Cloenda del I Congrés Internacional sobre Dones i Seguretat Viària
·    El conseller d’Interior ha clausurat el I Congrés Internacional sobre Dones i Seguretat Viària
 
·    Espadaler ha expressat la preocupació del Govern català perquè enguany ja hi ha hagut més víctimes mortals que al 2014
 
 El conseller d’Interior, Ramon Espadaler, ha afirmat que “serem capaços de reduir els accidents de trànsit si tots pedalem en la mateixa direcció”. Així ho ha dit a la cloenda aquesta tarda del I Congrés Internacional sobre Dones i Seguretat Viària que ha tingut lloc a l’espai Francesca Bonnemaison a Barcelona. El Servei Català de Trànsit (SCT) ha organitzat aquest simposi que ha tingut com a objectiu analitzar la mobilitat i la seguretat viària des de paràmetres de gènere. El congrés ha anat a càrrec s’experts d’arreu de l’Estat i de diversos països europeus. 
 
Espadaler ha recordat que el gran objectiu amb vista a l’horitzó del 2020 és reduir un 50% els accidents de trànsit per donar compliment a un acord d’àmbit europeu. “Un objectiu ambiciós però possible”, ha dit, i ha deixat clar que només s’aconseguirà si els diversos àmbits de la societat treballen plegats. En aquest sentit, el conseller ha expressat la preocupació del Govern català perquè en el que portem d’any ja hi ha més víctimes mortals que al 2014 la qual cosa suposa un canvi important respecte els últims deu anys quan les xifres han anat a la baixa. “No m’atreviria a dir que és un canvi de tendència però ens ha de preocupar”, ha assegurat.
 
Espadaler ha assenyalat que estem en un moment en el qual “tots estem obligats a reflexionar perquè els números no ens acaben de sortir. Darrere dels números hi ha persones”, ha remarcat. Pel conseller, ara toca fer una anàlisi des d’una altra perspectiva i en aquest sentit, s’ha mostrat satisfet per la realització del I Congrés Internacional sobre Dones i Seguretat Viària que s’ha fet amb “la voluntad clara de trencar tòpics i treure valors que poden venir del gènere”. En aquest punt, Espadaler ha assenyalat que actualment de les 1.112 persones que compleixen penes de presó per delictes de trànsit a Catalunya solament 24 són dones, i que només un 7% de les persones que recuperen punts són dones. Per Espadaler, aquestes xifres conviden a reflexionar que “alguna cosa no es fa bé des de l’altre gènere”.
 
Per la seva banda, el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, ha estat l’encarregat de fer les conclusions del simposi i ha volgut destacar que “per poder avançar en les polítiques de trànsit i en la reducció de la sinistralitat necessitem polítiques valentes”. I ha continuat dient que  “les dones són més prudents i tenen menys accidents. Per tant, les societats modernes avançaran si aprenem del fer i  del saber de les dones”.
 
Tot seguit, s’han lliurat els II Premis a la Seguretat Viària 2015 que s’han entregat a:
 
- J. M. Rovira del Col·legi Oficial Industrial del Catalunya
- Ellen Townsend de European Transport Safety Council
- Joan Ollé de president de la Federació Catalana d’Automobilisme
- Josep Bochaca de president de la Federació Catalana de Ciclisme
- Josep Maria Mañé Navarro vicepresident de la Federació Catalana de Motociclisme
-  Núria Balada de l’Institut Català de les dones
- José Miguel Báez, president de la Federación Nacional de Autoescuelas Españolas
-  Pep Fusté,  periodista de l’Agència EFE
-  Minaia Llorca,  periodista d’Europa Press
- Teresa Morali, psicòloga del Col·legi de psicòlegs de Barcelona.
-  Mónica Peinado, periodista de SER Barcelona
- Guillem Sànchez, periodista de l'Agència Catalana de Notícies
- Daniel Vosseler, advocat
 
 Aquesta tarda a la taula sobre mobilitat segura segons el gènere, la directora de Trànsit del País Basc, Garbiñe Sáez, ha volgut reinvindicar que "ens hem de deixar de tants rols i estereotips en seguretat viària i donar un pas més: és qüestió d’educació". Per la seva part, el fiscal coordinador del Tribunal Suprem, Bartolomé Vargas, ha explicat que “l’any passat a Espanya hi va haver 90.000 condemnes per delictes de trànsit. Aquests delictes es podrien evitar amb una bona educació i formació viària a les escoles”.