- Aquests guardons premiem les administracions que fan un bon ús del disseny i un projecte que destaca per la relació del disseny i la comunicació
La marca del Tricentenari de la Generalitat de Catalunya, dissenyada per Artofmany, ha guanyat un Grand Laus i un Laus d’Or, en l’apartat d’entitats, que premia les administracions que fan un bon ús del disseny i un projecte que destaca per la relació del disseny i la comunicació.
El punt d’inspiració per a la creació de la marca va ser l’aspa (conjunt de dos pals encreuats en forma de X) del penó de Santa Eulàlia, símbol de la resistència del setge de 1714. Una marca simple, fàcil, amb aplicabilitat molt extensa i que pot coexistir amb altres. La marca s’ha utilitzat en totes les comunicacions del Govern català i també en d’altres.
Els guardons, lliurats el 3 de juliol, els atorga l’Associació de Dissenyadors Gràfics i Directors d’Art del FAD (ADG-FAD). ADG és una associació privada que promou el disseny gràfic i la comunicació en la vida cultural i econòmica del país.
El jurat tria el Grand Laus entre tots els projectes que han rebut el premi Laus d’Or d’una determinada categoria. S’atorga un màxim de 6 Grand Laus, un per categoria.
El Tricentenari s’ha commemorat durant el 2014 amb més d’un miler d’activitats per recordar els fets del 1714, en què Catalunya va perdre les seves institucions nacionals de govern al final de la Guerra de Successió a la Corona espanyola.