El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, inaugura aquest migdia la 17a edició del 080 Barcelona Fashion, que se celebra des d’avui i fins al 5 de febrer a la Casa Llotja de Mar.
· La firma CARLOTAOMS, guanyadora del Premi Nacional al Disseny Emergent de la passada edició, obrirà a les 16h. la passarel·la. Li prendrà el relleu el dissenyador Pau Esteve, novell a la 080, que també presentarà les seves propostes per a la tardor-hivern 2016/17. Aquesta tarda també desfilaran Celia Vela (17:30h), Miquel Suay (19h), i a les 20h. la firma TCN tancarà la jornada.
· De forma anticipada a l’inici de la passarel·la, ja s’han acreditat 739 periodistes de 374 mitjans, dels quals més del 30% són internacionals. Pel que fa al vessant comercial, s’han acreditat 163 compradors, un 10,1% més que a l’anterior edició.
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, inaugura aquest migdia la 17a edició del 080 Barcelona Fashion, que se celebra des d’avui i fins al 5 de febrer a la Casa Llotja de Mar. L’acte inaugural també compta amb la presència de l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i del conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget.
En el marc de la inauguració el president Puigdemont ha assenyalat que “hem aconseguit, una vegada més, situar Barcelona i Catalunya en l’àmbit de la creació al món”. El president ha destacat “el talent i la capacitat creativa del sector” i ha deixat clar que malgrat els anys de la crisi “l’esperit tèxtil no s’ha perdut”. En aquest sentit, ha encoratjat a empresaris, dissenyadors i a tots els agents del sector moda-tèxtil a “tornar a trencar motllos i trencar mercats”.
De la seva banda, el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, ha assenyalat que “després de 16 edicions, el 080 Barcelona Fashion s’ha consolidat com a resultat d’una feina constant, pacient i tossuda”. Baiget ha recordat que “3.000 empreses, més de 15.000 milions de facturació i el 16% del PIB ens donen una dimensió de la importància del sector”. No obstant això, ha volgut afegir que “més enllà de les xifres, el sector moda tèxtil català participa d’uns valors, com el talent, la creativitat, la voluntat d’internacionalització, que són també els valors del 080”.
Al seu torn, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, ha assenyalat que “la moda ha estat i és un sector estratègic per Barcelona” i ha assegurat que “des de l’Ajuntament de Barcelona fem una aposta per la recuperació de l’ecosistema tèxtil pels nostres dissenyadors i aposten pels sectors que ens son propis”.
A les 16h. la firma CARLOTAOMS, guanyadora del Premi Nacional al Disseny Emergent de la passada edició obrirà la passarel·la. Li prendrà el relleu el dissenyador Pau Esteve, novell a la 080, que també presentarà les seves propostes per a la tardor-hivern 2016/17. Aquesta tarda també desfilaran Celia Vela (17:30h) i Miquel Suay (19h). A les 20h. la firma TCN tancarà la jornada.
739 periodistes i professionals de la comunicació de 374 mitjans acreditats, un 31,4% són internacionals
De forma prèvia a l’inici del certamen, ja s’han acreditat un total de 739 professionals de la comunicació, periodistes i bloggers de 374 mitjans diferents. Dels mitjans acreditats, 291 són d’àmbit nacional o estatal (23 agències, 34 revistes, 66 mitjans digitals, 17 ràdios, 27 televisions, 28 diaris, 23 freelance i 73 bloggers), i 83 són internacionals de països com Regne Unit, Estats Units, Andorra, Alemanya, Mèxic, Polònia, França, Argentina, Rússia, Xile, Colòmbia, Brasil, Xina, Veneçuela, Canadà, Geòrgia, República Txeca, Nicaragua, Suècia, i Països Baixos.
Pel que fa al vessant comercial, un total de 163 compradors —entre representants d’empreses i centrals de compra, distribuïdors i plataformes online, agents comercials i showrooms— s’han acreditat de forma anticipada, xifra que representa un 10,1% més que a l’anterior edició. Sobre el total, prop del 15% són internacionals.
En relació a les xarxes socials, actualment el nombre de seguidors a Facebook és de 83.911 (+25,4% respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, la xifra se situa en els 23.700 (+9,6% respecte el tancament de l’anterior edició), i a Instagram, els seguidors comptabilitzats sumen més de 26.000, amb una pujada de prop del 40%, respecte el tancament de la passada edició.
Activitats paral·leles del 080 Barcelona Fashion
A més de les desfilades, la 17a edició del 080 Barcelona Fashion comptarà amb tot un seguit d’activitats paral·leles al voltant del món de la moda:
- Inauguració del 080 Barcelona Fashion Showroom (Dimarts, 2 de febrer, a les 16:30h. Open Area 080. Biblioteca Casa Llotja de Mar)
- Inauguració exposició “Pedro Rodríguez: costura a l’armari” (Dimarts, 2 de febrer. A les 18h Open Area 080. Saló Daurat. Casa Llotja de Mar)
- Presentació projecte NU#02 by Josep Abril, Txell Miras, i Míriam Ponsa (Dimarts, 2 de febrer a les 21h. c/. València, 229)
- 4a edició Barcelona Fashion Summit (Dijous, 4 de febrer. De 9h a 17h. Palau de la Música).
- Final Mundial Fresh 2015 (Dijous, 4 de febrer a les 21:30h. Passarel·la 080. Casa Llotja de Mar)
- Presentació guanyador Premi 080 Fashion Ideas Contest (Divendres, 5 de febrer a les 10h. 080 Barcelona Fashion. Casa Llotja de Mar. Saló dels Cònsols)
- Presentació del llibre MANOLO BLAHNIK: Fleeting Gestures and Obsessions a càrrec del dissenyador. (Divendres, 5 de febrer a les 12:30h) 080 Barcelona Fashion. Casa Llotja de Mar. Sala de Contractacions)
L’Open Area 080: la moda oberta a tots els públics
Reiterant la vocació d’obertura, aquesta edició cuida més que mai l’Open Area, oberta al públic. Amb aquesta voluntat, aquest espai inclou un ampli seguit de propostes i continguts, com el village –amb els estands dels patrocinadors i l’estand promocional de la fira tèxtil BSTIM d’Igualada- i el plató del 080 TV Channel.
Així mateix, en aquest espai es podran visitar la NEO2 Photo Exhibition; una mostra de les millors tesines de les escoles de moda de Catalunya; i l’exposició “Pedro Rodríguez: costura a l’armari”, amb una selecció de peces inèdites del llegendari creador d’alta costura. A l’exterior de la Casa Llotja, i també dins l’Open Area, s’ha ubicat el 080 Fashion Market, amb una vintena de pop-ups de dissenyadors i marques de complements de moda.
L’entrada a l’Open Area és lliure i només cal descarregar una invitació a través del web www.080barcelonafashion.
Seguiment del 080 Barcelona Fashion: al 080 TV Channel, i pel web de TV3
Una edició més, el canal oficial del certamen, el 080 TV Channel, emetrà per Internet a través del web www.080barcelonafashion.cat, amb una programació contínua que es complementarà amb la retransmissió en directe de totes les desfilades. A banda, el web TV3 dedicarà un espai al certamen, on es podran veure les desfilades, comentades per la periodista Queta Karmany, a més de totes les notícies, reportatges i entrevistes.
Patrocinadors de la 17a ed. del 080 Barcelona Fashion
En aquesta dissetena edició, el certamen torna a comptar amb el suport de MORITZ, que reitera la seva aposta per a la moda catalana, com a sponsor principal. També són patrocinadors Redken (perruqueria oficial), Solan de Cabras (aigua oficial), Codorniu (cava oficial), La Roca Village, Movistar (partner tecnològic), i Rowenta (planxat oficial haircare i vestuari). Són firmes col·laboradores Mac Cosmetics (maquillatge oficial), CND Beauty (manicura oficial), MyTaxi (app. Transfer oficial), i 21Buttons (app. De moda).
Més info al web: www.080barcelonafashion.cat
-----------------------------------------------------------------
Segueix-nos a les xarxes a través del Saps Com?!:
A Twiiter: @sapscom
Al canal de Youtube: SapsCom