·      Als seus 93 anys, aquesta llegenda internacional del món del disseny ha participat en la projecció a la Fundació Miró del documental sobre la seva vida i trajectòria professional, que es va estrenar l’octubre passat, en la darrera edició New York Film Festival.
 
·      En el marc del col·loqui posterior, Apfel ha reflexionat sobre la moda, i sobre com vestir-se. Per ella, “és una com tocar una peça de jazz, és improvisació”.
 
·      I en el marc de la passarel·la 080, els dissenyador Oscarleon i la firma CARLOTAOMS han estat els encarregats d’obrir la jornada de cloenda. També han presentat les seves propostes per a la temporada primavera-estiu 2016, CBN Brand, Torras i Lupo Barcelona.
 
 
La dissenyadora i decoradora novaiorquesa Iris Apfel ha presentat aquest matí el documental sobre la seva vida i trajectòria professional “Iris”, en la projecció que s’ha fet a la Fundació Miró, en el marc de les activitats paral·leles del 080 Barcelona Fashion. En el col·loqui posterior amb els experts en moda, Charo Mora, i Enric Buscató,  la dissenyadora ha reivindicat que davant l’actual homogeneïtzació de la moda, “l’estil és originalitat, creativitat, és una actitud que cal cultivar”. Així mateix, Apfel ha reflexionat sobre la moda, i sobre com vestir-se. Per ella, “és com tocar una peça de jazz, és improvisació”. En aquest sentit, ha assenyalat que “tot m’inspira, el que toco, el que veig, les ciutats que visito, com Barcelona, i la seva energia vibrant”.
 
La dissenyadora ha assegurat que “la moda és un mirall del que està passant en el món” i ha alertat que “davant el fenomen de les xarxes socials és important tenir una vida interior”. També ha volgut donar un missatge cap als estudiants de la importància de concebre el sector de la moda com “un paraigües molt més ampli, que és també un negoci, un treball del que cal conèixer els aspectes pràctics”. En acabar, Apfel, ha fent gal·la de la seva personalitat, ha conclòs el col·loqui assegurant que “vestir-se no és res intel·lectual, és més important ser feliç”.
 
Aquesta tarda, Apfel serà la convidada d’honor del lliurament dels Premis de la 16a edició 080 Barcelona Fashion, que tindrà lloc a les 16 h. a la passarel·la 080, a l’Estadi Olímpic Lluís Companys.
 
Oscarleon, CARLOTAOMS, Bcn Brand, Torras i Lupo Barcelona, en la jornada de cloenda de la passarel·la 080
 
El dissenyador Oscarleon ha estat l’encarregat d’obrir la jornada de cloenda de la 080. El creador ha presentat “Vision double d’un été noir”, una proposta basada en la sensopercepció, entesa com la capacitat humana d’interactuar amb el món exterior i d’internalitzar els estímuls que rep. Amb aquest punt de partida, el dissenyador ens apropa a una altra manera d’entendre la moda. El negre, el blanc i el color cafè són els únics colors de la col·lecció. Els teixits principals són el nylon i el cotó, tot i que apareixen camuflats per les manipulacions. El creador fa una proposta transgressora, que convida a la reflexió, adreçada a una dona atrevida i enèrgica. Leon ha comptat amb la col·laboració de la marca d’esportives K-SWISS.
 
La firma CARLOTAOMS ha pres el relleu per presentar la seva proposta “Al·legoria”. L’al·legoria és la representació visual i artística d’idees abstractes, que dóna imatge a allò que no en té. Fa visible allò que només és conceptual. El tàndem de joves dissenyadores que integren la marca - Elisabet Carlota i Elisenda Oms - ha presentat una col·lecció en què l’al·legoria és la plasmació visual del concepte del procés creatiu conjunt. L’al·legoria del concepte es mostra amb les línies rectes que es creuen en els estampats, amb la inclusió de la lluminositat del groc i amb els fils que juguen entrellaçant-se en els brodats. L’elecció del color: el blanc, el negre i les línies pures del patronatge formen part de la identitat de la marca. Els teixits de la col·lecció són el cotó i teixits tècnics.
 
De la seva banda, les propostes “Strollin’ Barcelona”, de la firma BCN Brand s’inspira en la ciutat de Barcelona: el seu color, vida, alegria i, sobretot, sensació d’estiu etern. En aquesta col·lecció, més que mai, l’estiu i els colors de la ciutat, juntament amb petits tocs modernistes traslladats a teles, queden impregnats en els dissenys. Amb l’acompanyament musical en viu del grup “Urban Lights”, la firma ha presentat una col·lecció de colors suaus, i estampats d’inspiració modernista, amb biquinis de línia esportiva, faldilles skater, i triquinis per a elles, i amb shorts, bermudes, i polos per a ells. Tots, completaven els outfits amb les noves sneakers de la marca.
 
La firma Torras ha pres el relleu per presentar la col·lecció “Moments” amb les propostes per a la primavera-estu 2016. Amb aquesta col·lecció, la firma fa un fort treball d’interiorització i redefinició de l’univers Torras. La proposta d’estiu 2016 és una col•lecció elegant —amb  línies pures i netes amb petits tocs picants que trenquen la rigidesa clàssica—, vital —perquè és una col•lecció per a ser viscuda, per a gaudir en tot moment, còmoda i versàtil— i seductora —amb matèries que s’adapten com una segona pell—. Els colors de la col·lecció són el vermell,  gerd, pedra, blanc, cru, blau marí, morat, carbassa o camel. La firma aconsegueix una clàssica elegància, a partir de patrons mols senzills, i de la riquesa dels materials.
 
La firma Lupo Barcelona ha tancat la sessió del matí de la jornada de cloenda de la passarel·la. La firma ha presentat la seva primera col·lecció de prêt à porter, “Mediterranean Summer Weekend” on interpreta la feminitat amb reminiscències dels anys 70, mantenint en cada peça l’ànima de la Barcelona més cosmopolita. En la seva estrena, Lupo Barcelona ha apostat per una línia fluida, amb teixits versàtils que s’adapten a diferents combinacions per a cada moment del dia; busquem vestir la dona LUPO, des del matí, amb un estil esportiu i urbà, fins a una nit d’esperit bohochic. S’utilitzen innovadors teixits que aporten lleugeresa i frescor a peces avantguardistes. Colors de tons anyil, amb contrastos de cítrics i combinacions de lavanda, es converteixen en maxivestits, faldilles midi amb volum o llapis, pantalons culottes i americanes, que evolucionen per donar moviment i elegància a cada moment.
 


 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiiter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
 
 

6  

Fitxers adjunts

Iris Apfel a la Fundació Joan Miró, abans del col.loqui del 080

Iris Apfel a la Fundació Joan Miró, abans del col.loqui del 080
JPG | 789

Desfilada d'OSCARLEON

Desfilada d'OSCARLEON
JPG | 1822

Desfilada de Carlotaoms

Desfilada de Carlotaoms
JPG | 1846

Desfilada de BCN Brand

Desfilada de BCN Brand
JPG | 2327

Desfilada de Torras

Desfilada de Torras
JPG | 1794

Desfilada Lupo Barcelona

Desfilada Lupo Barcelona
JPG | 1842