ContactaEN
Sala de premsa
Sales de premsa dels departaments
event_note Nota de premsa

El president Puigdemont rep la CUP en una trobada "cordial" i referma el compromís del Govern d'elaborar uns pressupostos "eminentment socials"

  • Durant la trobada, el Govern i la CUP han manifestat la voluntat de mantenir un diàleg “permanent i fluid” per tractar tant les qüestions incloses en l’acord d’investidura com les discrepàncies de fons entre ambdues parts
  •  La portaveu Munté assegura que “un país seriós com Catalunya ha de pagar el deute” però el Govern estudiarà la possibilitat de renegociar els interessos d’aquest deute amb les entitats financeres
  • El Govern valora positivament una possible consulta al territori sobre el CRT de Vila-seca i Salou
President Puigdemont, Mireia Boya i Anna Gabriel
El Govern ha reiterat a la CUP el seu compromís de “treballar des de ja” en la redacció d’uns pressupostos “eminentment socials” que “donin resposta” a les necessitats del conjunt de la ciutadania, especialment les d’aquelles persones més afectades per la crisi. Així  ho ha explicat la portaveu del Govern, Neus Munté, després de la reunió que el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, ha mantingut amb la presidenta i amb la portaveu del Grup Parlamentari de la CUP, Mireia Boya i Anna Gabriel, respectivament, dins la ronda de primeres trobades que està mantenint el cap del Govern amb les diferents forces polítiques.
 
El president Puigdemont i les representants de la CUP s’han reunit avui al migdia al Palau de la Generalitat  en una “llarga” trobada “marcada per la cordialitat” en la qual s’ha evidenciat la voluntat d’ambdues parts de mantenir un contacte “permanent i fluid”, que s’incrementarà en els propers dies, per tractar tant les qüestions recollides en l’acord d’investidura entre Junts pel Sí i la CUP com les discrepàncies de fons, amb el compromís del Govern de continuar desenvolupant i tirant endavant el full de ruta que emana del mandat del 27 de setembre.
 
Pel que fa als propers pressupostos de la Generalitat, la portaveu Munté ha detallat que el president Puigdemont s’ha compromès a “explotar al màxim els beneficis socials” d’aquests comptes, que també han de donar resposta al pla de xoc social que van treballar Junts pel Sí i la CUP i que el Govern “s'ha fet seu” com uns dels objectius “prioritaris” de la legislatura
 
Durant la reunió també s'ha abordat la situació dels interessos del deute. Segons ha explicat Munté, el Govern i la CUP constituiran una taula de treball per analitzar  “amb tot detall” la magnitud d'aquest deute i, a partir d’aquí, valorar la possibilitat de renegociar-lo. “Ha quedat molt clar en els diferents posicionaments del president Puigdemont que un país seriós com Catalunya ha de pagar el deute i fer front a les seves obligacions. Altra qüestió és analitzar com es pot renegociar aquest deute dialogant amb les entitats financeres”, ha afirmat Munté.
 
Una altra de les qüestions tractades a la reunió ha estat el Centre Recreatiu i Turístic de Vila-seca i Salou. Malgrat les discrepàncies entre el Govern i la CUP al voltant d’aquest projecte, totes dues parts han coincidit a valorar positivament una consulta pública com a “bon instrument” per “prendre el pols i conèixer l'opinió del territori”. “Com a Govern treballarem per cercar el màxim consens territorial, polític i social”, ha assegurat Munté. La portaveu ha defensat que el projecte, centrat en el turisme de negocis, té “enormes possibilitats de creació d'ocupació i de posicionament del territori” i ha negat que estigui basat en el joc i l’especulació.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia