Sala de premsa

event_note Nota de premsa

La Filmoteca de Catalunya porta a Villa Manin una selecció de films sobre Joan Miró

  • En el marc d’una gran retrospectiva sobre el pintor
  • La Filmoteca posa de relleu amb aquestes sessions el patrimoni audiovisual català  

El Palau de Villa Manin, prop d’Udine, és un centre cultural que al llarg de l’any, celebra diverses exposicions i esdeveniments culturals. Actualment, i fins al 3 d’abril d’enguany, aquesta vila veneciana acull l’exposició “Joan Miró a Villa Manin – Soli di Notte”, comissariada per Elvira Cámara i Marco Minuz, on es poden veure 25 obres del pintor català.  La mostra es completa amb el “Programma Incontri & Film” que compta amb l’aportació de la Filmoteca de Catalunya.  

El dissabte 27 i diumenge 28 de febrer tindran lloc dues sessions amb pel·lícules relacionades amb l’artista català, vetllades en què els espectadors podran veure alguns dels “Tresors de la Filmoteca” (en paraules dels organitzadors de la mostra) i assistir a dues conferències a càrrec d’Esteve Riambau, director de la Filmoteca, que parlarà de  la relació del pintor amb el cinema, i, en especial, del binomi Joan-Miró / Pere Portabella.
El dissabte 27, a les 17.00h,  la sessió “Tresors de la Filmoteca”  ha programat quatre  títols procedents del fons del Centre de Conservació i Restauració de la Filmoteca: Miró-Claca (Francesc Català Roca, 1978);  D’un roig encès: Miró i Montroig (Martí Rom, 1979), Joan Miró (Joan Baca i Toni Garriga, 1978) i Toiles Brulées. Miró 73 (Francesc Català Roca, 1973). Els quatre films mostren el lligam de Miró amb el cinema, l’origen del qual cal cercar-lo en la intermediació que van exercir Dalí i Buñuel, i també pel seu paper documental, afavorint que els seus processos de treball fossin filmats per a la posteritat. Lamentablement, el guió que va escriure per encàrrec de Pere Portabella mai no ha estat portat a la pantalla.
 
El diumenge 28 de febrer, a les 17.00h, Villa Manin ha programat, justament, una sessió sobre “Joan Miró i el cinema de Pere Portabella”, també presentada per Esteve Riambau i moderada per Lorenzo Codelli.  Entre 1969 i 1974,  Portabella va rodar quatre curtmetratges sobre Joan Miró, entre els quals destaca, per exemple, la filmació de la realització i la posterior destrucció, per part del pintor, d’un mural efímer a la façana del Col·legi d’Arquitectes de Barcelona amb motiu de l’exposició Miró, l’altre.  El curtmetratge homònim del 1969 obre aquesta vetllada de diumenge, juntament, amb la projecció d’altres tres títols: Aidez l’Espagne (1969) –també lligada a la retrospectiva mironiana–;  Miró Tapís (1973) i Miró Forja (1974), en què Portabella documenta diferents processos de treball del pintor.
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia