- La presentació, que forma part de l’acord de col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona per promocionar Catalunya arreu del món, es farà davant de 90 operadors turístics i una desena de mitjans de comunicació de Berlín i la zona de Brandenburg.
- Alemanya és un dels principals mercats emissors de la destinació turística catalana. En els primers quatre mesos de l’any, Catalunya ha rebut més de 340.000 alemanys que han generat una despesa de més de 266 milions d’euros.
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) promocionarà Catalunya avui a Berlín (Alemanya), en el marc de la Final de la Champions League, que es juga demà a la capital alemanya.
L’objectiu d’aquesta presentació, que se celebra aquesta tarda al Panorama Punkt de Berlín, és aprofitar l’ocasió de la Final de la Champions per promoure la destinació turística catalana entre els principals operadors turístics i mitjans de comunicació de Berlín i de la zona de Brandenburg.
La directora del Centre de Promoció Turística de Catalunya a Alemanya, Montserrat Sierra, i el director comercial del Futbol Club Barcelona, Laurent Colette, seran els encarregats de presentar els atractius turístics de Catalunya, de la ciutat de Barcelona i del propi Barça. En aquest sentit, l’ACT presentarà Catalunya com a destinació d’esports, donant a conèixer les Destinacions de Turisme Esportiu i els esdeveniments esportius que són un pol d’atracció turística per a la destinació: Barça, Fórmula 1, Moto GP, Barcelona World Race, etc. Per la seva banda, el Barça presentarà la seva oferta turística -el Museu del Barça i el Barça Experience-, així com les possibilitats que ofereix al club als organitzadors de congressos o esdeveniments.
L’acte es realitzarà davant de més de 90 operadors turístics entre els quals es troben TUI Travel, DER Deutsches Reisebüro, DERPART Reisebüro o Golf-Reisen. També hi assistiran una desena de mitjans de comunicació, entre els quals es troben Der Tagespiegel de Berlín, WAZ West Deuuscher Zeitung o Berlin TV, entre d’altres.
La presentació finalitzarà amb una degustació gastronòmica de productes catalans i berlinesos, acompanyats d’una copa de cava Codorníu.
Aquesta acció de promoció s’emmarca en l’acord de col·laboració entre l’Agència Catalana de Turisme i el FC Barcelona, per tal d’aprofitar les sinèrgies entre les dues institucions i promoure la destinació catalana. Aquest acord es va signar per primera vegada l’any 2012 i des de llavors l’ACT i el FC Barcelona han realitzat diverses accions promocionals per reforçar la marca Catalunya arreu del món.
Cal destacar que Alemanya és un dels principals mercats emissors per a Catalunya. L’any 2014, més de 1,4 milions de turistes alemanys van visitar la destinació catalana, generant una despesa de gairebé 1.200 milions d’euros. I en els quatre primers mesos d’aquest any, Catalunya ha rebut més de 340.000 alemanys que han generat una despesa de més de 266 milions d’euros.