Empresa i Treball

TURISME

La Generalitat organitza la primera jornada comercial a Catalunya per promoure l'enoturisme català entre 34 operadors turístics internacionals especialitzats

40 empreses i entitats turístiques catalanes es reuniran amb operadors turístics d'Espanya, Estats Units, Canadà, Europa Central, Països Nòrdics, Benelux i Regne Unit

query_builder   8 juny 2015 11:25

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat organitza la primera jornada comercial a Catalunya per promoure l'enoturisme català entre 34 operadors turístics internacionals especialitzats

40 empreses i entitats turístiques catalanes es reuniran amb operadors turístics d'Espanya, Estats Units, Canadà, Europa Central, Països Nòrdics, Benelux i Regne Unit

 

  • El Reial Monestir de Santes Creus acull aquesta trobada professional on participen prop de 40 empreses i entitats del sector enoturístic català es duran a terme prop  de 650 cites comercials.
 
  • Prèviament, els operadors turístics han participat en quatre viatges de familiarització per conèixer l’oferta de turisme enològic de les diferents Denominacions d’Origen (DO) catalanes.
 
L’Agència Catalana de Turisme (ACT) organitza aquesta tarda, a les 16.00 hores, al Reial Monestir de Santes Creus una jornada comercial en què es duran a terme unes 650 entrevistes per comercialitzar l’oferta enoturística catalana.
 
Prop de 40 empreses i entitats turístiques catalanes es reuniran amb 35 operadors turístics especialitzats procedents dels mercats emissors d’Espanya, Estats Units, Canadà, Europa Central, Països Nòrdics, Benelux i Regne Unit.  
 
Aquesta jornada de comercialització és una de les accions que formen part del programa Enoturisme Catalunya de la Generalitat de Catalunya que, amb el suport dels diferents patronats de turisme i dels sectors implicats, té com a repte principal posicionar Catalunya com a destinació referent a escala mundial. La trobada comptarà amb l’assistència del director executiu de l’Agència Catalana de Turisme, Patrick Torrent.
 
Des de la posada en marxa d’aquesta iniciativa, ara fa dos anys, s’han dut a terme diverses accions per potenciar l’oferta enoturística catalana com la creació d’una Taula d’Enoturisme que treballa amb la màxima cooperació i coresponsabilitat publicoprivada en la millora de la competitivitat enoturística del territori; la senyalització de les entrades a les Denominacions d’Origen (DO) vinícoles catalanes amb 30 plafons; la convocatòria dels primers premis d’Enoturisme de Catalunya; i la publicació d’un mapa guia de l’enoturisme català.
 
L’enoturisme és també un dels principals productes que serveix per promocionar l’oferta turística de les comarques de l’interior de Catalunya, una de les línies d’actuació establertes en el Pla Estratègic de Turisme de Catalunya. Els objectius principals són donar a conèixer la riquesa turística de l’interior per aconseguir un reequilibri territorial dels fluxos turístics i de la riquesa que generen; ajudar les petites i mitjanes empreses d’aquests territoris en la promoció, difusió i comercialització de la seva oferta, serveis i propostes turístiques; i apostar per la diversificació de productes, potenciant aquells que són desestacionalizadors, com és el cas de l’enoturisme.
 
Viure l’enoturisme en primera persona
 
Prèviament a la trobada comercial, entre el 3 i el 8 de juny els operadors turístics participants han tingut l’oportunitat de conèixer de prop l’oferta de catalana d’enoturisme a través de quatre viatges de familiarització que han recorregut, principalment, les DO Tarragona, Costers del Segre, Empordà, Alella, Pla de Bages, Penedès, Priorat, Montsant, Conca de Barberà i Terra Alta.
 
D’entre les experiències de què han pogut gaudir i que poden incorporar a la seva programació de viatges enoturístic, destaquen per exemple, recorreguts per les vinyes en tot terreny i bicicleta; elaboració del seu propi cava; tasts de vins i d’altres productes de la terra a la platja o al mig del bosc; “enocaiac”; i visites a cellers i d’altres d’interès cultural.
 
Reial Monestir de Santes Creus (Aiguamúrcia, Alt Camp)
 
El Reial Monestir de Santes Creus, seu d’aquesta jornada comercial, és una joia de l’arquitectura cistercenca i el bressol de l’arquitectura gòtica a Catalunya. La millor introducció a la Ruta del Cister. Protegit pels reis Pere el Gran i Jaume II, els quals l’escolliren com a panteó reial, el monestir de Santes Creus va esdevenir una de les senyories monàstiques més extenses i influents de la Corona d’Aragó.
 
Atès que no té comunitat, Santes Creus ofereix l’oportunitat d’endinsar-se a les estances originàries que abans acollien la vida monàstica i de copsar el seu ambient de pau i de recolliment, d’oració i de treball. Arquitectura fidel al model, de perfecte adaptació a la natura i al medi, i al principi màxim de la regla: ora et labora.
 
Santes Creus és un dels tres Monestirs Reials de Catalunya, triangle patrimonial únic, excepcional i viu que constitueixen l’eix vertebrador de la Ruta del Cister que enguany celebra els seus 25 anys. Establertes a la Catalunya Nova durant la segona meitat del segle XII, la vitalitat d’aquestes tres abadies catalanes —Santes Creus, Poblet i Vallbona— es fa patent en les grans edificacions que n’han restat i que es troben entre les més importants del Cister europeu. Tots tres monestirs allotgen els sepulcres dels reis de la Corona d’Aragó.
 
Empreses i entitats catalanes participants
 
A més de l’ACT, també participen en aquesta jornada comercial:
 
  1. Agència Catalana del Patrimoni Cultural, del Departament de Cultura
  2. Bodegas Abadal
  3. By You Barcelona
  4. Cambrils Turisme
  5. Catalunya Bus Turístic
  6. Catedral del Vi
  7. Cava & Hotel MasTinell
  8. Celler Mas Vicenç
  9. Celler Masroig
  10. Codorníu
  11. Consell Comarcal del Priorat
  12. Costa Brava Hotels de Luxe
  13. DO Empordà Wine Route
  14. El brogit - Wine tourism in Catalonia
  15. enoturismePENEDÈS
  16. Finca Prats Hotel Golf
  17. Food Wine Tours / Ocio Vital
  18. Freixenet
  19. Hotel Priorat
  20. Hotel Termes Montbrió
  21. La Ruta del Cister - Alt Camp
  22. Lagravera
  23. Llopart Cava
  24. Mas Blanch i Jové
  25. Mas Falet 1682
  26. Miguel Torres (Event Sponsor)
  27. Nadal
  28. Oficina de Promoció Turística de la Diputació de Barcelona
  29. Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona – Costa Daurada
  30. Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona – Terres de l’Ebre
  31. Ruta del Vi de Lleida Costers del Segre
  32. Sol-vip Travel
  33. Tomàs Cusiné
  34. Turisme de Barcelona
  35. Vallformosa Group
  36. Vins de Pedra
  37. Vinseum, Museu de les Cultures del Vi
  38. Vitiexperiencias  500
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia