- L’acord permetrà que l’empresa promogui projectes innovadors en els centres que formen part dels programes InnovaFP i d’emprenedoria d’FP del Departament d'Ensenyament

El Departament d'Ensenyament i Telanto España han signat un conveni de col·laboració per tal de promoure la innovació i l’emprenedoria entre el professorat i l’alumnat de formació professional dels centres que formen part del programa InnovaFP i del programa d’emprenedoria d’FP del Departament. Han signat el conveni el director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial, Melcior Arcarons, i la representant de l’empresa Telanto España, S.L., Yamila Acosta-Flamma.
L’acord permetrà que Telanto promogui projectes innovadors i reals que haurà de resoldre l’alumnat de formació professional. L’empresa s’encarregarà d’aconseguir el finançament necessari per poder desenvolupar els projectes, de realitzar la recerca d’empreses per dur-los a terme, de definir els reptes per a l’alumnat, de fer un seguiment dels projectes, de facilitar personal expert als centres per completar la formació dels alumnes i de col·laborar en la formació tècnica del professorat.
Per la seva banda, el Departament d’Ensenyament difondrà i impulsarà la convocatòria dels projectes promoguts per Telanto. La conselleria també difondrà els projectes entre els centres del programa InnovaFP i del programa d’emprenedoria, impulsarà la cessió de l’ús dels espais i les instal·lacions dels instituts, facilitarà la participació dels centres en el projecte, i reconeixerà la formació que rebi el professorat que hi participi.
Des del curs 2011-2012 el Departament d'Ensenyament ha impulsat en determinats centres que imparteixen ensenyaments professionals, amb caràcter experimental, actuacions d'innovació i transferència de coneixements, amb l’objectiu d’enfortir la seva vinculació amb les empreses i entitats del seu entorn territorial i sectorial. El 2014 va crear el Programa d'innovació i transferència de coneixement InnovaFP, del que actualment en formen part 53 centres educatius.
24 de febrer de 2016