- Aquest Facebook està personalitzat per als principals mercats turístics emissors de manera que els usuaris de cada país troben continguts específics pensats per a ells en el seus respectius idiomes.
- L’Agència Catalana de Turisme, a més d’un referent a les xarxes socials, és també pionera en utilitzar fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana.
El Facebook de Catalunya Experience (http://www.facebook.com/catalunyaexperience), nom amb el qual l’Agència Catalana de Turisme (ACT) promociona la destinació turística catalana en l’entorn 2.0, ha assolit la xifra de 500.000 seguidors. Catalunya se situa així com una de les destinacions turístiques europees més seguides en aquesta xarxa social.
Seguint l’estratègia definida en el Pla de Màrqueting Turístic de Catalunya (2013-2015), l’Agència Catalana de Turisme va decidir l’any passat personalitzar el Facebook per als principals turístics emissors, per tal que els usuaris de cada país trobessin continguts específics pensats per a ells en els seus respectius idiomes.
Amb aquesta personalització, l’ACT perseguia els objectius següents:
- Consolidar l’estratègia de promoció 2.0 als diferents mercats segons la demanda.
- Projectar Catalunya com una destinació turística competitiva d’alt valor afegit a través d’un màrqueting turístic innovador.
- Augmentar les visites al portal www.catalunya.com, especialment les referenciades per les xarxes socials que gestiona l’ACT.
- Definir noves pautes per a les relacions amb els clients basades en la relació i compartició dels continguts generats pels usuaris.
- Definir nous models d’interacció amb prescriptors i amb els mitjans tradicionals per optimitzar l’ús i posicionament de la marca Catalunya Experience.
El resultat ha estat un ecosistema en el qual els Facebook dels catorze mercats on Catalunya té presència a les xarxes socials (Catalunya, Espanya, França, Gran Bretanya i Irlanda, Europa Central, Benelux, Itàlia, Països Nòrdics, Rússia i Països de l’Est, Israel, Estats Units i Canadà, Brasil, Colòmbia i Sud-est asiàtic) ofereixen continguts d’alt valor afegit adaptats als gustos i les necessitats de la demanda.
Catalunya, a més de ser líder a Facebook, té també una presència destacada a d’altres xarxes socials. Així, a Twitter (http://twitter.com/catexperience) té més de 53.000 seguidors, a Instagram (http://instagram.com/catalunyaexperience#) compta amb més de 58.000 seguidors i més de 662.000 imatges etiquetades amb #catalunyaexperience, els números de Google+ són més de 3.500 seguidors i 2,3 milions de pàgines vistes, i al canal de YouTube té més de 2.500 subscriptors i més de 2 milions de visualitzacions.
Aquest complet ecosistema de xarxes socials ha fet que l’Agència Catalana de Turisme hagi esdevingut una forta prescriptora i generadora d’interès en Catalunya en el món 2.0.
L’Agència Catalana de Turisme, pionera en la promoció turística a Internet
L’Agència Catalana de Turisme, a més d’un referent en la promoció turística a les xarxes socials, és també pionera en utilitzar fórmules innovadores a Internet per promocionar l’oferta turística catalana.
Així, l’any passat l’ACT va convidar a cinc-vídeo artistes de prestigi internacional perquè realitzessin cinc creacions per promocionar Catalunya a través de Vimeo i YouTube. El resultat han estat cinc vídeos de gran qualitat que es poden veure al canal YouTube del Catalunya Experience (https://www.youtube.com/playlist?list=PLA30l_dRpFOtiVHXwnnZTv-b9gfAzyyeN) i que ja tenen més de 2,5 milions de reproduccions.
Així mateix, l’any 2012 l’Agència Catalana de Turisme va ser pionera en organitzar un viatge amb instagramers internacionals per promocionar l’oferta turística de Catalunya, i l’acció va tenir tanta repercussió que ha estat imitada posteriorment per altres destinacions. A més, des del 2009, l’ACT organitza viatges amb bloguers per promocionar la destinació catalana.