- Les unitats de la sèrie 213 que donen servei a aquesta línia s’aniran remodelant progressivament amb el canvi de tapisseria, la modificació de l’enllumenat interior, la remodelació dels lavabos i la millora dels vinils
- FGC farà una prova pilot al setembre amb un nou servei que permetrà practicar la conversa en anglès a la R5 i la R6 de la línia Llobregat-Anoia, que són les de major temps de recorregut
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha presentat avui la renovació de les unitats de tren de la sèrie 213 que donen servei a la línia Llobregat-Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). La millora consistirà en la substitució de les tapisseries, la modificació de l’enllumenat interior, el canvi d’imatge dels lavabos i la millora dels vinils, tant interiors com exteriors. Les unitats de la sèrie 213 es troben únicament a la línia Llobregat-Anoia. Hi ha en total 42 unitats i s’aniran renovant progressivament, a partir d’ara, dins del programa de manteniment d’FGC.
La millora d’imatge de les actuals UT-213 consisteix en:
- La substitució de tapisseries amb una imatge més actual, més resistents al desgast, i en una gamma de colors que permet la homogeneïtat amb les tapisseries d’altres unitats de trens del parc mòbil d’FGC, fent possible una economia de la gestió.
- La modificació de l’enllumenat interior dels cotxes amb noves lluminàries LED que permeten un major nivell lumínic, una vida útil més llarga, i una reducció del consum energètic amb un estalvi que pot arribar fins al 70%.
- El canvi d’imatge dels WC, un dels espais més desgastat de les unitats de trens, amb la incorporació d’un interiorisme més atractiu.
- La millora dels vinils, tant exterior com interior, permetent una millora de la imatge i una major protecció contra els atacs de grafits i una millor identificació de les portes en les zones de sortida així com dels espais ocupats pels seients reservats a persones que mereixen una atenció especial.
D’altra banda, també s’aprofitarà la superfície de les taules de les tertúlies com a canal d’informació i publicitat que permetrà incrementar els ingressos comercials d’FGC.
Aquesta actuació es duu a terme per donar resposta a un dels resultats del darrer Índex de Satisfacció al Client (ISC), en el qual va aparèixer un efecte contrast derivat de la posada en servei de les noves UT-113 a la línia Barcelona-Vallès. El mateix efecte es va produir l’any 1996 quan va entrar en servei el Metro del Vallès i va baixar l’ISC a la línia Llobregat-Anoia.
FGC va crear l’Índex de Satisfacció del Client l’any 1987. Aquest índex mesura la satisfacció i les expectatives dels clients sobre 27 aspectes del servei i permet donar solució a aquells aspectes sobre els quals FGC pot incidir.
La línia Llobregat-Anoia incrementa un 8,1% la demanda el mes de juny
La presentació d’aquesta renovació de les unitats de tren de la sèrie 213 coincideix amb un bon resultat pel que fa a la demanda de viatgers. Concretament, al mes de juny la línia Llobregat-Anoia va experimentar un augment del 8,1% respecte al mes de juny de 2014, amb més d’1,8 milions de passatgers.
A nivell global, al mateix mes de juny FGC ha experimentat un augment de la demanda del 7,2% respecte l’any 2014. En total, gairebé 6 milions i mig d’usuaris han utilitzat els Ferrocarrils, dada que certifica la tendència de creixement de viatgers a les diferents línies.
L’English Corner: innovació en l’oferta de serveis
D’altra banda, FGC prepara una nova oferta educativa adreçada als usuaris de la R-6 Barcelona-Igualada i la R5 Barcelona-Manresa de la mateixa línia Llobregat-Anoia.
Amb el nom d’English Corner, el proper mes de setembre es farà una prova pilot d’un nou servei que permetrà la pràctica de la conversa en anglès mentre es viatja en tren. D’aquesta manera es vol posar a l’abast dels clients un nova manera de fer més aprofitable el temps que es dedica al viatge de les dues línies d’FGC on el temps de viatge és superior. El temps del trajecte a l’R6 Pl. Espanya-Igualada és d’1.39 h i el de l’R5 Pl.Espanya-Manresa, d’1,27 h.
L’English Corner es posarà en servei en quatre trens al dia, dos en el ramal de Maresa i dos en el ramal d’Igualada durant la setmana del 21 al 25 de setembre i si l’experiència és positiva es mantindrà i s’implantarà de forma definitiva.
6