· El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, el regidor de promoció econòmica de l’Ajuntament de Solsona, David Rodríguez, i el representant de la Unió de Botiguers i Comerciants de Solsona, Francesc Ester Fabriàs, han signat aquest matí un conveni de dinamització comercial de la ciutat, per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert.
· L’objectiu del conveni és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
· El pla d’actuacions inclou els programes específics “Fora Estocs” a l’hivern i l’estiu, la Gimcana de llengua “No val a badar!”, les accions específiques amb motiu del Carnaval i la Fira de Sant Isidre, la iniciativa “Un Estrany a l’Aparador”, la Festa Major, la Ludoteca de Nadal i la campanya de Nadal. El pla també inclou les rutes UBIC, el passaport UBIC, accions formatives per als associats, els Codis QR, l’edició de l’informatiu UBIC, i el projecte per adaptar el web de la UBIC a la versió per a smartphone entre d’altres.
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, el regidor de promoció econòmica de l’Ajuntament de Solsona, David Rodríguez i el representant de la Unió de Botiguers i Comerciants de Solsona, Francesc Ester Fabriàs, han signat avui un conveni de dinamització comercial. Amb aquesta signatura, Generalitat, Ajuntament i la Unió de Botiguers i Comerciants de Solsona reiteren el seu compromís per sumar esforços per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert de la ciutat. L’acte de signatura ha comptat també amb la presència de la directora dels serveis territorials del Departament d’Empresa i Ocupació a la Catalunya Central, Bàrbara Minoves.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, l’Ajuntament de Solsona reitera el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació del Centre Comercial a Cel Obert de Solsona. Així mateix, la Unió de Botiguers i Comerciants de Solsona du a terme aquest projecte amb una clara vocació integradora amb associacions limítrofs, cercant sinèrgies i punts en comú amb la finalitat d’aconseguir economies d’escala.
Amb aquestes premisses, l’objecte del conveni és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
El pla d’actuacions, impulsat per la Unió de Botiguers i Comerciants de Solsona, contempla un seguit d’accions amb l’objectiu d’aconseguir el suport col·lectiu que reforci la capacitat de generar un projecte en el que tothom s’hi senti reflectit i compromès, per tal de millorar-ne el seu posicionament i la seva competitivitat davant dels nous entorns canviants del sector.
Entre les accions destaquen els programes específics “Fora Estocs d'hivern” i “Fora Estocs d’Estiu”, la Gimcana de llengua “No val a badar!”, les accions específiques amb motiu del Carnaval i la Fira de Sant Isidre, la iniciativa “Un Estrany a l’Aparador”, la Festa Major, la Ludoteca de Nadal i la campanya de Nadal. El pla també inclou les rutes UBIC, el passaport UBIC, accions formatives per als associats, els Codis QR, l’edició de l’informatiu UBIC, i el projecte per adaptar el web de la UBIC a la versió per a smartphone entre d’altres.
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com l’Ajuntament de Solsona es comprometen a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions. El pressupost total del pla d’actuacions és de 29.219 euros. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte una subvenció de 15.000 euros.
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter: @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom
1