- Així ho ha afirmat la consellera d’Ensenyament a Sabadell, on ha inaugurat les obres d'ampliació de l’Escola La Trama i de la reforma de l’Institut La Serra
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat aquest matí que “no hi ha cap mestre que pugui fer de mestre si no estima els nens, no hi ha cap polític que no pugui ser-ho si no estima les noves generacions, us estimem per com sou vosaltres i pel talent que teniu dins”. Irene Rigau ha fet aquestes afirmacions davant l’alumnat de l’Escola La Trama a Sabadell durant la inauguració de les obres. Després la titular d’Ensenyament també ha visitat la reforma de l’Institut La Serra de la població.
Durant la visita a l’Escola La Trama, la consellera ha explicat als alumnes que hi ha molts nens al món que no poden anar a l’escola i els ha posat com a exemple la lluita de l’activista i estudiant Malala Yousafzai a favor de l’educació. “Mireu què important és l'escola, us ho explico perquè l’aprofiteu bé”, els ha dit. Aquest centre, que té un total de 336 alumnes matriculats de P3 a sisè de primària, consta de tres edificis: un d'educació infantil, situat a la part alta d'un edifici annex; un altre edifici que acull a tots els alumnes de primària dins del mateix recinte de l'escola; i un darrer que acull tots els espais complementaris de l'escola.
Posteriorment, la titular d’Ensenyament s’ha traslladat a l’Institut La Serra, que ha s’ha obert aquest curs amb 38 alumnes de 1r d’ESO, per tal que l’alumnat del barri pugui continuar els seus estudis sense desplaçar-se. Durant els parlaments inaugurals, la consellera d‘Ensenyament ha explicat als alumnes la importància d’aconseguir el títol d'ESO i ha recordat les paraules d'una alumna, que ha definit l'institut com una planta: "Regueu-la i cuideu-la i en sereu les flors". També ha demanat als estudiants que aprenguin "tres paraules fonamentals que són donar les gràcies, saber demanar amb un si us plau i saber demanar perdó quan un s'equivoca".
L’Institut La Serra basa el seu projecte educatiu al voltant de l’enfocament competencial i interdisciplinari del currículum i de la potenciació de aptituds comunicatives, matemàtiques i d’autonomia personal. A més, s’han incorporat tallers i activitats de teatre i coral per implicar als alumnes, s’ha adaptat el currículum per atendre els diversos ritmes d’aprenentatge i s’han implementat tutories i mecanismes de qualitat de la gestió de l’aula.
5 de juny de 2015