· El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l’alcalde de Valls, Albert Batet, i la presidenta de la Unió de Botiguers de Valls, Joana Farré, han signat aquest matí un conveni de dinamització comercial de la ciutat, per impulsar el projecte de centre comercial a cel obert.
· L’objectiu del conveni és crear sinergies comercials urbanes capaces de donar resposta a les necessitats actuals dels consumidors i convenir aquest equipament comercial col·lectiu en motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
· El pla inclou accions com la Fira de Rebaixes (en les edicions d’hivern i d’estiu), El Premi Comerç vallenc, la campanya de primavera “Fes cultura i esport comprant”, el Corpus, la campanya d’estiu, la campanya de tardor i el concurs d’aparadors, l’acció “Valls viu la moda”, la loteria de Nadal, i la campanya de Nadal. El pla també inclou la publicitat de les campanyes Vallenc, i els tiquets d’aparcament de la zona blava.
El director general de Comerç, Josep Maria Recasens, l’alcalde de Valls, Albert Batet, i la presidenta de la Unió de Botiguers de Valls, Joana Farré,, han signat avui un conveni de dinamització comercial. Amb aquesta signatura, Generalitat, Ajuntament i l’Associació Balaguer Comercial reiteren el seu compromís per sumar esforços per consolidar el projecte de centre comercial a cel obert de la ciutat. L’acte ha comptat també amb la presència de la directora dels serveis territorials del Departament d’Empresa i Ocupació a Tarragona, Carme Mansilla.
Una de les prioritats del Departament d’Empresa i Ocupació en matèria de comerç és potenciar la cooperació entre les petites i mitjanes empreses comercials que contribueixen a la renovació de l’activitat comercial, impulsar la renovació i la innovació en el sector i vehicular la col·laboració amb altres administracions per a la dinamització dels centres comercials urbans. L’objectiu d’aquest programa és donar suport als ajuntaments i les associacions de comerciants de Catalunya per la consolidació dels Centres Comercials a Cel Obert de Catalunya (CCCO).
De la seva banda, l’Ajuntament de Valls reitera el suport al sector comercial per a seguir treballant intensament per a la consolidació del Centre Comercial a Cel Obert del municipi. Així mateix, la Unió de Botiguers de Valls du a terme aquest projecte amb una clara vocació integradora amb associacions limítrofs, cercant sinèrgies i punts en comú amb la finalitat d’aconseguir economies d’escala.
Amb aquestes premisses, l’objecte del conveni és fomentar sinèrgies comercials urbanes capaces de donar respostes professionals a les necessitats actuals dels consumidors, i convertir aquest equipament comercial col·lectiu urbà en el motor de la revitalització comercial i urbanística del seu entorn.
El pla d’actuacions, impulsat per la Unió de Botiguers de Valls, contempla un seguit d’accions amb l’objectiu d’aconseguir el suport col·lectiu que reforci la capacitat de generar un projecte en el que tothom s’hi senti reflectit i compromès, per tal de millorar-ne el seu posicionament i la seva competitivitat davant dels nous entorns canviants del sector.
Entre les accions destaquen la Fira de Rebaixes (en les edicions d’hivern i d’estiu), El Premi Comerç vallenc, la campanya de primavera “Fes cultura i esport comprant”, el Corpus, la campanya d’estiu, la campanya de tardor i el concurs d’aparadors, l’acció “Valls viu la moda”, la loteria de Nadal, i la campanya de Nadal. El pla també inclou la publicitat de les campanyes Vallenc, i els tiquets d’aparcament de la zona blava.
Tant el Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda- com l’Ajuntament de Valls es comprometen a col·laborar en la difusió, promoció i coordinació d’aquest pla d’actuacions. El pressupost total del pla d’actuacions és de 33.000 euros. El Departament d’Empresa i Ocupació –a través del Consorci de Comerç, Artesania i Moda (CCAM)- aporta al projecte una subvenció de 18.370 euros.
3