- Enguany s’han presentat al concurs 128 treballs, fet que suposa un rècord de participació
La consellera d’Ensenyament, Irene Rigau, ha afirmat que “quan s’arriba a 128 treballs vol dir que la cultura audiovisual forma part de la nostra vida”. Així ho ha destacat Irene Rigau aquest matí durant la cloenda de la XII Edició dels Premis el CAC a l’escola, que ha tingut lloc a l’auditori del CosmoCaixa de Barcelona. Enguany s’han presentat al concurs 128 treballs de 87 escoles i instituts de Catalunya, fet que suposa un rècord de participació.
La titular d’Ensenyament ha dit als alumnes guanyadors que “sou la cúpula d’un conjunt de projectes d’arreu de Catalunya i això vol dir que la creativitat i el talent està molt ben repartit a casa nostra”. A més, ha afegit que “tenim molta vitalitat en els nostres centres i això enriqueix el país” i ha agraït al professorat la tasca d’acompanyament als alumnes en el desenvolupament d’aquests treballs. “Som el que mengem, som el que pensem i també som el que veiem”, ha conclòs la consellera.
Els Premis el CAC a l’escola arriben a la seva XII edició amb un rècord de participació, 128 treballs presentats per un total de 87 escoles i instituts de Catalunya entre ambdues categories. Aquesta xifra suposa un increment de 50 treballs més que l’any anterior, en què se’n van presentar un total de 78. Així mateix, cal destacar que enguany s’ha incorporat com a nova categoria la dels treballs de recerca de batxillerat.
Aquests premis s’adrecen als centres educatius d'educació infantil segon cicle fins als estudis postobligatoris - batxillerat i cicles formatius- de Catalunya amb l’objectiu de potenciar l’educació en comunicació audiovisual a les aules. Consten de dues categories, una adreçada a l'alumnat que pretén afavorir el coneixement i la interpretació del llenguatge audiovisual en els alumnes, i una altra dirigida al professorat, l’objectiu de la qual és fomentar experiències d’educació en comunicació audiovisual a l’escola, així com impulsar bons hàbits en el consum audiovisual dels infants i dels joves.
Els guanyadors de l’edició d’enguany són els següents:
Categoria A: alumnat de centres educatius
Educació infantil – segon cicle i primària – cicle inicial
- 1r premi: Escola l’Estació (Sant Feliu de Guíxols). Treball: El meu poble: Sant Feliu de Guíxols al llarg del temps.
- 2n premi: Escola Garbí Pere Vergès (Badalona). Treball: El conte encadenat.
Educació primària - cicle mitjà i cicle superior
- 1r premi: Escola Sant Josep Oriol. (Barcelona). Treball: Valors d’escola.
- 2n premi: Escola Guilleries. (Sant Hilari Sacalm). Treball: El trencaclosques.
Educació secundària obligatòria – primer cicle i segon cicle
- 1r premi: Institut La Garrotxa (Olot). Treball: Mai sol .
- 2n premi: Institut Tarragona (Tarragona). Treball: La incertesa.
Educació secundària postobligatòria:
- 1r premi: Institut Antoni Martí i Franquès (Tarragona). Treball: Imatges per a canviar el mon.
- 2n premi: Institut Can Puig (Sant Pere de Ribes. Treball: Realització d’un bodydub a l’Institut Can Puig.
Treballs de recerca de batxillerat:
- 1r premi: Maria del Mar Martínez Peñalva. Escola Pia Nostra Senyora (Barcelona). Treball: La immigració dels senegalesos: les seves reflexions.
- 2n premi: Jordina Torné Oliveras. Institut Celestí Bellera (Granollers). Treball: skateboart.
Categoria B: professorat:
- 1r premi: Imma Oliva Adroher. Treball: Lectura 2.0. De videolits i booktrailers (de la literatura escrita a l’audiovisual)
- 2n premi: Joan Riera Boada. Escola Daina-Isard (Olesa de Montserrat). Treball: When I’m gone cover.
15 de juny de 2015