·         Pl. Espanya, Pl. Catalunya, Provença, Sarrià i Sant Cugat compten des d’avui amb màquines d’entrega automàtica de paquets mitjançant un codi de recollida
 
·         La instal·lació d’aquests terminals, un projecte pioner a tot l’Estat, certifica la clara aposta d’FGC per estendre el concepte “smart” a tota la seva gestió ferroviària posada al servei de l’usuari
Conseller Vila FGC Correus
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el president d'FGC, Enric Ticó, i el president de Correos, Javier Cuesta, han estrenat avui a l’estació de Pl. Espanya una de les noves màquines de lliurament automàtic de paqueteria denominades CityPaq. La resta de màquines s’han instal·lat a les estacions de Pl. Catalunya, Provença, Sarrià i Sant Cugat, de Ferrocarrils. La instal·lació d’aquests terminals, un projecte pioner a tot l’Estat, certifica la clara aposta d’FGC per estendre el concepte “smart” a tota la seva gestió ferroviària posada al servei de l’usuari.
 
A partir d’avui, aquests terminals d’entrega ofereixen als usuaris la possibilitat de tenir accés als paquets durant les hores d'obertura de les estacions els set dies de la setmana. Les màquines d'entrega disposen de fins a 80 compartiments de diferents mides adaptables al volum dels paquets i, a més, compten amb tots els requisits de seguretat i estan adaptades per a l'ús de persones amb mobilitat reduïda.
 
Alguns dels grans avantatges d'aquest servei són oferir als usuaris una major franja horària per recollir els seus enviaments, més privacitat, un accés més fàcil i un funcionament senzill.
 
Per sol·licitar el lliurament en un CityPaq hi ha dos procediments. El primer és escollir el dispositiu al web de la botiga online que s’hagi integrat al projecte. Existeixen unes 20 botigues que l’utilitzen, com Magento, Prestashop o Comandia, on el lliurament en un CityPaq apareix com una opció més per a l’usuari.
 
I el segon està pensat per als comerços online que encara no estan registrats, per als quals s’ha habilitat el “lliurament directe”. En aquest cas, els usuaris registrats podran rebre al CityPaq tot el que comprin a qualsevol botiga online de la Unió Europea, simplement indicant com a adreça d’enviament, el codi i l’adreça associats al CityPaq que prefereixin i que podran consultar a www.correospaq.es.
 
Els clients de Correus que escullin alguna de les estacions d'FGC com a punt de lliurament en el moment de realitzar la seva compra mitjançant alguna de les botigues online rebran un missatge amb un codi de recollida i indicant que tenen a la seva disposició el paquet. A partir d'aquest moment, el client tindrà un termini de 3 dies per recollir el paquet utilitzant el codi que haurà rebut prèviament.
 
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i Correos s'han unit en aquest projecte pioner a tot l’Estat per facilitar així la vida als seus usuaris augmentant la seva proposta de valor en una aposta clara per la innovació i l'impuls del comerç electrònic a l’Estat.
 
Per a Correos suposa un pas més cap al seu objectiu de convertir-se en el millor proveïdor de serveis de comunicació físics, digitals i de paqueteria del mercat espanyol, fixat en el seu Pla d’Acció 100-300-1.500, el full de ruta que està guiant la transformació de la companyia. En el camí cap a la diversificació, l’e-commerce té un paper estratègic perquè el seu creixement –superior al 25% en el 2014- està generant un increment notable en el tràfic de paquets. És per això que Correos està promovent nombroses iniciatives per impulsar el comerç electrònic i estar present a totes les fases de la seva  cadena de valor: des de la creació de botigues online a través de la plataforma Comandia by Correos, fins a la gestió logística dels enviaments i la proposta de solucions innovadores com Homepaq i CityPaq per facilitar el lliurament final al destinatari.
 
 
Un pas més per la consolidació del concepte "smart train"
 
Per a FGC, la instal·lació d'aquests terminals de lliurament és una mostra més de l'aplicació del concepte "smart" en la gestió d'FGC com a estratègia transversal i factor de dinamització, i un valor afegit al servei que ofereix als seus clients.
 
El concepte "smart train" agrupa el conjunt d'iniciatives i solucions posades al servei de l'usuari per aconseguir una gestió ferroviària intel•ligent aplicant la tecnologia i la innovació.
 
Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya treballa contínuament aplicant iniciatives i solucions posades al servei de l'usuari per aconseguir una gestió ferroviària intel·ligent aplicant la tecnologia i la innovació. Entre d’altres accions, hem estat pioners en la implantació d’un model de gestió d’estacions automatitzat i intel·ligent i treballem en la implantació d’un sistema de control automàtic del frau a través de la intel·ligència artificial.
 
 

1  

Imatges

Fotografia

Fotografia 2008

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 545