• La trobada, organitzada per l’Agència Catalana de Turisme de la Generalitat i pel Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, se celebra avui i demà al Centre de Convencions de PortAventura i compta amb la presència de 50 ponents d’una desena de països.

 

  • Els congressistes assistents podran escoltar les experiències de destacades empreses internacionals i de les principals destinacions turístiques mundials com ara París, Califòrnia, Croàcia, PortAventura, Capital of Children Legoland, Museo Thyssen Familiar, TripAdvisor, Kinderhotels i Pierre et Vacances, entre d’altres.
 
 
El secretari d’Empresa i Competitivitat, Pere Torres, acompanyat del president de la Diputació de Tarragona, Josep Poblet, del vicepresident i conseller d’Innovació, Recerca i Turisme del Govern de les Illes Balears, Gabriel Barceló, i del regidor de Turisme de l’Ajuntament de Salou, Benet Presas, han inaugurat el I Congrés Internacional de Turisme Familiar (CITF), que se celebra avui i demà al Centre de Convencions de PortAventura.
 
El Congrés, organitzat per l’Agència Catalana de Turisme (ACT) i el Patronat de Turisme de la Diputació de Tarragona, reuneix prop de 500 professionals del sector turístic. El turisme familiar és un producte estratègic per al futur del sector turístic que pot generar múltiples oportunitats a empreses, institucions i entitats, així com obrir noves vies de negoci.
 
En l’acte d’inauguració, el secretari d’Empresa i Competitivitat, ha explicat que “aquest congrés és un acte de reivindicació del turisme com un sector econòmic clau del país però també d’un determinat model del turisme. L’aposta de la Generalitat és per un turisme de qualitat, responsable i sostenible a través de productes que aportin valor afegit. I aquest és el cas del turisme familiar”.
 
En la seva intervenció, Pere Torres ha aportat algunes dades sobre el turisme familiar a Catalunya, com ara que els turistes valoren amb un 9,1 sobre 10 la seva estada a les destinacions certificades; un 70% dels visitants són repetidors; l’estada mitjana és de 10 dies; i la mitjana de membres de les famílies és de quatre. “Són xifres estimulants ha destacat Torres- que ens ajuden i ens animen a continuar en aquesta línia.”
 
Hi participen una cinquantena de ponents i experts procedents de Catalunya, de la resta d’Espanya, França, Suïssa, Dinamarca, Holanda, Estats Units, Croàcia, Regne Unit, Suècia i Àustria. Els congressistes poden escoltar, entre d’altres, Paul Roll, director general de Turisme de París (2002-2013); Morten Moller, de Capital of Children Legoland; Elena Benarroch, del Museo Thyssen Familiar; Justin Reid, de TripAdvisor per a Europa, Orient Mitjà i Àfrica; i Ghislain d’Auvigny, de Pierre et Vacances.
 
Tots els ponents del Congrés han estat seleccionats per confeccionar un programa únic i innovador, on a més de comptar amb professionals del sector, s’ha proposat la participació de professionals que puguin ajudar a entendre el futur de la indústria turística en general i, del segment del turisme familiar, en particular. En aquest sentit, la Conferència Inaugural, que té com a títol “Les famílies al món. Aspectes socioculturals, evolució i tendències”, ha estat impartida per un dels principals sociòlegs i investigadors europeus, Gilles Lipovetsky.
 
Per acabar, el secretari ha assegurat que “esperem d’aquest Congrés que sigui un Congrés de reflexió d’on els participants surtin amb idees noves; un Congrés de proposició, d’on sorgeixin iniciatives novedoses; i un Congrés de projecció de la realitat del turisme familiar a Catalunya. Un turisme familiar que, a Catalunya, vol ser respectuós amb totes les formes de família on els nens i nenes són els protagonistes i on més de 700 empreses ja aborden de manera clara i intensa l’aposta per aquest segment”.
 
El programa s’ha estructurat en quatre grans blocs temàtics: “El turisme familiar al món”, “Gestió integral d’una destinació de turisme familiar”, “La demanda turística. Nous canals d’informació en el sector” i “L’oferta turística. Gestió del sector privat: intermediació i allotjaments turístics”.
 
Fa més de 10 anys que l’Agència Catalana de Turisme treballa en l’estructuració i promoció del turisme familiar. Actualment, hi ha 22 Destinacions de Turisme Familiar i més de 700 empreses certificades arreu de Catalunya amb aquest segell d’especialització, que configuren una oferta adaptada a les necessitats i exigències de les famílies durant les seves vacances. Aquestes raons, entre d’altres, converteixen Catalunya en una destinació idònia per acollir aquest primer Congrés Internacional de Turisme Familiar.
 
El I Congrés Internacional de Turisme Familiar compta amb el suport de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), de la Secretaria d’Estat de Turisme, de la Confederació Espanyola d’Hotels i Allotjaments Turístics (CEHAT), del Govern de les Illes Balears i de la Generalitat Valenciana.
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom

1  

Fitxers adjunts

El secretari Pere Torres en l'acte inaugural del I Congrés Internacional de Turisme Familiar (CITF)

El secretari Pere Torres en l'acte inaugural del I Congrés Internacional de Turisme Familiar (CITF)
JPG | 1316