·        L’àmbit de l’aeròdrom manté la superfície de 117.752m2, amb un seguit d’edificacions existents i potencials, amb un sostre total de 9.595 m2
 
·        La recuperació i rehabilitació de l’aeròdrom servirà per dinamitzar diferents sectors econòmics generadors de riquesa per al territori
 
 
La Comissió de Política Territorial i d’Urbanisme de Catalunya ha aprovat inicialment el Pla director urbanístic aeroportuari (PDUA) de l’aeròdrom Barcelona/Bages, al terme municipal de Sant Fruitós de Bages. El document dóna compliment a la legislació vigent, que estableix que els aeroports i aeròdroms han de disposar d’un PDUA que en delimiti i defineixi la zona de servei. L’expedient sortirà properament a informació pública per un termini de 45 dies.
 
El pla director qualifica l’àmbit de l’aeròdrom de sistema aeroportuari i inclou dos subsistemes: el de moviment de les aeronaus (60.227 m2) i el de les activitats aeroportuàries (57.525 m2). El primer inclourà la pista de vol actualment existent i una plataforma de rodada, amb unitats específiques per desenvolupar-hi activitats paracaigudistes, aviació esportiva una zona d’helicòpters. El segon desenvoluparà un seguit d’unitats per regular els usos i la resta de condicions de l’edificació, en concret, de l’activitat paracaigudista, i del desenvolupament aeroportuari, viari i d’aparcament. El document planteja un seguit d’edificacions existents i potencials, amb un sostre total de 9.595 m2.
 
Dinamització de diferents sectors econòmics
 
Actualment, l’estat de conservació de les instal·lacions, propietat de la família Pujol, Roca, no és l’adequat degut al desús. Per poder tornar a activar-les, s’ha resolt un acord per a l’entrada d’un operador independent del sector, AIRPIRINEUS, que forma part de la propietat de l’aeròdrom. D’aquesta manera, es preveu reactivar l’activitat en un primer moment i realitzar les inversions necessàries per recuperar les condicions operatives. També formarà part de la fase inicial de desenvolupament un altre impulsor del projecte, BCN SKYDIVE, operador de l’activitat de paracaigudisme.
 
Com a equipament comunitari, la recuperació i rehabilitació de l’aeròdrom es constitueix com una nova plataforma per dinamitzar diferents sectors econòmics generadors de riquesa per al territori. Es preveu tant en l’àmbit del sector terciari, especialment en l’activitat turística, com en la seva dimensió com a potencial motor d’activitats econòmiques de formació i indústria.
 
Garanties ambientals
 
El projecte compta amb el vistiplau de l’administració ambiental des de finals de l’any passat. Tot i que la Ponència ambiental va eximir el projecte del tràmit d’avaluació d’impacte ambiental, va instar els promotors a restaurar el tram del Riu d’Or que es troba dins l’espai, en  un extrem del camp de vol, com a mesura compensatòria a la intensificació de l’activitat. El Riu d’Or és un espai agro-forestal que és considerat com a punt crític per a la connectivitat ecològica i per això se’n potenciarà la funcionalitat ecològica.
 
Un altre factor que s’ha analitzat és l’ambient sonor. S’ha efectuat un estudi de simulació acústica que preveu que no es produirà impacte acústic en els receptors propers sempre que es mantinguin el nombre d’operacions i la tipologia de les aeronaus definits en el projecte. En cas que es modifiqués el règim d’activitat previst o les característiques sonores de les aeronaus caldrà efectuar un nou estudi d’impacte acústic i, si s’escau, aplicar actuacions correctores.

1  

Fitxers adjunts

Nota de premsa

Nota de premsa
PDF | 147