Empresa i Treball

El Vendrell i Vilanova i la Geltrú, noves Destinacions de Turisme Familiar

query_builder   28 juliol 2015 19:23

event_note Nota de premsa

El Vendrell i Vilanova i la Geltrú, noves Destinacions de Turisme Familiar


  • El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha lliurat els diplomes de Destinació de Turisme Familiar als alcaldes dels respectius municipis, i les plaques acreditatives a 70 establiments adherits al segell.
  • Catalunya compta actualment amb 21 Destinacions de Turisme Familiar i 7 més en procés de certificació.
 
El conseller d’Empresa i Ocupació, Felip Puig, ha presidit avui els actes que certifiquen Vilanova i la Geltrú (Costa Barcelona) i El Vendrell (Costa Daurada) com a Destinacions de Turisme Familiar (DTF). L’han acompanyat, entre d’altres, el president del Consell Comarcal del Garraf, Gerard Figueras, la presidenta del Consell Comarcal del Baix Penedès, Eva Maria Serramià, el director general de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, la directora del Serveis Territorials del Departament d’Empresa i Ocupació a Tarragona, Carme Mansilla, i el cònsol general del Japó, Hiroyuki Makiuchi.
 
En el decurs dels actes, l’alcaldessa de l’ajuntament de Vilanova i la Geltrú, Neus Lloveras, i l’alcalde de El Vendrell, Martí Carnicer, han rebut de mans del conseller Puig els diplomes que acrediten els seus respectius municipis com a DTF. El conseller ha aprofitat per remarcar com "el turisme està ajudant a la recuperació de la crisi econòmica".
 
El conseller Puig i els alcaldes també han lliurat les plaques acreditatives als  establiments i empreses adherits al segell DTF. En el cas de Vilanova i la Geltrú han estat 38 establiments: 12 allotjaments turístics (que representen el 70% de l’oferta total de la destinació); 16 restaurants, 9 empreses d’activitats culturals, d’oci i de lleure; i 1 oficina de turisme. En el cas de El Vendrell han estat 32 establiments: 10 allotjaments turístics (el 50% del total); 10 restaurants, 11 establiments d’activitats culturals, d’oci i de lleure; i 1 oficina de turisme. En ambdós casos se supera el mínim que l’ACT exigeix per assolir la certificació de DTF, fet que confirma l’alt grau d’implicació del sector turístic, públic i privat, dels dos municipis en aquest projecte.
 
Durant els actes de lliurament de les acreditacions, Puig també ha volgut destacar que "Al darrera de cada una d’aquestes plaques hi ha un esforç molt important que ens ajuda a crear segells de qualitat" i en clau de futur, ha afegit que ara cal "apostar pel turisme de la gestió de les emocions, el turisme de qualitat que ens permetrà transformar-nos en una destinació mundial"
 
Vilanova i la Geltrú compta amb nombrosos atractius, com els sis quilòmetres de platges de sorra fina amb serveis i equipaments adaptats al visitant; un patrimoni ric i valuós on destaquen les cases dels indianos, els jardins romàntics o les fonts monumentals; una oferta comercial amb més de 700 establiments; i una gastronomia arrelada al treball del mar i de la terra, i basada en la qualitat del producte.
 
Per la seva banda, El Vendrell disposa d’una destacada oferta museística (amb la Vil·la Museu Pau Casals, el Museu Deu o la Casa Museu Àngel Guimerà, entre d’altres); set quilòmetres de platges tranquil·les, amb els distintius de Bandera Blava i ISO 14001; una intensa programació musical, on destaca el Festival Internacional de Música Pau Casals que se celebra cada estiu; un important patrimoni gastronòmic –és el bressol del Xató- i enoturístic; i una important oferta termal. El Vendrell forma part a més de la Ruta del Paisatge dels Genis.
 
Amb aquestes dues noves certificacions, l’Agència Catalana de Turisme segueix apostant per al turisme familiar com un dels seus principals segments de mercat. En aquest sentit, un dels principals objectius del segell DTF per a municipis del litoral és el reposicionament de destinacions madures molt conegudes pel turista o bé d’aquelles en les que cal un impuls que les faci encara més atractives davant de l’oferta creixent de sol i platja de l’arc mediterrani amb l’objectiu d’ajudar-les a diferenciar-se de la competència.
 
Què és una Destinació de Turisme Familiar?
 
La certificació de Destinació de Turisme Familiar és un segell d’especialització que atorga l’ACT a un municipi o conjunt de municipis, que ofereixen uns determinats serveis i equipaments adaptats a les necessitats de les famílies amb nens. Es tracta a més d’un projecte de col·laboració público-privada, donat que els serveis poden ser oferts tant per instal·lacions i equipaments públics com per les empreses turístiques privades de la destinació.
 
Les destinacions certificades amb aquest segell destaquen per la seva qualitat i pel seu posicionament enfront el client familiar. Les destinacions que vulguin ser certificades com a DTF han de complir una sèrie de requisits, tant a nivell de destinació com a nivell d’establiments i serveis turístics.
  
Amb les dues certificacions d’avui, el segell DTF compta amb 21 destinacions certificades: Blanes, Calonge-Sant Antoni, Lloret de Mar, Roses, Torroella de Montgrí-L’Estartit, Castell-Platja d’Aro i Sant Feliu de Guíxols, a la Costa Brava; Calella, Malgrat de Mar, Pineda de Mar, Santa Susanna i Vilanova i la Geltrú, a Costa Barcelona; Calafell, Cambrils, El Vendrell, Salou i Vila-Seca/La Pineda Platja, a Costa Daurada; i les Valls d’Àneu, Muntanyes de Prades, Berga i la Vall de Boí, a l’interior. A més, 7 destinacions (5 a l’interior i dos al litoral) es troben actualment en procés de certificació. Aquestes certificacions suposen més de 670 empreses adherides al programa DTF arreu de Catalunya.
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom

1  

Imatges

Foto de família a el Vendrell, municipi acreditat com a destinació de turisme familiar

Foto de família a el Vendrell, municipi acreditat com a destinació de turisme familiar 135

El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia