L’Agència Catalana del Consum informa a les persones afectades pels retards en els vols organitzats per al retorn dels aficionats del FC Barcelona des de l’aeroport Schönefeld de Berlín que:
 
·         Si va comprar el vol mitjançant una agència de viatges o  formava part d’un viatge combinat, hauran de  presentar la reclamació davant l’agència de viatges a través de la qual ho van contractar. És important que conservin tota la documentació del vol (reserva, bitllet, targeta d'embarcament, contracte i publicitat) per tal que l’agència de viatges pugui presentar la reclamació a la companyia aèria.
 
·         Si van contractar el transport directament amb una companyia aèria, han de dirigir la reclamació per escrit a la companyia, de forma que en quedi constància. La companyia ha de donar una resposta el més aviat possible i, en qualsevol cas, en el termini màxim d'un mes des que es va presentar la queixa o reclamació. En cas de no rebre resposta o que no sigui satisfactòria pel consumidor, es pot adreçar a qualsevol organisme de consum.
 
·         En retards d’almenys 3 hores, en vols d'entre 1.500 i 3.500 km (com en aquest cas) i vols més llargs efectuats dins de la UE, la companyia aèria haurà de respondre subministrant gratuïtament als passatgers menjar i beguda suficients; allotjament, quan calgui, i mitjans de comunicació (trucades, missatges de fax o correus electrònics). En cas que la companyia no compleixi amb aquestes obligacions, poden fer-ho constar en la reclamació.
 
·         Pel que fa a les possibles compensacions econòmiques, en vols d'entre 1.500 i 3.500 km i 3 o més hores de retard, correspondria una quantia de 400€, que ha de satisfer la companyia aèria.