· Els 600 bloguers de 39 països que participen en el congrés generaran més de 400 milions d’impressions en mitjans digitals.
· El congrés TBEX Costa Brava Catalunya es farà a Lloret de Mar del 30 d’abril al 2 de maig i s’acompanya de 47 programes de descoberta de les destinacions catalanes.
L’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat de Catalunya (ACT), el Patronat de Turisme Costa Brava Girona de la Diputació de Girona i Lloret Turisme impulsen, juntament amb New Media Expo (empresa nord-americana encarregada de l’organització del TBEX), l’edició europea del congrés mundial de bloguers de viatges TBEX Costa Brava Catalunya. El congrés, que acollirà més de 600 bloguers de viatges de 39 països, es farà a Lloret de Mar del 30 d’abril al 2 de maig.
En aquesta edició es compta també amb la col·laboració dels patronats de turisme de la Costa Daurada - Terres de l’Ebre, de Lleida i la Diputació de Barcelona, així com de Turisme de Barcelona, dels consells comarcals i municipis gironins, i de 722 empreses privades del sector turístic català.
En aquest sentit, el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, ha volgut destacar que “es tracta d’una de les accions promocionals més importants de l’any que no hauria estat possible sense la implicació del sector turístic empresarial, que s’ha sumat al TBEX, i la complicitat de les administracions turístiques per portar-ho a terme, en un exemple de treball conjunt i de cooperació”
Durant tres dies, els bloguers, escriptors i creadors de continguts a les xarxes socials de l’àmbit dels viatges, dels més influents del món, es concentraran a Lloret de Mar, concretament a l’Evenia Olympic Resort, per participar al programa de conferències especialitzades i d’intercanvi d’experiències del TBEX i en els programes d’activitats complementaris que tenen per objectiu donar-los a conèixer la destinació.
Ramon Ramos, director general del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, ha destacat que “probablement sobrepassarem els 400 milions d’impressions, ja que encara no hem pràcticament ni començat i portem 78 milions d’impressions a les xarxes”.
47 programes per descobrir Catalunya
A partir del 4 i fins al 10 de maig, s’han organitzat 22 programes de descoberta del territori, dirigits a 176 bloguers que es duran a terme per diverses destinacions catalanes, en grups d’entre 8 i 12 persones.
L’objectiu d’aquests viatges de familiarització és que aquests bloguers internacionals coneguin una mica millor Catalunya per tal que puguin promocionar-la en el seus blogs i esdevinguin així potents ambaixadors i prescriptors de la nostra destinació entre els seus milers de seguidors.
En aquest sentit, els bloguers que es quedin a la demarcació de Girona podran realitzar activitats tan diferents com navegar per aigües de l’Empordà, practicar el cicloturisme i el senderisme als Pirineus de Girona, conèixer la tradició marinera de les viles gironines, o visitar les Destinacions de Turisme Familiar de la Costa Brava, entre d’altres.
Els bloguers que es traslladin fins a Lleida podran visitar el Parc Astronòmic del Montsec, fer senderisme pel congost de Mont-rebei, admirar el conjunt romànic de la Vall de Boí, o practicar el ràfting a la Noguera Pallaresa, entre d’altres propostes.
Per als que viatgin a Barcelona podran visitar alguns dels museus més importants de la ciutat – MNAC, MACBA, Museu del Disseny, etc-, passejar pel barri Gòtic, veure el Camp Nou o fer un tour per la ciutat en bicicleta. També podran sortir fora de la ciutat i gaudir de les nombroses opcions que ofereixen els voltants de Barcelona, com visitar Montserrat, fer una ruta en 4x4 entre vinyes, gaudir de la velocitat en el Circuit de Barcelona-Catalunya, o anar de compres a La Roca Village.
Finalment, els bloguers que vagin a Tarragona podran conèixer el patrimoni romà de Tarragona, gaudir del modernisme a Reus, pujar a les atraccions de PortAventura o tastar els vins del Priorat. També podran banyar-se entre tonyines, navegar pel Delta de l’Ebre, visitar una destil·leria d’aiguardent o recórrer les Vies Verdes, entre d’altres opcions.
Al marge d’aquests viatges de familiarització, un total de 412 congressistes han participat a les excursions d’una jornada que s’han organitzat el dia abans (9 excursions a Barcelona i Lloret de Mar). També s’han organitzat tres photowalks, dos a Lloret de Mar i un a Girona, per donar a conèixer aquestes destinacions mitjançant els principals usuaris de xarxes amb contingut visual com Instagram o Pinterest.
Per altra banda, els bloguers que vulguin ampliar la seva estada, el sector de l’allotjament turístic català ofereix més de 3.300 places d’allotjament sense cost per tot Catalunya perquè tal que puguin descobrir la destinació de manera més autònoma.
En aquest sentit Rick Calvert, conseller delegat de New Media Expo i TBEX, empresa organitzadora del congrés, ha volgut destacar que “tot i que molts esdeveniments succeiran a Lloret, per primera vegada el congrés estarà distribuït per tot el territori de Catalunya”.
L’acció promocional i de comunicació TBEX Costa Brava Catalunya preveu assolir la xifra de pla de 400 milions d’impressions en mitjans digitals, segons el pla de monitorització i les eines per mesurar el retorn i l’impacte.
L’esdeveniment es pot seguir a través dels perfils @costabrava, @visitcostabrava, @catexperience i @lloretturisme com també utilitzant les etiquetes #TBEX, #InCostaBrava, #CatalunyaExperience i #LloretdeMar.
2