L'Àrea per a la igualtat de tracte i no-discriminació de persones LGTB ha promogut el canvi de nom a les targetes sanitàries de 9 infants i joves menors d’edat transsexuals, a petició dels seus pares
La Generalitat de Catalunya continua avançant en el reconeixement dels drets de les persones transsexuals, per tal d’assolir la plena equiparació legal i social d’aquest col·lectiu i contribuir a la seva plena normalització. Així ho ha fet aquesta tarda en lliurar 9 targetes sanitàries amb el nom sentit de 9 infants i joves transsexuals.
 
A petició dels seus pares, l’Àrea per a la igualtat de tracte i no-discriminació de persones Lesbianes, Gais, Transsexuals i Bisexuals, de Benestar Social i Família, conjuntament amb el Departament de Salut i el Catsalut, han realitzat les gestions pel canvi de nom de les targetes sanitàries d’aquests 9 infants i joves transsexuals, que tenen entre 4 i 17 anys.
 
Les famílies sol·licitants formen part de l’entitat CHRYSALIS Catalunya, que agrupa les famílies de nenes i nens transsexuals i que s’ha constituït a Catalunya recentment.
 
El mes de novembre es va lliurar la primera targeta sanitària amb el nom sentit d’una menor d’edat. Aquestes noves sol·licituds ateses posen de manifest la voluntat de l’Administració de la Generalitat de donar compliment a l’article 23 de la Llei 11/2014, del 10 d’octubre, per a garantir els drets de lesbianes, gais, bisexuals, transgèneres i intersexuals i per a eradicar l’homofòbia, la bifòbia i la transfòbia que garanteix que “en l’àmbit de les administracions públiques de Catalunya, especialment en l’àmbit educatiu i universitari, s’han d’establir per reglament les condicions perquè les persones transgènere i les persones intersexuals siguin tractades i anomenades d’acord amb el nom del gènere amb què s’identifiquen, encara que siguin menors d’edat”.
 
Qualsevol persona que vulgui disposar d’una nova identificació d’acord amb el gènere sentit es pot posar en contacte amb l’Àrea per a la Igualtat de tracte i no-discriminació de persones LGTB per dur a terme les gestions corresponents.