Empresa i Treball

TURISME

La Generalitat promociona Catalunya entre els principals agents turístics de la Xina

query_builder   1 setembre 2015 16:35

event_note Nota de premsa

TURISME

La Generalitat promociona Catalunya entre els principals agents turístics de la Xina

·     En la seva quarta missió promocional al país asiàtic, el director de l’Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, s’ha entrevistat amb directius de l’empresa Fosun Tourism and Commercial Group, i de dos dels principals operadors turístics del país: Caissa Tour i HuaYuan Tour.

·     Espasa també ha lliurat els diplomes acreditatius als agents de viatges xinesos que han esdevingut “Experts en Catalunya” en superar el quart curs de formació sobre la destinació turística catalana.

·     L’any 2014, 175.000 turistes xinesos van visitar Catalunya, i es preveu que aquest 2015 aquesta xifra augmenti entre un 15 i un 20% i superi els 200.000 turistes.

 
El director de l’Agència Catalana de Turisme (ACT), Xavier Espasa, ha viatjat a la Xina, concretament a Xangai i a Hong Kong, per mantenir diverses reunions d’alt nivell per promocionar Catalunya entre els principals agents turístics xinesos. Es tracta de la quarta missió promocional que realitza el director de l’ACT en aquest país.
 
Dintre del programa d’entrevistes i reunions programades, Xavier Espasa, acompanyat del director del Centre de Promoció Turística de Catalunya a la Xina, Antonio Li, s’ha reunit amb els directius de l’empresa Fosun Investment Group, concretament amb la seva filial Fosun Tourism and Commercial Group, que recentment ha adquirit la totalitat del Club Med, així com el 5% de Thomas Cook. Ambdues empreses, Fosun i Thomas Cook, tenen previst crear una important agència de viatges a la Xina i el director de l’ACT s’ha reunit amb ells per tal que programin Catalunya en els paquets turístics que comercialitzin en el mercat xinès.
 
El director de l’Agència Catalana de Turisme també s’ha trobat amb els directius a la Xina de l’empresa vitivinícola catalana Torres, soci de l’ACT, per coordinar amb ells la promoció al país asiàtic del 2016 com a Any de l’Enoturisme i la Gastronomia.
 
Finalment, i acompanyat per representants de l’oficina a Xangai de l’aerolínia Emirates, Espasa ha visitat dos dels operadors turístics més importants del país: Caissa Tour i  Hua Yuan Tour.
 
Precisament, 483 agents d’aquestes dues empreses, concretament de les ciutats de Pequín i Xangai, han participat enguany en el curs de formació turística on-line sobre Catalunya, que l’Agència Catalana de Turisme imparteix des de fa quatre anys entre els principals operadors turístics i agents de viatge de la Xina i del qual Emirates és col·laborador. Donat que la Xina és un mercat fortament intermediat, l’objectiu d’aquest curs és donar a conèixer la destinació turística catalana entre els principals operadors turístics xinesos perquè posteriorment programin Catalunya en els circuits europeus que comercialitzen en les seves agències de viatges.
 
El agents que han superat aquest curs, 93 en total, han rebut de la mà de Xavier Espasa el diploma que els acredita com “Experts en Catalunya”. A més, mitja dotzena dels  alumnes més destacats d’aquesta edició participaran a finals d’any en un viatge de familiarització a Catalunya, organitzat per l’ACT per conèixer en primera persona tot allò que han après durant el curs.
 
Catalunya va ser la primera destinació de l’Estat Espanyol en llançar un curs d’aquestes característiques a la Xina, i el seu èxit ha estat tant gran que ha exportat aquest model de formació a prescriptors d’altres països del sud-est asiàtic, com l’Índia, Singapur, Malàisia, Tailàndia o Japó, entre d’altres.
 
Xina, un mercat en expansió
 
L’Agència Catalana de Turisme disposa d’un Centre de Promoció Turística a Pequín que, des de la seva posada en marxa al 2005, treballa per donar a conèixer Catalunya i estrènyer llaços amb el mercat xinès. L’any 2014, 175.000 turistes xinesos van visitar Catalunya, i es preveu que aquest 2015 aquest xifra augmenti entre un 15 i un 20% i superi els 200.000 turistes.
 
Xina és actualment el mercat emissor de turistes més important del món, amb més de 100 milions de xinesos que cada any viatgen fora del seu país. La cultura, el luxe, el shopping i els viatges d’incentius són alguns dels productes més populars entre el turista xinès.
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom

1  

Fitxers adjunts

Xavier Espasa, director de l'ACT, i Antonio Li, director del Centre de Promoció Turística de l'ACT a la Xina, amb alguns dels millors alumnes del curs on line per touroperadors xinesos

Xavier Espasa, director de l'ACT, i Antonio Li, director del Centre de Promoció Turística de l'ACT a la Xina, amb alguns dels millors alumnes del curs on line per touroperadors xinesos
JPG | 97