·         El conseller de Territori i Sostenibilitat demana “celeritat” a l’Estat en l’execució dels projectes pendents  i recorda que la Generalitat farà una proposta per a reclamar la gestió integral de la xarxa ferroviària de Rodalies
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat fa una valoració positiva de l'acord que ha pres avui el consell d'administració d'Adif de licitar les actuacions per començar a implantar el nivell 2 del sistema ERTMS en un primer tram de la xarxa de Rodalies, en concret en els 56 km entre Mataró i l'Hospitalet de Llobregat.
 
Aquesta actuació, que té un pressupost proper als 93 MEUR, complementa i amplia els acords tancats entre la Generalitat i el Ministeri de Foment que preveuen invertir prop de 400 MEUR en el període 2014-2016 en un pla de millores a tota la xarxa de Rodalies. Inclou també l'encàrrec per redactar els projectes de desdoblament parcial de la R3 i l'inici imminent de les obres de la llançadora ferroviària entre el centre de Barcelona i l'aeroport del Prat.
 
El conseller Santi Vila confia que l'acord d'avui signifiqui de forma definitiva que, "finalment, Foment passa dels anuncis als fets" i ha demanat "celeritat" en l'execució dels projectes pendents. "El dèficit en inversions a Rodalies castiga els usuaris i perjudica la competitivitat del país i ens mantindrem exigents en el compliment dels calendaris perquè portem un retard acumulat de trenta anys".
 
Vila considera que la solució a Rodalies passa perquè la Generalitat assumeixi la gestió integral de la xarxa. "Venim d'un traspàs incomplet i d'una manca d'inversions injustificada que en aquesta legislatura haurem començat a remuntar per primera vegada en dècades", diu el conseller.
 
Un sistema europeu de gestió ferroviària
 
L’ERTMS és un sistema europeu de gestió del trànsit ferroviari que pretén crear un únic estàndard per garantir la interoperabilitat de les xarxes de tren. Es divideix en diferents nivells, cadascun amb els seus requisits. En concret, per accedir al nivell 2 cal la implantació de l’anomenat GSM-R. Es tracta d’un sistema de comunicació digital inhalàmbrica entre el tren i les instal·lacions fixes i és el que s’implantarà en aquest primer tram de la xarxa de Rodalies.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 215