ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

#141

El 080 situa Barcelona i Catalunya en el mapa del món de la creació i de la moda

  • Durant cinc dies 17 dissenyadors i 15 marques han desfilat a la casa Llotja de Mar de Barcelona
  • Un total de 163 compradors es van acreditar de forma anticipada per participar a la 080
infografia
El president de la Generalitat, Carles Puigdemont, va inaugurar el passat 1 de febrer la 17a edició del 080 Barcelona Fashion, que se celebra fins al 5 de febrer. Durant cinc dies 17 dissenyadors i 15 marques hauran desfilat a la casa Llotja de Mar de Barcelona per portar la moda catalana al món. En paraules del president Puigdemont, “hem aconseguit, una vegada més, situar Barcelona i Catalunya en l’àmbit de la creació al món”.  El president va fer aquestes declaracions durant la inauguració d’aquest certamen on va posar de relleu “el talent i la capacitat creativa del sector” i va deixar clar que malgrat els anys de la crisi “l’esperit tèxtil no s’ha perdut”. En aquest sentit, va encoratjar empresaris, dissenyadors i tots els agents del sector moda-tèxtil a “tornar a trencar motllos i trencar mercats”.
Un total de 163 compradors —entre representants d’empreses i centrals de compra, distribuïdors i plataformes online, agents comercials i showrooms— es van acreditar de forma anticipada per participar a la 080, xifra que representa un 10,1% més que a l’anterior edició. Sobre el total, prop del 15% són internacionals.
A més a més, s’hi ha acreditat 739 professionals de la comunicació, periodistes i bloggers de 374 mitjans diferents. Dels mitjans acreditats, 291 són d’àmbit nacional o estatal (23 agències, 34 revistes, 66 mitjans digitals, 17 ràdios, 27 televisions, 28 diaris, 23  freelance i 73 bloggers), i 83 són internacionals de països com Regne Unit, Estats Units, Andorra, Alemanya, Mèxic, Polònia, França, Argentina, Rússia, Xile, Colòmbia, Brasil, Xina, Veneçuela, Canadà, Geòrgia, República Txeca, Nicaragua, Suècia, i Països Baixos.
En relació a les xarxes socials, actualment el nombre de seguidors a Facebook és de 83.911 (+25,4% respecte el tancament de l’anterior edició). A Twitter, la xifra se situa en els 23.700 (+9,6% respecte el tancament de l’anterior edició), i a Instagram, els seguidors comptabilitzats sumen més de 26.000, amb una pujada de prop del 40%, respecte el tancament de la passada edició.
 
 Activitats paral·leles del 080 Barcelona Fashion
A més de les desfilades, la 17a edició del 080 Barcelona Fashion compta amb tot un seguit d’activitats paral·leles al voltant del món de la moda:
·         Inauguració del 080 Barcelona Fashion Showroom (Dimarts, 2 de febrer, a les 16:30h. Open Area 080. Biblioteca Casa Llotja de Mar)
·         Inauguració exposició “Pedro Rodríguez: costura a l’armari” (Dimarts, 2 de febrer. A les 18h Open Area 080. Saló Daurat. Casa Llotja de Mar)
·         Presentació projecte NU#02 by Josep Abril, Txell Miras, i Míriam Ponsa (Dimarts, 2 de febrer a les 21h. c/. València, 229)
·         4a edició Barcelona Fashion Summit (Dijous, 4 de febrer. De 9h a 17h. Palau de la Música).
·         Final Mundial Fresh 2015 (Dijous, 4 de febrer a les 21:30h. Passarel·la 080. Casa Llotja de Mar)
·         Presentació guanyador Premi 080 Fashion Ideas Contest (Divendres, 5 de febrer a les 10h. 080 Barcelona Fashion. Casa Llotja de Mar. Saló dels Cònsols)
·         Presentació del llibre MANOLO BLAHNIK: Fleeting Gestures and Obsessions a càrrec del dissenyador. (Divendres, 5 de febrer a les 12:30h) 080 Barcelona Fashion. Casa Llotja de Mar. Sala de Contractacions)
 
L’Open Area 080: la moda oberta a tots els públics
Reiterant la vocació d’obertura, aquesta edició ha cuidat més que mai l’Open Area, oberta al públic. Amb aquesta voluntat, aquest espai inclou un ampli seguit de propostes i continguts, com el village –amb els estands dels patrocinadors i l’estand promocional de la fira tèxtil BSTIM d’Igualada- i el plató del 080 TV Channel.
En aquest espai es pot visitar la NEO2 Photo Exhibition; una mostra de les millors tesines de les escoles de moda de Catalunya; i l’exposició “Pedro Rodríguez: costura a l’armari”, amb una selecció de peces inèdites del llegendari creador d’alta costura. A l’exterior de la Casa Llotja, i també dins l’Open Area, s’ha ubicat el 080 Fashion Market, amb una vintena de pop-ups de dissenyadors i marques de complements de moda.
L’entrada a l’Open Area és lliure i només cal descarregar una invitació a través del web www.080barcelonafashion.
 
Seguiment del 080 Barcelona Fashion: al 080 TV Channel, i pel web de TV3
Una edició més, el canal oficial del certamen, el 080 TV Channel, ha emès per Internet a través del web www.080barcelonafashion.cat, amb una programació contínua que es complementarà amb la retransmissió en directe de totes les desfilades. A banda, el web TV3 ha dedicat un espai al certamen, on es podran veure les desfilades, comentades per la periodista Queta Karmany, a més de totes les notícies, reportatges i entrevistes.
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia