ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

Territori i Sostenibilitat licita la redacció del projecte constructiu del tram Lloret-Tossa de Mar de la nova Ronda Costa Brava Sud

  • La nova carretera, amb un cost de 98 MEUR, tindrà una longitud de 2 quilòmetres, amb viaductes, un túnel i una configuració de carrils 1+1 amb separació de sentits
  • Les obres de la primera fase de la Ronda, corresponents al tram Blanes-Lloret de Mar, començaran la primavera vinent, amb un cost de 71 MEUR
  • L’àmbit que servirà la Ronda Costa Brava Sud té una població superior als 150.000 habitants i rep 2,5 milions de turistes anuals
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha tret avui a licitació la redacció del projecte constructiu, amb el seu corresponent estudi informatiu, de la segona fase de la nova Ronda Costa Brava Sud, que completarà la circumval·lació de Lloret de Mar fins a connectar amb la carretera de Tossa de Mar. El pressupost de licitació és d’1,68 MEUR i els terminis d’execució són de 8 mesos per a l’estudi informatiu i de 12 mesos per a la redacció del projecte constructiu. Aquesta licitació forma part de l’acord al qual es va arribar el passat 10 de desembre amb els alcaldes i representants dels municipis afectats per tal d’executar la Ronda en dues fases.
 
Els projectes que ara es liciten corresponen a la segona fase de la Ronda, que preveu la circumval·lació de Lloret de Mar, començant a l’enllaç amb la C-63 i finalitzant a la GI-682, que connecta amb Tossa de Mar. També donarà accés a Cala Canyelles i les urbanitzacions costaneres.
 
Aquesta nova carretera tindrà una longitud de 2 quilòmetres, amb una successió de viaductes i un túnel que creuarà la Muntanya del Morro Fred, de 1.525 metres. En concret, l’obra inclou les següents construccions singulars:
 
·         Pas superior d’un camí mitjançant una estructura de 42 metres de longitud
·         Viaducte de la riera de Can Sota, de 100 m de longitud
·         Pas inferior per donar continuïtat al vial d’accés a l’abocador comarcal
·         Viaducte per salvar les instal·lacions de l’abocador, amb una longitud de 204 metres
·         Viaducte de 100 metres per no ocupar zones d’abocament
·         Túnel natural de 1.525 metres sota la Muntanya del Morro Fred, més un perllongament a la boca sud de 190 metres
 
El nou vial tindrà la configuració d’una carretera del tipus 1+1 amb separació de fluxes, és a dir, la disposició d’un carril per a cada sentit de circulació separats físicament per un sistema de contenció de vehicles. La inversió necessària és de 98 MEUR, que es finançaran amb recursos pressupostaris.
 
Impuls al desenvolupament econòmic del sud de la Costa Brava
 
La Ronda Costa Brava Sud millorarà la mobilitat interna i l’accessibilitat a un territori amb una població de més de 150.000 persones que rep 2,5 milions de turistes anuals i, per tant, suposarà un impuls al seu desenvolupament econòmic.
 
La primera fase del projecte —el ramal de la C-32 entre Blanes i Lloret— es podrà començar a executar a partir de la primavera vinent, amb un cost de 71 MEUR. Estarà format en la major part del recorregut, de 6,5 quilòmetres de longitud, per tres carrils, dos de pujada i un de baixada, amb els sentits de circulació separats per una mitjana per afavorir la seguretat viària. En alguns trams, s’ha previst dos carrils en tots dos sentits per a facilitar els avançaments de vehicles lents.
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia