· El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha formalitzat avui convenis de dinamització amb cadascun dels diferents consistoris i les respectives associacions de comerciants per impulsar aquests equipaments comercials a cel obert a nivell local.
· L’objectiu dels convenis és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convertir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i turística del seu entorn.
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, ha formalitzat avui convenis de dinamització comercial amb cadascun dels diferents consistoris i associacions de comerciants dels municipis de Cardona, Súria, Manresa i Igualada per impulsar projectes de centres comercials a cel obert a nivell local. L’ha acompanyat la directora dels serveis territorials del departament d’Empresa i Ocupació a la Catalunya Central, Bàrbara Minoves.
Al matí, el director Josep Maria Recasens, l’alcalde de Cardona, Ferran Estruch, i la Presidenta de la Unió de Botiguers de Cardona, Montserrat Sala, han signat un conveni de dinamització per sumar esforços per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert de la ciutat.
Al migdia ha estat el torn de Súria. El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l’alcalde del municipi, Josep Mª Canudas, i la presidenta de la Unió de Botiguers de Súria, Àngels Subirà, han signat el conveni per impulsar aquest tipus d’equipament comercial al municipi.
A la tarda, a Manresa, Recasens ha signat el conveni de dinamització comercial amb l’alcalde del municipi, Valentí Junyent, i el president de la Unió de Botiguers i Comerciants de Manresa, Jaume Pont, per impulsar el centre comercial a cel obert al territori. El director general de Comerç també ha estat a Igualada, on ha signat el conveni respectiu amb l’alcalde del municipi, Marc Castells, i el president de la Unió de Botiguers i Comerciants d’Igualada, Xavier Figueras.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, els ajuntaments signants reiteren el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació del Centre Comercial a Cel Obert en els respectius municipis
Amb aquestes premisses, l’objecte dels convenis és consolidar o fins i tot crear sinergies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest conjunt d’establiments de proximitat integrats en l’espai urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com els diferents ajuntaments es comprometen de forma bilateral, a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions.
La Unió de Botiguers de Cardona impulsa un pla d’actuacions del centre comercial a cel obert a la ciutat, amb un pressupost de 12.000 euros, que preveu accions com la Campanya de Nadal, la participació a la Fira d’Entitats de Cardona, o actuacions de promoció durant la Fira Medieval, la Festa Major o la Fira de la Llenega, entre d’altres. El Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta al projecte 5.511 euros en el marc del programa de Dinamització de zones d’alta concentració comercial del pla d’incentius de comerç, serveis, artesania i moda per a 2015.
Pel que fa al municipi de Súria, l’encarregada d’impulsar el pla de dinamització és la Unió de Botiguers de Súria. El pressupost, de 10.000 euros, engloba actuacions com el disseny de cartells per diverses campanyes promocionals, decoració d’establiments, il·luminació, o un concurs fotogràfic per Instagram, entre d’altres El Departament d’Empresa i Ocupació aporta 5.601 euros al pla.
De la seva banda, a la ciutat de Manresa, la Unió de Botiguers i Comerciants del municipi impulsa el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat, amb un pressupost de 76.073 euros i un pla que contempla accions com la creació d’una nova web per l’associació, la promoció de la Fira de l’Ascensió, de Sant Andreu o la Shopping Day Manresa, i la creació entre d’altres d’un concurs d’aparadors en motiu de la Fira Mediterrà. El Departament d’Empresa i Ocupació aporta 25.000 euros al pla.
En relació al municipi d’Igualada, la Unió de Botiguers i Comerciants impulsa un pla d’actuacions amb un pressupost total de 61.700 euros, que contempla la promoció dels esdeveniments Black Friday, Igualada Nit de Shopping, Mitja Marató Nocturna o la Festa de la Fruita, també potencia cursos de formació. El Departament d’Empresa i Ocupació, aporta 34.360 euros al pla.
3