· La proposta de la dissenyadora Celia Vela ha estat reconeguda amb el premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció, mentre que la firma CARLOTAOMS, amb la col·lecció “Al·legoria” s’ha endut el Premi Nacional al Disseny Emergent de la present edició del a passarel·la.
· El conseller d’Empresa i Ocupació, ha presidit aquesta tarda els lliuraments del premis. En el marc de la cerimònia, ha agraït la presència de la dissenyadora i decoradora novaiorquesa Iris Apfel, i li ha demanat que sigui “ambaixadora de la 080 Barcelona Fasion al món”.
· En el marc de la cerimònia, s’ha estrenat el fashion film “Amore Mio”, de Ruven Afanador, a partir de la sessió que el fotògraf va realitzar amb l’actriu Rossy de Palma, en la passada edició.
· Durant la setmana de la moda catalana, han passat 41.750 persones pel certamen, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general, un 4,8% més que a l'anterior edició.
· La 080 finalitza aquest vespre amb la 39a edició de ModaFAD.
La dissenyadora Celia Vela ha estat reconeguda amb el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col·lecció. De la seva banda, CARLOTAOMS, amb la col·lecció “Al·legoria”, s’ha endut el Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al Disseny Emergent de la 16a edició de la passarel·la. El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, acompanyat de la presidenta del Parlament de Catalunya, Núria de Gispert, del gerent del Consorci de Comerç Artesania i Moda (CCAM) de la Generalitat, Miquel Rodríguez, i dels membres del jurat del 080, ha lliurat aquesta tarda els guardons de la present edició.
En el marc de la cerimònia, el conseller ha volgut agrair la presència de la dissenyadora i decoradora novaiorquesa, Iris Apfel, que ha estat la convidada d’honor i a qui se li ha retut un homenatge, a la seva trajectòria i contribució al món de la moda. Puig ha assenyalat que “és un referent” i li ha demanat que sigui “ambaixadora del 080 Barcelona Fashion al món”. D’altra banda, el conseller ha volgut felicitar als guanyadors i a tots els dissenyadors i firmes que han participat en la present edició de la passarel·la i ha desitjat que “el 080 hagi estat de nou a l’alçada del vostre talent i creativitat”. En aquest sentit, ha destacat “la consolidació del certamen com a plataforma per projectar Barcelona i Catalunya al món”.
De la banda, la guanyadora del Premi a la Millor Col·lecció, Celia Vela, ha agraït el reconeixement, i s’ha mostrat “feliç de poder estar any rere any, presentant les meves propostes, aquí a casa meva”. També, el tàndem de dissenyadores de la firma CARLOTAOMS, guanyadores del Premi Nacional al Disseny Emergent, ha destacat que “aquest premi ens dóna l’energia i la força per continuar creant”.
El jurat internacional d’aquesta setzena edició del 080 Barcelona Fashion, que ha fallat l’integren:
¨ Charlotte Fortunet (presidenta del jurat): responsable del departament Fires. Després de quatre anys a la seu de Paris de WHO’S NEXT i PREMIERE CLASSE com a responsable comercial i de comunicació, es va incorporar a Fidancia al juny del 2006 per a ocupar-se del departament que gestiona les fires Internacionals.
¨ Heidi Laas: Va treballar durant 8 anys per Marithé François Girbaud Espanya. Va dirigir durant 10 anys el seu propi despatx de premsa, Dialogue Fashion Development, SL, especialitzat en posicionar i assessorar marques internacionals i actualment, dirigeix el Departament de Màrqueting de l’empresa Fidancia, SL, especialitzada en l’outsourcing de serveis de gestió de comptes d’empreses del sector del tèxtil.
¨ Pilar Pasamontes: Vicepresidenta i fundadora de MODAFAD. Directora científica de l’àrea de moda IED Barcelona i professora d’història de la moda, complements i estilisme i Direcció d’art als cursos de grau i màster de IED. Conferenciant i articulista de moda i disseny. Dissenyadora de complement i consulta de moda.
¨ Ana Pérez: Llicenciada en relacions públiques i protocol, i màster en moda, va començar d’ajudant d’estilisme per a passarel·les i firmes de cosmètica. Treballa per a diferents productora en la realització d’espots de televisió, editorials de moda, desfilades, i lookbooks.
¨ Ildo Damiano: Col·laborador de Grazia Italia i de Grazia International Editions. Va ser editor general i editor de “Celebrities” a Vanity Fair d’Itàlia i director a GQ Fashion. Editor de les revistes italianes més importants, marcador de tendències i estilista, i mentor de l’edició del programa Project Runway amb Eva Herzigova al canal Fox Life. És director científic dels cursos de màster en Disseny de moda a la Domus Academy de Milà.
Celia Vela, Premi Nacional a la Millor Col·lecció
Celia Vela va debutar al 1996 a la Passarel•la Gaudí Barcelona. Actualment, participa a la 080 Barcelona Fashion. Té la seva flagship store a Figueres, la seva ciutat natal. Les seves col•leccions es poden trobar també al Japó, país on viatja per primer cop el 1999, i on actualment compta amb un showroom propi, a Tòquio. També ha presentat les seves col•leccions al Saló Atmosphère de la Setmana dels Creadors a París. Ha col•laborat amb Coty-Astor, Moda FAD, Bcn Moda Centre, Dupont, el Círculo Textil i Lucky Strike, entre d’altres. Des del 1998 ha rebut diversos premis, ha participat en exposicions, taules rodones i conferències sobre moda. La feminitat, la sofisticació i la cura pels detalls són el seu segell.
Com és característic de la creadora, per a la col·lecció guanyadora Vela ha pres com a font d’inspiració una poètica i romàntica història. En aquesta ocasió, els protagonistes són un noi, botànic i apassionat de les flors, i una noia sofisticada i amant de la platja. Amb aquest punt de partida, Vela ha presentat una col·lecció molt fidel al seu estil, amb peces femenines i amb moviment, que utilitzen setins i altres teixits vaporosos. Vela torna a apostar pels shorts, les minis, els coullottes –alts de cintura- i pels jumpsuits amb coullote i brusa capa. Destaquen el grans escots, al davant o a l’esquena, i les transparències. Vela s’aprofita dels xantillís i les organdís per aportar volums sofisticats als dissenys. Els colors són el xampany, el verd, i destaquen els dissenys estampats amb flors vermelles.
CARLOTAOMS, amb la col·lecció “Al·legoria”, Premi Nacional al Disseny Emergent
CARLOTAOMS neix a partir de la fusió de les dissenyadores Elisabet Carlota i Elisenda Oms, totes dues amb caràcter emprenedor, idees fresques i amb la necessitat de donar resposta a les seves inquietuds creatives. Les peces CARLOTAOMS acompanyen els consumidors en el seu dia a dia, completen la seva personalitat i els ajuden a crear i a fomentar la pròpia identitat. La marca ofereix un producte de roba en què el disseny de línies pures i l’estil urbà interactuen amb la persona que el vesteix.
La col·lecció guanyadora al Disseny Emergent ha estat “Al·legoria”. L’al·legoria és la representació visual i artística d’idees abstractes, que dóna imatge a allò que no en té. Fa visible allò que només és conceptual. El tàndem de joves dissenyadores que integren la marca - Elisabet Carlota i Elisenda Oms - ha presentat una col·lecció en què l’al·legoria és la plasmació visual del concepte del procés creatiu conjunt. L’al·legoria del concepte es mostra amb les línies rectes que es creuen en els estampats, amb la inclusió de la lluminositat del groc i amb els fils que juguen entrellaçant-se en els brodats. L’elecció del color: el blanc, el negre i les línies pures del patronatge formen part de la identitat de la marca. Els teixits de la col·lecció són el cotó i teixits tècnics.
CND by Cóndor i Bóboli, a la desfilada de clausura de la passarel·la 080
Les firmes de moda infantil CND by Cóndor i Bóboli han estat les protagonistes de la desfilada de cloenda.
“Holidays” ha estat la proposta de Cóndor per a la propera temporada primavera-estiu. La firma s’ha inspirat en les vacances que tots els nens i nenes esperen per anar a la platja, al camp, per viatjar, per jugar… La col·lecció inclou també els denim, però aquesta vegada amb teixits fins i suaus, estampats en punt i en voile. Per a les nenes, teixits perforats i brodats en cotons amb dibuixos de filigrana en blancs nata, molt més trencats, amb rosetes empolsades molt elegants. El lli barrejat amb cotó fa que les peces més senzilles es converteixin en peces elegants amb formes asimètriques o desiguals. Els tons de la papaia i el limoncello donen llum a la col·lecció. També s’inclouen peces retro, amb estampats de floretes en cotons quasi transparents, prisats en tons pastel, detalls de niu d’abella amb lleugers brodats, i flors grans molt acolorides amb els buguenvíl·lies i els verds de l’herba. Per als nens, camises llargues, colls mao amb gran obertura, popelins de cotó i pantalons estrets de molts colors. Els polos i les samarretes blau cel o vainilla més suaus, o els alegres papaia, verd herba o gerani, combinen amb pantalons curts i bermudes en marí, corda, marbre o lli.
De la seva banda, amb aire retro i inspiració tropical, la proposta de Bóboli —Tropical Paradise— ens ha traslladat a les platges de Miami i a tota l’estètica dels anys 50, en què l’aire esportiu es barreja amb una estètica molt coqueta i amb molt de color. Les coquetes patinadores, amb les seves cintes als cabells i els seus mitjons llargs, vesteixen una moda fresca i actual, amb multitud d’estampats i de llistats que hi aporten molta riquesa. Per als nens, també molt de color, però amb un aire júnior i atrevit.
Estrena del Fashion Film “Amore Mio” del fotògraf Ruven Afanador
En la cerimònia de lliurament dels Premis s’ha estrenat el fashion film “Amore mio”, realitzat pel fotògraf internacional Ruven Afanador a partir de la sessió fotogràfica que va protagonitzar amb l’actriu Rossy de Palma en la passada edició de la 080. El reconegut fotògraf ha volgut retre homenatge a la passarel·la catalana, amb aquesta inclassificable peça fílmica.
A més de la carismàtica actriu Rossy de Palma, en la sessió que ha servit de material per a la pel·lícula, també van participar cinc ballarins coreografiats per Rafael Amargo, el model Ricardo Domínguez, i Alex Estil·les. El resultat és una suggerent cinta d’estètica onírica i surrealista, inspirada en els motius que més agraden a Afanador, el folklore hispà, l’esperpent, l’humor i la tragèdia, i que uneix element tan dispars com els capgrossos de les festes populars, models d’Isabel Toledo, o el maquillatge de cabaret berlinès dels anys 30.
41.750 assistents a la 16a edició del 080
Un cop finalitzada la passarel·la, un total de 41.750 persones –un 4,8% més que a l’anterior 080- han passat per la 16a edició del 080 Barcelona Fashion, entre assistents a les desfilades, mitjans de comunicació, bloggers, compradors i públic en general.
Pel que fa a la presència de mitjans de comunicació, s’han acreditat a la passarel·la més de 759 professionals, dels quals 84 d’àmbit internacional, de 271 mitjans diferents, entre diaris, ràdios, televisions, revistes i mitjans digitals. Del total de mitjans, prop de del 25% són de procedència internacional de països com internacionals de països com Alemanya, Argentina, Austràlia, Àustria, Brasil, Dinamarca, Finlàndia, França, Itàlia, Mèxic, Rússia, Suècia, Regne Unit, Estats Units o Veneçuela, entre d’altres.
Pel que fa al vessant comercial, un total de 219 compradors s’han acreditat —entre representants d’empreses i centrals de compra, distribuïdors i plataformes online, agents comercials i showrooms— s’han acreditat, xifra que representa un 37% més que a l’anterior edició.
Pel que fa a les xarxes socials, al principi de la present edició del 080, el nombre de seguidors a Facebook, avui, dia de tancament, la xifra s’ha situat en 68.756 seguidors (representa un increment del 48,89% respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, avui hi ha 21.965 seguidors (un 8,5% més que al tancament de l’anterior edició). Finalment, a Instagram, els seguidors comptabilitzats avui sumen 20.564, un 30.96% més que al tancament de la passada edició.
Més informació i imatges a: www.080barcelonafashion.cat
6