedadora Gemma Mengual. Els dos esportistes conviden els turistes a venir a Catalunya on se sentiran “com a casa seva” i podran gaudir de múltiples experiències. “La nostra és una aposta permanent per la qualitat, l’especialització, tenim un país molt divers on volem que la gent visqui les seves experiències sentint-se com a casa seva”, ha afirmat el conseller Puig.
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) hi promociona de manera especial l’Any del Turisme Interior i de Muntanya, una iniciativa promocional per potenciar l’oferta turística catalana de les comarques de l’interior i ajudar les petites i mitjanes empreses d’aquests territoris en la promoció i comercialització dels seus productes. També tindran un paper destacat l’enoturisme i les Viles Florides de Catalunya.
Catalunya al B-Travel
Catalunya també està present a l’àrea B-Travel Experience, punt de trobada dels principals actors del sector expositors, viatgers, bloguers, emprenedors, etc., explicaran les seves experiències. L’ACT participa amb una intervenció sobre com col·labora amb influenciadors (bloggers, instagramers, videoartistes, personatges mediàtics, etc.) com a estratègia de màrqueting de destinacions.
Pel que fa a la gastronomia, tant a l’estand com dins l’àrea B-Delicious, l’Agència Catalana de Turisme dóna visibilitat a les propostes dels establiments que voluntàriament es certifiquen amb el segell d’especialització “Hotel gastronòmic”. La Direcció General de Turisme atorga aquesta especialitat a aquells establiments de petit format –menys de 50 habitacions- que combinen l’allotjament confortable amb una oferta gastronòmica de cuina catalana arrelada en el territori amb productes de proximitat, de Denominacions d’Origen Protegides i d’Indicació Geogràfica Protegida.
El cap de setmana, els visitants que s’acostin a l’estand podran gaudir de tot un seguit d’activitats d’animació: gimcanes, rocòdrom, circuit de karts, tir amb arc, tàndem, curses de sacs, entre d’altres propostes.
L’ACT participa en aquest esdeveniment amb un estand de 900 m2, on els visitants també trobaran les propostes de:
- Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
- Patronat de Turisme Costa Brava Girona
- Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona
- Torisme Val d’Aran
- Gerència Serveis de Turisme - Diputació de Barcelona
- Turisme de Barcelona
- Barcelona Activa – Ajuntament de Barcelona
- Agència Catalana de la Joventut - Xarxa Nacional d’Albergs Socials de Catalunya (Xanascat)
- Centre d'Artesania Catalunya, del Consorci de Comerç, Artesania i Moda
- Club EMAS
- Estacions Nàutiques de Catalunya
- Ferrocarrils de la Generalitat
- Patrimoni de la Generalitat
- Petits Grans Hotels de Catalunya
- Xarxa de Turisme Industrial a Catalunya (Xatic)
- Ciutats AVE
En l’acte inaugural del saló, també hi han participat la secretària d’Estat de Turisme, Isabel Borrego; el director general de Fira de Barcelona, Agustí Cordón; el secretari d'Empresa i Competitivitat, Pere Torres; la directora general de Turisme, Marian Muro; el director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa; el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls; el director general de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes; i la directora de l’OMT a Europa, Isabel Garaña, entre d'altres representants de destinacions, organismes i empreses turístiques.
Premi Alimara per a l’ACT
Enguany, l’Agència Catalana de Turisme ha rebut un Premi Alimara per la campanya basada en la promoció a través dels muntatges de cinc vídeo-artistes: Timelapse Showfest 2014, de Rob Withworth, sobre la ciutat de Barcelona; Our own South, d’Aero Shots sobre Tarragona i Terres de l’Ebre; Girona, de Pau García Laita; Soul of Catalonia, d’Alexandr Kratvtsov; i Barcelona Province, creat per MammotMedia.tv.
Els guardons es van lliurar ahir al vespre en un acte presidit pel conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig.
El jurat ha valorat la campanya com a “atípica, puntera i impactant, en la qual s’ha donat llibertat als seus creadors, 5 prestigiosos vídeo-artistes internacionals, per plasmar la seva visió particular de diferents contrades de Catalunya, presentades en la seva màxima esplendor i originalitat”.
Aquesta iniciativa promocional posa de manifest el lideratge de l’Agència Catalana de Turisme pel que fa al màrqueting de destinacions a nivell internacional, i especialment en el màrqueting digital. L’ACT va ser pionera l’any 2009, organitzant el seu primer viatge amb bloguers internacionals per donar a conèixer Catalunya. L’any 2012, va tornar a innovar, sent la primera destinació del món en utilitzar Instagram com a canal de promoció turística, i l’any passat, amb aquest viatge de 5 vídeo-artistes. Aquests 5 vídeos ja han tingut més de 3,5 milions de visualitzacions. Enguany, i conjuntament amb el Patronat de Turisme Costa Brava Girona i Lloret Turisme, l’ACT organitza TBEX, la trobada de bloguers de turisme més important d’Europa, amb la presència d’uns 800 assistents de més de 30 països.
I Student Tourism Congress
En el marc del saló, se celebra també la primera edició de l’Student Tourism Congress, que té lloc avui i demà al recinte de Fira de Barcelona-Gran Via. L’objectiu d’aquest congrés és posar en contacte experts en formació turística, universitària i professionals del sector amb els futurs líders del món turístic, estudiants i emprenedors, per crear un espai referent en innovació i coneixement del sector. L’Student Tourism Congress compta amb la presència de destacats ponents com ara Ferran Adrià, creador de El Bulli Foundation; Franck Hanselman, Company Manager del Cirque du Soleil; Àlex Cruz, CEO de Vueling; Pablo de Porcioles, director de Desenvolupament de Negoci d’eDreams Odigeo; i Kike Sarasola, CEO de Room Mate Hotels, entre d’altres