- Les obres abastaran un tram de 20 quilòmetres i inclouran com a mesura principal la implantació de mitjanes i franges de separació entre els sentits de la circulació per evitar xocs frontals
- Els treballs començaran a principis d’aquest estiu i tindran una durada de quatre mesos
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha adjudicat les obres de millora en el tram de la C-16 entre Berga i Bagà, per un import de 3,2 MEUR. Aquesta actuació té com a objectiu principal millorar la seguretat viària en aquesta carretera mitjançant l’aplicació de diversos tipus de mesures, al llarg del tram de 20 quilòmetres entre Berga i l’inici de la concessió del túnel del Cadí, a Bagà.
Es preveu que els treballs comencin a principis d’aquest estiu i tinguin una durada de quatre mesos.
La carretera, que discorre per un terreny d’orografia accidentada, té en aquest àmbit una calçada única, amb un carril per sentit i trams de carril addicional per a l’avançament de vehicles lents. Registra un trànsit elevat, d’uns 12.000 vehicles diaris, amb puntes de trànsit més elevades durant els caps de setmana.
En concret, les actuacions que es portaran a terme són:
Ø Mesures generals:
- Implantació de mitjanes i franges de separació entre sentits de la circulació per evitar xocs frontals. Des de Berga fins a Cercs, es continua la separació de sentits amb un zebrejat central, fins enllaçar amb la barrera central existent. A partir d’aquest punt, la separació es reforça amb una doble línia continua
- Millora del ferm a tot el tram
- Millora de la senyalització horitzontal i vertical, l’abalisament i les barreres de seguretat
Ø Mesures específiques, en funció de l’àmbit:
- Implantació de barreres físiques de separació de sentits en un tram de revolts entre el túnel de Berga i el túnel de Cercs per evitar la invasió del sentit contrari. El sistema que s’emprarà és una barrera metàl·lica de 60 cm d’alçada, per a facilitar la visibilitat.
- Aplicació d’un tractament antilliscant al paviment, en aquelles zones obagues i de revolts on s’ha detectat més risc que el vehicle se surti de la carretera. Aquesta mesura permet millorar l’adherència del vehicle i reduir el temps de frenada.
- Modificacions puntuals en enllaços amb l’objectiu de millorar la seguretat viària;
- A Berga Sud, es millora la incorporació dels vehicles a la C-16 en sentit nord;
- A Berga Nord, es disposa una secció d’un carril per sentit amb zebrejat central per augmentar la visibilitat entre la intersecció i la boca sud del túnel de Berga;
- Als accessos de Sant Corneli i la Nou de Berguedà, es reordenen els moviments amb l’eliminació del gir a l’esquerra cap a la Nou de Berguedà que es farà mitjançant l’accés a Sant Corneli, es milloren les incorporacions a dretes cap a Sant Corneli i la Nou de Berguedà i es redueixen l’amplada dels carrils per moderar la velocitat dels vehicles. Així mateix, es creen noves illetes i es col·loquen balises centrals entre les dues cruïlles.
1