• L’Agència Catalana de Turisme (ACT), en col·laboració amb Turisme de Barcelona, ha organitzat una conferència on diverses personalitats italianes amants de Catalunya explicaran la seva visió sobre la destinació catalana als operadors turístics i mitjans de comunicació italians assistents a l’acte.
 
  • ACCIÓ, en col·laboració amb Assolombarda, associació empresarial de la Llombardia, organitza un acte de promoció de Catalunya com a destinació d’inversions, on es presentaran les oportunitats de negoci i expansió que ofereix Catalunya a les empreses italianes.
 
  • Itàlia és un important mercat emissor per a la destinació turística catalana. L’any 2014 el mercat italià va créixer un 20,5%, i en els primers quatre mesos de l’any, Catalunya ha rebut més de 350.000 italians (+1,4%) que han generat una despesa de més de 200 milions d’euros (+6,3%), el que situa a Itàlia com el tercer mercat emissor per darrera de França i Regne Unit.
 
 
 
En el marc de l’Expo Milano 2015, l’Agència Catalana de Turisme, en col·laboració amb Turisme de Barcelona, organitza demà, al Palazzo Giureconsulti de Milà, una taula rodona sobre Turisme i Gastronomia. L’acte comptarà amb la presència del conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, el Delegat de la Generalitat de Catalunya a Itàlia, Lucca Bellizzi, la directora general de Turisme, Marian Muro, i el director general de Turisme de Barcelona, Jordi William Carnes.
 
La taula rodona, que porta com a títol “Catalunya & Barcelona: molt de gust. Un viaggio tra spori, cultura e lifstyle” té com a objectiu que diverses personalitats italianes amants de Catalunya expliquin als assistents, també italians, la seva vinculació amb la destinació catalana des de diferents perspectives: viatges, cultura, gastronomia, negoci, etc. En aquest sentit, s’ha convidat a un variat grup de conferenciants, com són Massimo di Perna, director de Vueling per a Itàlia, Malta i Suïssa; Francesca Marino, directora del departaments de passatgers de Grimaldi Group; Chiara Curti, arquitecte, professora de l’Escola Superior de Disseny –IED- de Barcelona i estudiosa de l’obra de Gaudí; Marco Bolasco, director de l’Editorial Slow Food i gran coneixedor del moviment gastronòmic català; i Martina Vitali, bloguera de Blog di Viaggi que a més viu a Barcelona. Condueix l’acte Camila Raznovich, presentadora del programa de la televisió RAI 1 “Alle Falde del Kilimanjaro”, programa turístic per excel·lència a Itàlia.
 
La taula rodona es realitzarà davant de diversos operadors turístics i mitjans de comunicació italians. El punt i final el posarà una degustació gastronòmica de productes catalans, a càrrec del xef Rafa Peña del restaurant “Gresca” de Barcelona.
 
Prèviament a aquesta presentació, avui 9 de juny, el xef Joan Roca de El Celler de Can Roca, guardonat per segona vegada com el millor restaurant del món per la revista “Restaurant”, farà una presentació al Palazzo Marino de Milà sobre la destinació turística Costa Brava.
 
Itàlia és un important mercat emissor per a Catalunya. L’any 2014, més de 1,3 milions de turistes italians van visitar la destinació catalana (+20,5%), generant una despesa de més de 700 milions d’euros (+20,4%). I en els quatre primers mesos d’aquest any, Catalunya ha rebut més de 350.000 italians (+1,4%) que han generat una despesa de més de 200 milions d’euros (+6,3%), el que ha situat el mercat italià com a tercer mercat emissor per darrera de França i Regne Unit.
 
Promoció de la inversió estrangera a Catalunya
 
El conseller Puig participarà també demà a Milà en un acte de promoció de Catalunya com a destinació d’inversions, on es presentaran les oportunitats de negoci i expansió que ofereix Catalunya a les empreses italianes. L’acte, organitzat per l’àrea d’atracció d’inversions estrangeres d’ACCIÓ, l’agència per la competitivitat de l’empresa de la Generalitat, i  la seva Oficina Exterior de Comerç i Inversions de Catalunya a Milà, compta amb la col·laboració d’Assolombarda, associació empresarial de la Llombardia amb més de 5.000 empreses afiliades.
 
Actualment, hi ha implantades a Catalunya més de 400 empreses italianes. Tres d’elles (Motovario, Talent Garden i Zambon) explicaran la seva experiència en l’acte de demà.  
 
Aquestes accions promocionals s’emmarquen en la celebració de l’Expo Milano 2015. Catalunya hi participa del 30 de maig al 14 de juny amb diverses activitats i amb l’estand expositiu “Barcelona Capital of Catalonia. Real food for real people” sobre la cuina sana i sostenible.