·        El cap del Govern ha visitat aquest vespre l’empresa Massana, a Mataró
 
·        Artur Mas assegura que una part del sector tèxtil es manté “viu i amb empenta, i amb grans marques que es passegen pel món”
 
Empresa Massana
El president rep les explicacions dels treballadors de l'empresa
El president de la Generalitat, Artur Mas, ha afirmat aquest vespre que “Catalunya té futur econòmic industrial” com demostra la trajectòria d’empreses com ara Massana, que, ha dit, és “exemple de continuïtat però també de vocació de modernitat i d’entendre que el món és el nostre món”.
 
El cap del Govern, que ha visitat aquest vespre aquesta fabrica tèxtil ubicada a Mataró, ha assegurat que “tots els bons països d’Europa que estan en millor situació que nosaltres són aquells que tenen tradició i vocació industrial i empreses capaces de posar-se al dia, innovar i exportar”, per això, ha afirmat que Catalunya té els elements que el poden fer “aspirar a ser un d’aquests països”.
 
Artur Mas ha fet un recorregut per les instal·lacions d’aquesta empresa familiar, fundada el 1958 per Miquel Massana i Calvet, i que avui en dia està dirigida pels seus dos fills, Miquel i Olga. L’han acompanyat l’alcalde de Mataró, Joan Mora; el director general del Centre Tèxtil Massana, Lluís Costa, i el director comercial de l’empresa, Xavier Zaera.
 
Durant el seu discurs, el president ha felicitat Massana perquè la seva “continuïtat i professionalitat els ha fet possible superar els moments durs”. En aquest sentit, el cap de l’Executiu ha recordat que el sector tèxtil català ha passat per moments difícils, que ha costat que una part desaparegués, però una altra “està viva, s’ha modernitzat i avui en dia està amb molt empenta” i, ha afegit, “tenim coses que no teníem abans i són grans marques que es passegen pel món com és Massana”.
 
L’empresa Massana compta amb 75 empleats, a més d’uns 150 llocs de treball indirectes, tots ells situats a la comarca del Maresme. La marca Massana va ser inicialment coneguda per la fabricació de roba esportiva, i a partir del 1994-1995 va apostar de manera ferma pel món del “Homewear” i els pijames, fins a convertir-se en una marca de referència en el món de la llenceria.
 
Cada nova temporada, Massana dissenya i fabrica entre 400 i 500 nous models, que suposa arribar gairebé als 1.000 nous dissenys al cap de l’any. L’empresa disposa de prop de 4.000 clients arreu del món, el 42% dels quals a Catalunya, i des de fa uns anys ha fet una forta aposta per la internacionalització. Massana participa en dues plataformes comercials, una a l'Àsia i una altra als EUA, que els permet l’expansió de la marca a aquestes zones.
 
 
 

2  

Imatges

El president visita l'àrea de prototips

El president visita l'àrea de prototips 940

Visita de les instal·lacions

Visita de les instal·lacions 616