· El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, i l’alcalde l’Olot, Josep M. Corominas, han signat aquest matí sengles convenis de col·laboració amb l’Associació de Comerciants d’Olot i amb l’Associació dels Placers del Mercat d’Olot, per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat.
· L’objectiu d’aquests convenis és consolidar i crear sinèrgies comercials urbanes que siguin capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en l’element motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, i l’alcalde l’Olot, Josep M. Corominas, han signat aquest matí sengles convenis de col·laboració amb el president de l’Associació de Comerciants d’Olot, Jordi Rovira, i el president de l’Associació dels Placers del Mercat d’Olot, Jordi Vilarrasa, per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert a la ciutat.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, l’Ajuntament d’Olot reitera el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació del Centre Comercial a Cel Obert de la ciutat.
Amb aquestes premisses, l’objecte conveni és consolidar o fins i tot crear sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
L’Associació de Comerciants d’Olot i l’associació de Placers del Mercat d’Olot impulsaran els seus respectius plans d’actuacions, orientats al foment i consolidació del centre comercial a cel obert de la ciutat. Concretament, l’Associació de Comerciants d’Olot ha dissenyat un pla que preveu accions la Marxa nadalenca, la Botiga al carrer (en les edicions d’hivern i estiu), l’acció Olot x2, Emprimavera’t, accions especials amb motiu del 1r de Maig, la Campanya Solidària, el Shooping Nit, El Carme es Mou, la Fira de Sant Lluc, el “Pensa en Taronja”, i la campanya de Nadal.
El pla d’actuacions de l’Associació de Comerciants d’Olot preveu un pressupost total de 53.507,05 euros, dels quals el Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), n’aporta 25.097, en el marc del programa de Dinamització d’una zona d’alta concentració comercial i Per actuacions innovadores liderades per les associacions del comerç, els serveis, l’artesania i la moda i les centrals de compres.
Al seu torn, l’associació de Placers del Mercat d’Olot impulsarà el seu pla específic per a dinamitzar aquest equipament en el marc del projecte de centre comercial a cel obert de la ciutat. El pla d’actuacions preveu accions amb motiu de Sant Jordi, la campanya d’estiu, la promoció de l’aparcament, les Festes del Tura, la Fira dels Orígens, la campanya de Nadal, i la comunicació de les parades, entre d’altres.
El Departament d’Empresa i Ocupació, a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM), aporta a aquest pla d’actuacions —amb un pressupost global de 10.000 euros—, una subvenció de 5.346 euros, en el marc del programa Foment del comerç de proximitat associat.
3