Sala de premsa

event_note Nota de premsa

Estudiants d'Escoles d'Art de Catalunya comencen a pintar els murs exteriors de l'edifici de TV3

 

  • L’acció “Pintar Murs TV3” s’emmarca en l’acord de col·laboració que van signar el desembre passat la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i el Departament d’Ensenyament de la Generalitat
 
  • Aquesta activitat permetrà desenvolupar la creativitat dels alumnes i, al mateix temps, ajudarà al coneixement i a l’ampliació d'eines d'expressió artística
fp
Un grup d’estudiants de quatre Escoles d’Art de Catalunya, guanyadores del concurs “Pintar Murs TV3” ja han començat a realitzar diversos murals sobre la tanca perimetral de les instal·lacions de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA) a Sant Joan Despí. L’acció “Pintar Murs TV3” s’emmarca en l’acord de col·laboració que van signar el desembre passat la CCMA i el Departament d’Ensenyament.
 
El projecte “Pintar Murs TV3” es va iniciar amb la convocatòria d’un concurs entre les sis Escoles d’Art de Catalunya que imparteixen el cicle formatiu de grau superior d’Arts aplicades al mur. A partir d’aquí, els alumnes van treballar durant un trimestre projectes de disseny mural basats en TV3 i les seves marques. Un cop presentades les seves propostes, un jurat qualificat van triar els millors projectes per pintaran el mur exterior de l’edifici de TV3.
 
Les quatre Escoles d’Art de Catalunya seleccionades són: Llotja, Massana, Escola d’Olot i Escola d’Amposta. Els projectes d’aquests quatre centres han estat escollits pel jurat per l’originalitat de les propostes i la viabilitat d’execució dels dissenys sobre els murs.
 
La proposta “Pintar Murs TV3” vol potenciar el cicle formatiu de grau superior d’Arts aplicades al mur. A més, aquest projecte dóna l’oportunitat als estudiants de treballar plegats en la realització del disseny i l’execució de fins a set murals gegants en la tanca de formigó perimetral de les instal·lacions de TV3.
 
Es tracta d’un projecte educatiu que ofereix l’oportunitat als alumnes de treballar en un àmbit real i acostar-los al món de les empreses, ja que la dinàmica de treball serà la mateixa que la del món professional.
 
Aquesta activitat permetrà desenvolupar la creativitat dels alumnes i, al mateix temps, ajudarà al coneixement i a l’ampliació d'eines d'expressió artística. També servirà per adequar el llenguatge pictòric al llenguatge mural: monumentalitat, narrativa, etc.
 
Les propostes seleccionades
 
TV3
S’ha triat el projecte “Xarxa de connexió”, de l’Escola d’Olot. S’ha valorat especialment d’aquesta proposta el fet de centrar-se en el concepte de la connexió de TV3 amb la seva audiència utilitzant com a metàfora una xarxa de nòduls de connexió. L’efecte també remet al trencadís gaudinià. La proposta es complementa amb un fons degradat en tons blaus per reforçar el caràcter mediterrani i l’aplicació del logotip de TV3 en una posició central i en color blanc per donar més lluminositat al disseny.
 
33
El projecte escollit és “Background 33”, de l’Escola Massana. El projecte ha estat seleccionat pel fet de representar el 33 com un dipòsit de cultura jugant amb la idea de l’acumulació de diverses peces que representen les diverses àrees que tracta el canal. Destaca especialment la netedat i simplicitat visual de la proposta que transmet molt amb molt pocs elements. El projecte remet també al concepte de biblioteca/prestatgeria utilitzat en la imatge del canal a pantalla i s’ha elaborat en blanc i negre, colors bàsics del logotip del canal.
 
Esport3
S’ha escollit el projecte: “Esport3 MR FINAL”, de l’Escola ESARDI d’Amposta. La proposta combina perfectament tots els elements de la imatge del canal (logotip, franges, colors corporatius) amb un joc d’elements esfèrics diversos que representen els diferents esports que es poden trobar al canal.
 
3/24
El projecte seleccionat és “3/24 R FINAL”, de l’Escola ESARDI d’Amposta. S’ha valorat molt especialment d’aquesta proposta el fet de mostrar la visió del món que es dóna des de Catalunya a través del 3/24. La proposta s’ha elaborat en tons blancs i negres excepte el logotip i Catalunya que són dels colors corporatius de la cadena. Aquests colors transmeten la rigorositat i seriositat del canal però amb el contrapunt de la calidesa dels taronges..
 
Super3
S’ha triat el projecte “Kimberly Bru”, de l’Escola Llotja. La proposta ha estat seleccionada per prioritzar en tot moment l’audiència principal, els súpers. El fet de jugar amb les lletres d’aquesta paraula i emplenar-les d’elements relacionats amb el món dels nens: la imaginació, la diversió, la natura, els coneixements, els somnis i el foment de la lectura... han estat punts determinants a l’hora de la tria, així com també el fet de representar un súper dibuixant el logotip del Super3.
 
Catalunya Ràdio
S’ha seleccionat el projecte “Joan Serra”, de l’Escola Llotja. La proposta ha estat seleccionada perquè reflecteix de manera molt creativa tot un univers de continguts que encaixen amb Catalunya Ràdio. Amb una estructura de diferents “fumetis” que en una tira còmica simbolitzen la paraula, aquest fet ha estat determinant en la tria perquè s’ajusta al poder que té la paraula en el món radiofònic. A més, s’hi pot veure reflectit com la paraula i el so de la música entra i surt de diferents cases, cosa que fa present la ràdio a tot arreu.
 
7 d’abril de 2016
1
Fitxers adjunts
Fitxers adjunts
El Govern a les xarxes
undefined
undefined
undefined
undefined
banner acords
banner butlletins
banner premsa
banner transparencia