- El parc natural i les agrobotigues i punts de venda dels municipis del parc col·laboren per donar a conèixer els productes tradicionals de zona i afavorir-ne la comercialització directa
- Des de l’octubre s’han signat 12 acords i n’hi ha 5 més en procés

El Parc Natural de Montsant i les agrobotigues i punts de venda tradicional dels pobles del parc han acordat establir una xarxa de comercialització fixa dels productes del catàleg de productes d’aquesta zona amb l’objectiu de donar-los a conèixer i afavorir-ne la comercialització directa. Des del mes d’octubre ja s’han signat 12 acords i n’hi ha 5 més en procés.
Per poder formar part d’aquest projecte els establiments col·laboradors es comprometen a tenir una quantitat fixa d’articles del catàleg i, com a contrapartida, el parc es compromet a fer difusió d’aquests establiments a la plataforma web del parc i a les xarxes socials. Aquest fet, a més, fomenta el coneixement mutu entre productors que comparteixen un mateix territori i medi i contribueix positivament a la conservació del paisatge i l’economia local.
Actualment són establiments col·laboradors: la Vinateria del Boli (Escaladei), Cal Centro (la Vilella Baixa), Celler Cooperatiu de Cornudella, Agrobotiga l'Abadia (la Morera de Montsant), Agrobotiga de la cooperativa d’Ulldemolins, Agrobotiga Lo Portalet (la Vilella Alta), Agrobotigues de la Cooperativa Vinícola del Priorat a Gratallops i la Vilella Baixa, Agrobotiga de la Cooperativa de Cabacés, Cansaladeria Porqueres (Cornudella de Montsant), Agrobotiga l'Obaga (Cornudella de Montsant) i Agrobotiga de Margalef.
Per tal que els usuaris puguin identificar fàcilment els establiments col·laboradors i els productes locals, s’ha proporcionat un material identificatiu tant de l’establiment com dels productes. Paral·lelament també s’ha volgut identificar als propis productors i se’ls ha facilitat el distintiu “Jo produeixo – De Montsant a taula”, ja que la gran majoria fa venda directa dels seus productes i és necessari que comencin a ser més visibles i reconeguts, tant pels habitants locals com pels visitants dels municipis del parc.
“De Montsant a Taula”
L’any 2011 el Parc Natural de Montsant va impulsar un projecte per a la dinamització i promoció de les economies productives locals sota el nom de “De Montsant a Taula”, amb l’objectiu de potenciar i difondre els productes alimentaris elaborats als nou municipis del parc natural, sensibilitzar i coresponsabilitzar els productors per la seva tasca de conservació del paisatge i dels valors naturals del parc, i fomentar el consum d’aquests productes a través de la gastronomia i el comerç de proximitat.
Des de llavors, s’han dut a terme diverses actuacions, la principal de les quals ha estat l’edició del catàleg “De Montsant a taula” –actualment consultable al web del parc–, la realització de tallers i sessions informatives i l’organització d’un fòrum de comercialització entre productors i el sector turístic.



