• Catalunya se situa com la 16ena destinació turística més seguida en aquesta xarxa social, segons Iconosquare.com.
 
  • L’estratègia de l’Agència Catalana de Turisme en aquest canal és apostar pels continguts generats pels propis usuaris.
 
 
L’Instagram de Catalunya Experience (https://www.instagram.com/catalunyaexperience), nom amb el qual l’Agència Catalana de Turisme (ACT) promociona la destinació turística catalana en l’entorn 2.0, ha superat la xifra de més de 114.000 seguidors i més de 880.000 fotografies etiquetades amb l’etiqueta #catalunyaexperience. Catalunya se situa així com la 16ena destinació turística més seguida en aquesta xarxa social, segons Iconosquare.com (pàgina especialitzada d’estadístiques a Instagram).
 
L’Agència Catalana de Turisme va iniciar la promoció turística de Catalunya a través d’Instagram al 2012. Ja llavors, aquesta xarxa social s’endevinava com un canal de comunicació molt potent, amb un llenguatge propi basat en imatges, molt emocional i experiencial, i ideal per promocionar un tipus d’oferta molt visual (gastronomia, paisatge, patrimoni, etc). 
 
L’objectiu de l’ACT a l’hora de decidir estar present en aquesta xarxa social era, per una banda, posicionar la marca Catalunya i convertir-la en una marca forta a Instagram, i per l’altra, crear un canal inspiracional per a una gran comunitat de turistes potencials. L’ACT aposta pels continguts generats pels propis usuaris (el 99% de les fotografies publicades al canal Instagram del Catalunya Experience són d’instagramers).
 
En aquest sentit, cal destacar una iniciativa que té molt èxit entre la comunitat d’usuaris d’Instagram: “l’Instagramer convidat”. Cada dos mesos, l’ACT llança un repte temàtic perquè els instagramers etiquetin les seves fotografies amb una etiqueta concreta (natura, gastronomia, etc). D’entre totes les fotos etiquetades, l’ACT escull la que millor assoleix el repte plantejat, i durant quatre dies el perfil del Catalunya Experience mostra fotos d’aquest seguidor.
 
La presència de Catalunya a Instagram se suma a la de la resta de xarxes socials. Així, a Facebook (http://www.facebook.com/catalunyaexperience) compta amb més de 713.000 seguidors, a Twitter (http://twitter.com/catexperience) en té més de 57.000, els números de Google+ són més de 5.200 seguidors i 3,9 milions de pàgines vistes, i al canal de YouTube té més de 3.800 subscriptors i més de 2,4 milions de visualitzacions.
 
 
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:  @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom