- El director general d'Atenció Ciutadana i Difusió afirma, en l'acte de presentació del “Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català”, que "podem estar satisfets" del model de comunicació català
El director general d'Atenció Ciutadana i Difusió, Ignasi Genovès, ha afirmat avui que “cal acabar de definir el model de negoci del format digital”. Genovés ha subratllat en el parlament de cloenda de la presentació del “Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català” que ha tingut lloc al Palau Robert, que el repte cal situar-lo en el model de negoci del format digital en el web, tauletes i telèfons intel·ligents.
Ignasi Genovès ha destacat que el futur està en els formats digitals i de mobilitat i que "podem estar satisfets" del model de comunicació en català "per la seva riquesa, diversitat i pluralitat". En aquest punt, ha destacat el "compromís" i el "suport" del Govern amb el model i amb els mitjans de proximitat. El director general d'Atenció Ciutadana i Difusió ha valorat també que l’estat anímic del sector sigui positiu, com es reflecteix a l’estudi, i ha expressat el convenciment que els indicadors que parlen de la sortida de la crisi s’aniran confirmant en el futur.
Han intervingut en l’acte, a més d’Ignasi Genovès, el vicepresident de la Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans Digitals, Carles Ayats, i el president de Media Hotline i autor de l’estudi, Enric Yarza. També hi ha assistit el president de l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), Lluís Gendrau, i el president de l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC), Alfons Udina.
El “Llibre Blanc de les Revistes i la Premsa en Català” analitza l’estat de més de mig miler de capçaleres d’empreses editores de premsa, revistes i mitjans digitals de pagament i gratuïts de Catalunya, que s’apleguen sota l’aixopluc de la recent creada Federació d’Associacions d’Editors de Premsa, Revistes i Mitjans digitals editats en català. La nova entitat ha estat impulsada per l’Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC), l’Associació Catalana de Premsa Comarcal (ACPC) i l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC).
La publicació, que compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya, fa una radiografia de les 577 publicacions de premsa, revistes i mitjans digitals de pagament i gratuïtes editades en català, 309 de les quals ho fan en format paper i 268, en digital.