· Aquesta edició del 080 comptarà amb la presència del prestigiós dissenyador de sabates, que presentarà el seu llibre “MANOLO BLAHNIK: Fleeting Gestures and Obsessions” en el marc del certamen.
· La passarel·la reitera la seva aposta pel talent, amb el Premi Nacional a la Millor Col·lecció i el Premi Nacional al Disseny Emergent, que augmenta la dotació econòmica fins a 15.000 euros. La firma Desigual renova la seva aposta pel 080 Barcelona Fashion i patrocinarà aquest premi.
· En el vessant comercial, el 080 Barcelona Fashion i el Clúster Modacc impulsen en el marc de la passarel·la el Barcelona Fashion Showroom, amb marques de moda catalana. Durant la setmana, compradors d’arreu de món visitaran el showroom i mantindran contactes comercials i de negoci amb les firmes presents. El director de 080, Miquel Rodríguez, ha assenyalat que l’objectiu d’aquesta acció empresarial és "aprofitar l’eix turisme-moda-comerç-indústria i potenciar les sinergies”.
· L’exposició “Pedro Rodriguez: costura a l’armari”, amb dissenys inèdits del creador; la mostra NEO2 Photo Shoot Exhibition; el village, i el Fashion Market són algunes de les propostes que acollirà l’Open Area, oberta a tots els públics.
El prestigiós dissenyador de sabates Manolo Blahnik serà present a la propera 080 Barcelona Fashion. Aquesta edició del 080 comptarà amb la presència del llegendari creador, que presentarà el seu llibre “MANOLO BLAHNIK: Fleeting Gestures and Obsessions” en el marc del certamen.
La presència de Manolo Blahnik és un dels continguts més destacats de la 17a edició del 080 Barcelona Fashion, que se celebra de l’1 al 5 de febrer a la Casa Llotja d Mar i que ha presentat aquest migdia el gerent del Consorci de Comerç, Artesania i Moda de Catalunya (CCAM), Miquel Rodríguez a la Fàbrica Moritz. En la presentació, Rodríguez ha destacat que després de les premières a Londres i Nova York, “Blahnik ha volgut presentar el seu llibre a Barcelona i en el marc del 080, i ho farà d’una manera molt especial”. Sense desvetllar tots els detalls, Rodríguez ha avançat que l’acte “inclourà un moment d’intercanvi amb alumnes d’escoles de moda”.
Així mateix, la passarel•la reitera la seva aposta pel talent, amb el Premi Nacional a la Millor Col•lecció i el Premi Nacional al Disseny Emergent, que augmenta la dotació econòmica fins a 15.000 euros i compta amb el suport de la firma Desigual. A aquest respecte, Rodríguez ha explicat que “el premi al disseny emergent el patrocinarà Desigual, que renova la seva aposta pel 080” i ha avançat que el suport de la marca al premi emergent inclourà també “un programa de promoció internacional al guanyador, que us podrem concretar en els propers mesos, de cara a l’edició d’estiu”.
En el vessant comercial, el 080 Barcelona Fashion i el Clúster Modacc impulsen en el marc de la passarel•la el Barcelona Fashion Showroom, amb marques de moda catalana. Una missió empresarial inversa, amb compradors d’arreu de món, mantindrà contactes comercials i de negoci amb les firmes durant la setmana de la moda. Rodríguez ha explicat que “comptarem amb compradors dels Estats Units, Xile, Canadà, Corea, Japó i d’arreu d’Europa”. Segons ha explicat, “l’objectiu d’aquesta missió inversa és aprofitar l’eix turisme-moda-comerç-indústria i potenciar les sinergies”.
L’exposició “Pedro Rodriguez: Cultura a l’armari”, amb dissenys inèdits del creador; la mostra NEO2 Photo Shoot Exhibition, el village i el Fashion Market són algunes de les propostes que acollirà l’Open Area, oberta a tots els públics. Rodriguez ha assegurat que “aquesta edició serà més ‘open’ que mai, ja que el Fashion Market s’instal·larà al carrer”. D’altra banda, el 080 acollirà iniciatives de moda com #NU02, el projecte empresarial i creatiu de Txell Miras, Míriam Ponsa i Josep Abril, tres dels dissenyadors més emblemàtics de la passarel•la catalana. Una botiga de roba d’autor que també donarà cabuda a creadors de diferents disciplines de disseny català.
Premis 080: Premi a la Millor Col·lecció i Premi al Disseny Emergent-Desigual
Una de les prioritats del 080 Barcelona Fashion és distingir el talent en el sector de la moda. Així, en aquesta edició es tornaran a lliurar dues categories: Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya al disseny emergent 080 Barcelona Fashion, i Premi Nacional de la Generalitat de Catalunya a la Millor Col•lecció tardor-hivern 2016/17 080 Barcelona Fashion.
El Premi Nacional al Disseny Emergent, augmenta la seva dotació econòmica fins els 15.000 euros, i s’adreça a creadors novells que participin a la passarel·la. En aquesta edició opten al guardó Carlotaoms, Xavi Grados, Edgar Carrascal, Pau Esteve, i Pablo Erroz. La firma Desigual renova la seva aposta pel 080 Barcelona Fashion i col·labora amb el certamen patrocinant aquest guardó.
El Premi Nacional a la Millor Col·lecció s’adreça a dissenyadors i marques que desfilen a la passarel·la que disposin un establiment operatiu a Catalunya o bé d’àmbit estatal, amb facturació superior als 50.000€ i inferior als 2 milions d’€ o amb 4 col•leccions comercialitzades. El premi consisteix en la participació directa a l’edició de juny-juliol de 2016 del 080, de forma gratuïta. En la present edició opten al guardó Krizia Robustella, Menchén Tomàs, Justicia Ruano, Oscarleon, Txell Miras, Lebor Gabala, Miriam Ponsa, i Celia Vela. Ambdós guardons seran escollits per un jurat professional que valorarà en la seva decisió el disseny i creativitat, la qualitat, i el potencial comercial de la col·lecció.
La passarel·la 080: una trentena desfilades de dissenyadors i marques
La passarel·la 080, instal·lada a la Casa Llotja de Mar, acollirà les col·leccions per a la tardor-hivern 2016/17 dels següents dissenyadors i marques (per ordre alfabètic): ALDOMARTINS; BÓBOLI; BRAIN & BEAST; CARLOTAOMS; CELIA VELA; CND BY CÓNDOR; CUSTO BARCELONA; EDGAR CARRASCAL; ESCORPION; JUSTICIA RUANO; KRIZIA ROBUSTELLA; LEBOR GABALA; LYLE & SCOTT; LUPO BARCELONA; MANUEL BOLAÑO; MENCHÉN TOMÁS; MIQUEL SUAY; MIRIAM PONSA; NAULOVER; OSCARLEON; PABLO ERROZ; PAU ESTEVE; PUNTO BLANCO; SITA MURT; TCN; TORRAS; TXELL MIRAS; VM LA SIBÈRIA; WOM & NOW; XAVIER GRADOS; i YERSE.
Calendari
v Dilluns, 1 de febrer de 2016
16:00h Carlotaoms / Pau Esteve
17:30h Celia Vela
19:00h Miquel Suay
20:30h TCN
v Dimarts, 2 de febrer de 2016
11:00h Krizia Robustella / Pablo Erroz
12:30h Punto Blanco
14:00h Txell Miras
16:00h Miriam Ponsa
17:30h Escorpion
19:00h Sita Murt
20:30h “Oh Judy, I Need Your Love” by Manuel Bolaño
v Dimecres, 3 d febrer de 2016
11:00h Lyle & Scott / Edgar Carrascal
12:30h Naulover
14:00h Wom & Now
16:00h Oscarleon
17:30h Lebor Gabala
19:00h Justicia Ruano
20:30h Custo Barcelona (*)
v Dijous, 4 de febrer de 2016
11:00h Xavi Grados / Torras
12:30h Aldomartins
14:00h Lupo Barcelona
16:00h Yerse
17:30h V M La Sibèria
19:00h Menchén Tomàs
20:00h Acte lliurament 17a ed. Premis 080 Barcelona Fashion
Brain & Beast
v Divendres, 5 de febrer de 2016
10:00h Presentació Guanyador 080 Fashion Ideas Contest
12:30h Presentació Manolo Blahnik: Fleeting Gestures and Obsessions”
16:00h Bóboli / CND by Cóndor
18:30h MODAFAD
(*) Desfilades que requereixen invitació de la firma.
El dia de cloenda, la passarel·la 080 passarà el relleu a la desfilada del dissenyadors emergents de MODAFAD (18:30 h).
080 Barcelona Fashion Showroom: una vintena de compradors internacionals visitaran el certamen
El 080 i el Clúster de Moda de Catalunya (MODACC) impulsen el Barcelona Fashion Showroom, un espai professional de venda i exposició que s’instal•larà a la Casa Llotja de Mar durant la setmana del certamen. Es tracta d’una iniciativa conjunta de l’organització de la passarel•la i del clúster, que s’emmarca en el vessant comercial del 080, amb la voluntat de fomentar els contactes comercials i de negoci, especialment a nivell internacional.
Hi seran presents una vintena d’empreses del sector tèxtil-moda com Punto Blanco, Yerse, Escorpion, Wom&Now, CND by Cóndor, Torras, Naulover, i Edgar Carrascal que desfilen en la passarel•la 080. El showroom acollirà també altres firmes com Guash Barcelona, REFERENDUM, Massana Barcelona, Reset Priority, STJOR, Do it Original, Carlomagno, BCN Brand, Surkana, Textil Eltex, María Veras, RED POINT o Guitare.
Aquesta acció comercial es complementa amb una missió empresarial inversa internacional impulsada pel 080 i Modacc. És previst que prop d’una vintena de compradors, agents comercials i representants de centrals de compra de Canadà, Xile, Estats Units, Alemanya, França, Itàlia i Emirats Àrabs, visitin aquest espai.
Presentació guanyador Fashion Ideas Contest
En el marc del 080, es presentarà la idea de negoci guanyadora de la 1a edició del Fashion Ideas Contest. El 080 Barcelona Fashion i la xarxa d’inversors Seed&Click impulsen aquest concurs, que té com a objectiu fomentar, donar suport i potenciar les iniciatives emprenedores en el sector de la moda. El concurs s’adreça a emprenedors amb una idea de negoci relacionada o que tingui aplicació a la indústria de la moda. Les idees a concurs s’han promocionat amb una campanya de crowdfunding des de novembre passat i, d’entre les tres que recavin més suport, un jurat escollirà la guanyadora.
A més de presentar-se en aquesta edició de la 080, la idea guanyadora quedarà preseleccionada per participar en el Fòrum Internacional d’Inversió de la Indústria de la Moda, el Fashion Investor Day, que tindrà lloc en l’edició d’estiu 2016 del certamen.
4a ed. Barcelona Fashion Summit: “Keys for growth. Com, quan i on créixer”
Com és habitual en les edicions d’hivern del 080, la setmana de la moda tornarà a acollir la celebració del Barcelona Fashion Summit, que després de tres edicions ha esdevingut un punt de trobada de professionals del negoci de moda a l’Estat. Organitzat per Modaes.es, la trobada aborda aspectes de rellevància pel sector. “Keys for growth: com, quan i on créixer” serà l’eix conductor de la 4a edició del Barcelona Fashion Summit, que tindrà lloc al Palau de la Música de Barcelona el proper 4 de febrer.
Comptarà amb ponents de companyies de moda internacionals i nacionals com Inditex, Mango, Grupo Cortefiel, Primark, Liwe Española, Mayoral, El Ganso, Mustang o Scalpers i experts d’entitats com KPMG, EY, PwC, Deloitte o Class, entre d’altres. La passada edició —al febrer de 2015— va superar les 500 inscripcions.
Open Area 080 Barcelona Fashion: el món de la moda obert al gran públic
Fidel a la seva vocació oberta i participativa, el 080 Barcelona Fashion manté l’Open Area des d’on el certamen s’obre a la ciutat. En aquesta edició, l’Open Area acollirà el village —amb els estands de patrocinadors i sponsors—, el plató del 080 TV Channel, les diferents exposicions, i el Fashion Market, entre d’altres. A l’Open Area se situaran diverses exposicions entorn la cultura de la moda com “Pedro Rodríguez: costura a l’armari”, una mostra inèdita del gran talent del dissenyador, feta a través d’una mirada a l’ armari de Carme Ensesa Brillas, clienta excepcional i musa d’un dels nostres creadors de moda més internacionals.
Així mateix, es presentarà la mostra NEO2 Photo Shoot Exhibition, amb els resultats del concurs de fotografia de moda organitzat per NEO2 en la passada edició del 080. També s’instal·larà una exposició amb una selecció de les tesines d’alumnes de les nou escoles de moda de Catalunya. L’Open Area és una zona de lliure accés, oberta al públic. Tots els interessats poden accedir descarregant la invitació a través del web del 080.
080 a les xarxes socials
Una edició més, el 080 Barcelona Fashion torna a comptar amb el canal de televisió 080 TV Channel, que emet de manera regular per internet a través del web www.080barcelonafashion.cat. Durant els dies del certamen, comptarà amb una programació especial que inclou notícies, reportatges, entrevistes, comentaris i anàlisis. A més, retransmetrà en directe totes les desfilades. A banda de poder seguir la passarel•la 080 a través del 080 TV Channel, en la present edició TV3 oferirà en streaming les desfilades dels dissenyadors i marques del certamen.
Pel que fa a les xarxes socials, actualment el nombre de seguidors a Facebook és de 83.300 (+29,75% respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, la xifra se situa en els 25.100 (+17,28% respecte el tancament de l’anterior edició), i a Instagram, els seguidors comptabilitzats sumen 23.300, amb una pujada de 28,02%, respecte el tancament de la passada edició.
Patrocinadors i sponsors de la 17a edició del 080 Barcelona Fashion
En aquesta dissetena edició, el certamen torna a comptar amb el suport de MORITZ, que reitera la seva aposta per a la moda catalana, com a sponsor principal. També són patrocinadors Redken, Solan de Cabras, Codorniu, La Roca Village, Movistar, i Rowenta. Són firmes col•laboradores Mac Cosmetics, CND Beauty, MyTaxi, i 21Buttons.
Per a més info i acreditacions dels mitjans: www.080barcelonafashion.cat
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twitter:
Al canal de Youtube: SapsCom



